Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidiksi 2010 ?

05.11.2009 |

Täällä odotellaan 17.6.2010 pikkuista tulevaksi, nyt siis leveällä kädellä arvioitu viikko 8. ultra tulee sen todennäköisesti muuttamaan suuntaan tai toiseen. Ei ollut suunniteltu ja yllätykskin oli melkoinen, mutta eteenpäin mennään :) Helsingistä päin ollaan, toivottavasti löytyy juttuseuraa myös muista ensivuoden nuorista mammoista! iät oli 18 ja 20. (Minä alkuvuodesta 19)

Kommentit (55)

41/55 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teillä tuntuu vauvan potkut? Itse oon yrittäny kuulostella ja jotain pientä potkun alkua rupeaa jo tuntumaan. Ihanaa tietää että kaikki on hyvin.

Nyt tuntuu jo selkeesti potkut (viikkoja 21) ja vähän reilu viikon tuntunu.. Mulla ensimmäiset potkuntunnot oli kyllä jo 15-16 viikoilla (ei enää muista ku yritän elää ihan vaan tätä päivää), mut nyt tuntuu kunnolla ja ISOJA potkuja välillä niin et vatta kunnolla värähtää :D Yritä tunnostella aina ku rauhotut ja oot makuulteen, sillon mulla alko tuntuu parhaiten :) Nyt tosin saattaa jo kävellessäki tuntua, mutta kai se vaan johtuu siitä et tietää miltä ne tuntuu? Ei voi tietää :D Mut sama tunne, ihanaa tietää et kaikki on hyvin :) Niin ja jos et ite puhu hetkeen,niin sitten saattaa potkia :D Mä ainaki huomasin et jos rauhotuin paikoilleni enkä puhunu hetkeen mitää nii alko tulla potkuja, mut jos pälpätin samalla niin ei välttämättä potkinukkaa :D

Vierailija
42/55 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ku pien ilmakupla tai joku puhkeis ni oon sitten luokitellu nää potkuiks :D mitä lie ilmavaivoja! Meillä ois rakenneultra 4.1 ja yritän pohtia että otanko sukupuolen selville ja samalla yritän valmistautua siihen että mitä jos jotain on vialla. Oon kova hermoilemaan tälläsiä varsinkin ku muutamana päivänä ollut ikäviä selkäkipuja enkä yhtään tiiä mistä ne johtuu. Onko sulla maha jo alkanu näkyä vai vieläkö pysyy hyvin piilossa? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuhuu, eilen oli toka ultra, poika tulossa!! Kaikki oli muutenki onneks ihan kunnossa :) Viikkoja tuli siis 20 täyteen.

ja joo potkutkin tuntuu, siisteintä on ehkä sillon ku myös poikaystävä pystyy tuntee ne ja on niin fiiliksissä! toisaalta kerkesin jo joku päivä hermoilla kun ei tuntunu oikeen ollenkaan liikettä, onneks sitte neuvolassa sanottiin et se on ihan normaalia vielä...

Tuntuu et maha ilmesty ihan yhtäkkiä. On niin fätti olo kun en oo ennestään mikään hirveen iso. Alennusmyynneissä kiertely on lähinnä turhauttavaa :( Vaik onhan tää masu oikeesti tosi siisti juttu :)

Vierailija
44/55 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä laskettu aika 14.07.2010 Jo Kolms lapsi tähän talouteen :) Esikoinen meillä on 2 vuoden ja toinen on 9kk :) itse olen iältäni 20 vuotta ja ensi vuonna täytän alkuvuodesta 21. Etelä-pohjanmaalta kotoisin :)

45/55 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä tuntu et hei, onhan tää maha jo vauvamaha :D Säikähin kyllä ku mies eilen vaa kahto et "onhan tuo sun vauvamaha jo iso", täytyy myöntää et ensimmäistä kertaa elämässäni en loukkaantunu :D En siis oo ikää ollu mitenkää laiha ja kun sain raskaudesta tietää lihoin heti n. 5kg, kun lopetin polttamisen siihen paikkaan, tupakit vaa ukolle :D Nyt onki tullu peilailtua vähän enemmän mahaa, et onko se OIKEESTI vauvvamasu, mut ei se kyl ikää tuollanen oo ennen ollu :D Outoa.. Ja ku on ihan kova ja sellanen :D Tää koko raskaus on niin outo juttu, et jaksan sitä koko ajan ihmetellä :) Mut onnellinen näisä kaikista olotiloista raskauteen liittyen VAIKKA negatiivisia puolia ollu n 10 kertaa enemmän ku positiivisia :D Eilenkin oli ihan tuskaa ku rampattiin eestaas pihalta sisälle ja piti seistä paljon,niin alko keskiyön aikaa supistelee niin pahasti et oli pakko lähtee kotia lepäilee. Sit vauva ilmotteliki heti itestää ku maate pääsin, et kunnossa ollaan :) Oli ehkä vähän turhan stressaava reissu.. Mutta ei nyt jaksa yhtä paljon ku aiemmin,valvominenkin tuottaa tuskaa :D

Mutta hyvät uudet vuodet kaikille, pian me jo saadaan vauvvoja, ei oo pitkä aika! :)

Vierailija
46/55 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko liittyä seuraanne?

Olen 19vuotias Keski-suomesta ja odottelen esikoistani. yllätyksenä tuli täysin.Muksun isä on 24vuotias, mutta ei taida olla minun tai muksun elämässä millään lailla osallisena. :( Itse välitän ja tykkään miehestä paljon, mutta ehkä hän ei ole iästään huolimatta valmis kantamaan vastuuta. No jokatapauksessa yritän itse pärjätä mahdollisimman hyvin muksun kanssa. :)

Lueskelin jonkin verran teidän kommentteja. Oli aika paljon kesällä teillä laskettuja aikoja. Onnea teille kaikille tasapuolisesti. :)

Itsellä tänään rv 29+5, LA olis 14.3

Useasti neuvolassa pitänyt nyt käydä kun haluavat pitää seurannassa raskausmyrkytyksen takia. Katsotaan mihin suuntaan arvot menevät kun seuraava käynti 7.1

Suvisku+ "ötökkä" 29+5rv

Vierailija
47/55 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on esikoisen laskettu aika 27.1.2010 ja olisi kiva saada juttuseuraa muistakin tulevista äideistä kun en tähän mennessä oikein ole saanut juttukaveria mistään. meillä raskaus oli myös aika yllätys, oltiin päätetty että tulee jos on tullakseen eikä uskottu sen tulevan niin helposti mutta näin kävikin ja iloisia ollaan :) itse olen 20 ja miekkonen on 21 vuotias. ja Espoossa asustellaan. onnea myös munkin puolesta kaikille sinne :)

Vierailija
48/55 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan porvoosta, muutettiin tänne lokakuussa ja viel ei oo löytynyt uusia tuttavuuksia. olis kiva vaihtaa kanssasi ajatuksia, kun samas kaupungis asutaan ;)

Vierailija
49/55 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä arvioutu valmistumis aika 15.2.10 viikkoja nyt täynnä 34. ikää meillä on minä 22 ja mies 28. oltiin sovittu 2vuoden jälkeen et tulee jos tullakseen ja nyt se sit tulee =) jotkut jo odottelevat masun kasvua siellä =) niin minäkin odotin mutta nyt huoh.. haluais tän jo pois! ja sen vaavin hyppysiini. alun jännittävyys ja uutuus on vaihtunut pieneen ahdistukseen tän masun kans. mitään mamma vaatteita en ole ostanut vaan koon tai kaksi isomman muutaman vaatekappaleen. oon aikas pieni ja isoin koko on nyt 36 mitä löytyy. tosin 13kg tullu nyt lisää. lähtöp. 50kg nyt 63.. tyttöä odotellaan ja kaikki on melkeen nyt tähän mennessä jo hankittu ja nyt alkoikin jo kauan odotettu loppuodotuksen loma! voimia ja onnea kaikille kanssa odottelioille

Vierailija
50/55 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama juttu että haluisin masun jo pois kun on niin kömpelö olo koko ajan ja ei tuo sängystä nouseminenkaa enää helppoa ole :D ja kivut vielä siihen päälle... itsekkin olen ostanut vaan pari koko isompia vaatteita ja odotan todella paljon sitä aikaa kun vanhat vaatteet mahtuu taas joskus päälle :D

51/55 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola taas "pitkästä" aikaa :D

Jotenkin niitä käyntejä oottaa PALJON, saa niin tietää kaikkea vauvasta ja tietää varmasti et kaikki ookoo. Torstaina onkin rakenneultra eri paikkakunnalla kuin täällä, eli siks eri pvnä ku neuvola. Sitä jännittäessä kans!! Ehkä saa jopa sukupuolen tietää? :) Nyt on siis rv 21+5.

Ootan niin jo et pääsis näkee vauvaa ja pitelee sylissä, toisaalta tunteet on tosi ristiriitaset ja haluisin et se ois mahassa ihan loppuun asti ja potkis paljon ja tuntuis kaikki liikkeet ja tulis jo masussa tutuksi! :) Vaikee selittää, ehkä nää tunteet on ihan normaaleja?

Mulla on nyt jo paino noussu n.8kg, toivon niiin et ei enää paljoa nousis. Pihalla oon yrittäny olla niin paljon ku mahdollista, heppaillu vähäsen (lähinnä ruokkinu ja harjaillu mahd. mukaan), ihan vaan sen takia et tulis seistyä ja käveltyä ees vähän ilman kipua kun rauhas menee. Jos pelkästään kävelylle menen alkaa oksettaa kun on selkä niin pirun kipeä ja alavattaa vihloo (liitoskipuja) ja pahimmillaan alkaa sit supistuksetkin.. Eli senkin takia jääny ulkoileminen vähemmälle.. :( Harmittaa ja siinä yks syy miks odotan synnytystä jo kovasti :D Oon tosin varma et se tulee liiankin nopeesti.. Eihän tää 9kk oo aika eikä mikään ku sitä ite elää... kaikki menee niin nopeeta ohi :D

Meillä alkaa ens viikolla vihdoin muuttotouhut! Muutetaan yksiöstä kaksioon, toistaseksi. Ihan vaan sen takia et ei olla täs yksiös lapsen syntymän aikoihin, et ei tähän ahtauteen tuoda kolmatta :) Sitten viim. kesällä päästään muuttamaan miehen pomon omistamaan neliöön vuokralle, kun se vapautuu työmiesten käsistä:D Sitä odotellessa. Oikeen unelmakämppä! No, puolivuotta menee hyvin siinä kaksiossa, varmasti pitempikin aika kun sen sijainti on niin hyvällä paikkaa, vähän erossa kaikesta. Keskustaan reilu 3km ja takapihalta pääsee mettään, paritalo missä siis kaks kaksiota :D Hyvin vaikeesti selitetty.

Onko muilla muuttoja edes/takana lisäyksen vuoksi? :) Heh,toisaalta pakko myöntää et olen erittäin tyytyväinen et muutto on nyt kun ei ite voi kauheesti kantaa :D Normaalisti oisin pääpiruna kantamas kaikki maholliset mitkä ylös saa nostettua! Nyt oppinu varomaan ku selkä vihoittelee muutenkin ja supistukset alkaa liian herkästi.. Neuvolas kehotettiin ainakin olee tosi varovainen jos kerta useemmin tuntuu supistukset jonkun "rehkimisen" seurauksena... Mutta joo, selitys riittää tältä päivältä! Tulen taas kertomaan sitten jos on rakenneultran jälkeen mahdollisia uutisia :'D

Vierailija
52/55 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä rv 13+5. Itse olen 18, tuleva isä 23 vuotta.. alkujärkytys oli minun osalla valtava. Tuleva isä otti asian taas mahtavasti,on onnellisempi kuin koskaan. Olen itsekkin alkanut tottua ajatukseen, vaikka aikaa siihen onkin kulunut. Nuori kun olen, koin asian jotenkin "elämän menetyksenä", vaikka tästähän se elämä vasta alkaa:) No, jokaisella tietenkin omat tapansa käsitellä asioita. Ensimmäinen ultra oli mahtava, pieni nätti sydämen syke näkyi ja silloin asian alkoi ymmärtämään..:) Elämän muutoksia vielä aika paljon sattui samaan syssyyn, työt loppui ja muuttokin oli edessä. Raskausaika ei näköjään kaikille ole aina sitä mahtavinta ja ihaninta elämän aikaa. Minun kohdalla oli ihan alusta alkaen kauhet pahoinvoinnit (jotka ovat vieläkin) ja ylenpalttinen väsymys. Mielialat vaihtelee hurjan paljon, joka taas vaikuttaa mm.parisuhteeseen. Migreeniä sairastan ja migreeni lääkkeitä ei saa käyttää:D No, odotus palkitaan sitten..:) LA olisi näillänäkymin 10.7.2010.

Vierailija
53/55 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä näköjään toinen jolla sama laskettuaika kun mulla :) vaikkakin on heitelly, hyvin suuntaan jos toiseen tuo laskettu aika, niin toi 17.6 taitaa olla nyt se "oikea" :D

kuin "nuoriäiti" nimimerkillä.

Vierailija
54/55 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin esikoinen odotellaan :) laskettu aika on 11.2.2010 eli ihan pian,ei jaksais enää odottaa!Muutan nyt viikonloppuna Vantaalle miheni kanssa.

ite oon 19v ja mieheni on 21v,ollaan oltu naimisissa kolme kuukautta nyt ja onnellisia ollaan.Raskaus oli yllätys mutta hyvä sellainen :)

Vierailija
55/55 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on LA 10.11, että eipä tässä enää kauaa ole. :P Avokki on 24v, täyttää lokakuussa 25 ja ite täytin helmikuussa 22.

Tänään just oli neuvola ja kaikki hyvin. :) Pää alaspäin siellä köllittiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi