Äidiksi 2010 ?
Täällä odotellaan 17.6.2010 pikkuista tulevaksi, nyt siis leveällä kädellä arvioitu viikko 8. ultra tulee sen todennäköisesti muuttamaan suuntaan tai toiseen. Ei ollut suunniteltu ja yllätykskin oli melkoinen, mutta eteenpäin mennään :) Helsingistä päin ollaan, toivottavasti löytyy juttuseuraa myös muista ensivuoden nuorista mammoista! iät oli 18 ja 20. (Minä alkuvuodesta 19)
Kommentit (55)
Täällä ilmoittautuisi 18 -vuotias esikoistaan odottava nuori nainen. Tänään olin ekaa kertaa neuvolassa ja ultrakutsua odottelen.
LA 24.6. ja viikkoja nyt 8+5 :)
Olen vähän pidemmällä jo eli nyt viikolla 18+1 ja LA 19.4 :) innolla odotetaan rakenneultraa 1.12 jos saisimme sukupuolen tietää :) ja iät ovat 16 ja 19, melko nuoria siis ollaan :)
l1lla ja Emsu, tervetuloa joukkoon ja onnittelut! :)
Mistä päin maailmaa olette? Meillä ollut netti pimeenä reilun viikon, vihdoinkin saatiin toimimaan :) Tänään 10+1
Minä olen täältä Vantaan suunnilta :) Mieheni on 22v ja kihloissa oltu jo muutaman vuoden ajan. Keväälläkin olisi tarkoituksena merkonomiksi valmistua iiison masun kanssa :P
Täällä Salossa asutaan, jos ei mitään sano niin suunnilleen Turun vieressä ollaan :D Kihloihin mentiin kesällä ja kesän lopussa yhteen muutettiin..Nyt on vaan liian pieni asunto niin ensi kuun alussa muutetaan isompaan asuntoon :) Nyt alkaa jo uskoa että siellä masussa tosiaan joku asustaa kun on pikkuset potkut jo alkanu tuntua ja välillä oikein kovinkin jo tömäyttää :) meinaatteko kysyä sukupuolta?
Oon ajatellu ettei otettais sukupuolta selville, riittää että pikkusesta tulee terve oli sitte tyttö tai poika :p
meillä alkuun oli laskettuaika 17.7.2010, nyt sitte viikko sit jouduin/pääsin ultraan verenvuodon takii ja laskettu aika muuttukin 13.6.2010
Seuraavalla neukkakäynnillä selviää onneks tarkemmaksi kumpiko päivä & kuukaus on oikee.
Ei ollu todellakaan tarkotus muksua tähän saumaan hankkia ja pillereitäkin käytin mutta vahinko mikä vahinko ja ollaan kyllä ilosia ja onnellisia siltikin. Meillä viä muutenki vähä haastetta ku kohta 3 kk vasta seurusteltu ja noin 5kk kaikkineen tunnettu. meillä on isukki 02/10 27wee ja itte 06/10 20wee
Ei kyllä meilläkään ollu tarkotus ihan näin nuorina eikä tähän elämän tilanteeseen lasta hankkia, mutta tää pikkunen oli toista mieltä..eli pillereistä huolimatta vahinko kävi. Eikä alusta asti ollu kyllä ihan selvää mitä asian kanssa tehdään, mutta nyt kun on ajatukseen tottunut niin ollaan kyllä tyytyväisiä päätökseen :)
Meillä on ihan suunniteltu juttu, yritystä oli 3kk ja sit tärppäsi :) Tänään tuli kutsu ultraan 7.12 sain ajan :p
Muutaman kuukauden yrityksen jälkeen onnisti ja rv 10 ekassa neuvolassa kuultiin sydänäänet! NP-ultraan olisi aika 30.11, joten sitä jännäillessä ;) Näiltä näkymin LA olsii 9.6, saa nähdä muuttuuko ultran myötä
Kotoisin ollaan Lappenrannasta, itselläni ikää 18-vuotta, miehellä 19.
Raskaus itsessään tuntuu ihmeelliseltä ja mahtavalta. Silti pieni epäilys ja "pelko" kalvavat mieltä.. Kumpa kaikki kuitenkin menisi hyvin! :)
Onnea kaikille odotukseen! :)
moikka! täällä laskettu aika 18.5. eli viikolla 16 ollaan. eipä meilläkään suunniteltu ollut mutta nyt tosi tervetullut. tietty mietitytti hirveesti kun ikää itellä on 18 ja poikaystävällä vuoden vähemmän. ja helsingistä ollaan.
toissapäivänä oli kolmas neuvolareissu, tähän mennessä kaikki menny hyvin. rakenneultraa odotellessa :) mua aina jännittää hirveesti ku kuunnellaan sydänääniä, jostain syystä aattelen pahinta et jos niitä ei vaikka enää kuulukkaan...
NuoriÄiti (ja muut mahdolliset pk-seudun nuoret mammat) jos kiinnostaa, niin laita mulle s-postia henna_girl90@hotmail.com Olisi kiva jutella muiden nuorten kanssa. Koitin sun blogiisi jättää kommenttia, mutta enpä osannut :D
Ite oon 19 mies 21. Odotetaan ekaa viikoilla 16+5 Lähipiirissä ei oo muita nuoria äitejä, joten ois kiva sellaisiin tutustua :) Niin ja Kerava tällähetkellä asuinpaikkana, mutta ihan pian muutto Vantaalle edessä. :)
Meillä ehdittiin yrittää jo melkeempä vuosi raskaaksi tuloa, ja vihdoinkin kesällä näytti plussaa! siinä meni sitten 9 viikkoa ja tuli keskenmeno ja iso suru :( nytten onnellisesti uudestaan raskaana 11+5 ja huomenna ultra! :) Porvoossa asustellaan ja itse olen 19 ja mies 24. LA 2.7.2010. Onnea kaikille muille tuleville mammoille!
Rotta!
Pistä ihmeessä viestiä mulle s-postiin. Ollaan ihan samoilla viikoilla. Ois hauska tutustua :)
Osoite tossa muutama viesti ylempänä
Itellä LA 13.5, nyt rv 20+3. Jännää aikaa, esikoinen tulossa ite 18v ja äijä 29v, yheistä taivalta lähes 2v takana. Melkein suunniteltu juttu, mutta ei aivan. Olin kaksi kertaa puolen vuoden aikana ultrassa viime keväänä ja vuosi sitten syksyllä kun tutkittiin alavatsakipuilua, kokeilin eri pillerimerkkejä ja laastareita yms. mutta ei niistä päätelty voivan johtuvan ja viimesimmässä tutkimuksessa sanottiin, etten välttämättä voi saada lapsia, ainakin tulee varmasti olemaan hankaluuksia. Kesäkuussa sitten söin viimeiset pillerit ja syyskuussa teinkin testin joka näytti plussaa :) Toisin sanoen panikoin ja oltiin sitä mieltä et tulee kun tulee jos tulee, et ei siitä stressata ja jos ei ole tullut valmistumiseeni mennessä (niin et olis yritetty 2v), niin sitten olis mietitty hoitoja. Mutta onneksi kävi näin :)
Raskausaika ei todellakaan ole mielestäni ihaninta, toisinaan vihaan tätä olotilaa, olo on niin kömpelö, välillä vieläkin pahoinvoiva ja säikähdän jatkuvasti jos vauva potkaiseekin lujempaa tai tulee supistuksia. Ehkä olen vainoharhainen, mutta pelko on koko ajan, et jotain sattuu eikä lapsi synnykkään elävänä.. Ei saisi maalata piruja seinille, mut tuntuu et kaikki menee liian hyvin :D No, parempi näinkin :)
Miten teillä muilla on koulujen kanssa käynyt? Onko suhteet kestänyt ja onko ollut pitkääkin "taivalta" takana? :) Kauhia ku pitää olla utelias! :D
Niin ja onko teillä merkitystä sukupuolella? :) Meillä on 7.1 rakenneultra ja silloin ehkä saa tietää kumpi tulee. Itse olen sitä mieltä et pääasia et nyt sit tulis elävänä kun noita tuollaisia pelkoja kerran on, mutta oishan se sukupuoli kiva tietää kuitenkin :) Aina ei voi sanoa et pääasia et on terve, mitä jos ei olekkaan? Jos onkin kehitysvamma tms. Mutta elämä jatkuu, se ei onneksi sellaiseen lopu! Ja kaiken kans oppii pärjäämään :)
Onnea vielä kaikille ja VOIMIA! Sitä me kyllä tarvitaan :D
Tänne pitäis saapua vauva 3 tai 8.6.2010 eli 17 viikolla mennään. :) Ei tosiaan ollut suunniteltu juttu, mutta aikaa ei jäänyt mietittäväksi että pitääkö vaiko eikö pitää. Just täytin 17 ja mies ois kohta 20, mutta ei oo mitään tietoo aikooko mies olla mukana lapsen kasvatuksessa yms. koska kyseisellä miehellä jo uus tyttöystävä. Että toivottavasti löytyis juttuseuraa nuorista mammoista. :))
Tänne pitäis saapua vauva 3 tai 8.6.2010 eli 17 viikolla mennään. :) Ei tosiaan ollut suunniteltu juttu, mutta aikaa ei jäänyt mietittäväksi että pitääkö vaiko eikö pitää. Just täytin 17 ja mies ois kohta 20, mutta ei oo mitään tietoo aikooko mies olla mukana lapsen kasvatuksessa yms. koska kyseisellä miehellä jo uus tyttöystävä. Että toivottavasti löytyis juttuseuraa nuorista mammoista. :))
Että ottaa päähän ku miehille tuntuu tuo olevan niiiin helppoa. Voi vaa jatkaa elämäänsä. Onko mies ottanu mitään kantaa asiaan? Millaiset tulevaisuudennäkymät, auttaako perheesi yms? Mistä päin olet? :)
Täällä ois yks 2010 vauva tuloillaan. Laskettu aika on 17.5 ja viikkoja nyt noin 20. Jännityksellä odotellaan ensi viikon rakenne ultraa. Joko teillä tuntuu vauvan potkut? Itse oon yrittäny kuulostella ja jotain pientä potkun alkua rupeaa jo tuntumaan. Ihanaa tietää että kaikki on hyvin. Ainiin ikää mulla on 19 vuotta ja miehellä kohta 21 joten nuoriahan tässä vielä ollaan. Lapsi oli harkittu ja suunniteltu, mutta silti pienoinen yllätys kuitenkin. Raskaaksi tulemiseen meni kuitenkin yli puoli vuotta joka tuntu pitkältä ajalta. Olis kiva löytää vähän juttu seuraa kun omassa lähipiirissä ei olla vielä oikeen ruvettu lisääntymään. :D
Että ottaa päähän ku miehille tuntuu tuo olevan niiiin helppoa. Voi vaa jatkaa elämäänsä. Onko mies ottanu mitään kantaa asiaan? Millaiset tulevaisuudennäkymät, auttaako perheesi yms? Mistä päin olet? :)
Niimpä. Noo, se vähän riippuu päivästä. Toisena päivänä mies ois mukana ja toisena sitten taas ei.. Ja jos yritetään nähä tän miehen kanssa ja jutella niin siitä ei ainakaan tuu mitään, tää mies ei muuta osaa ku ajatella alapäällään. -.- Mutta muuten hyvät tulevaisuudennäkymät, jos ei ajatella että oon 17v. yh kesällä. Mulla on melkein koko suku/kaverit mukana apuna ja tukena, ainoo mikä huolestuttaa niin on sit raha-asiat, mutta eiköhän ne järjesty. Koulut jää kesken, mutta eiköhän niitä kerkiä sitte myöhemminki käymään. :) Oon Tampereelta päin.
Onnea ja jaksamista uusille sekä yrittäjille :)
Meillä netti ollut pois käytöstä useamman päivän, nyt onneksi pääsi kouluun naputtelemaan!
Pahoinvointia ei ole oikeastaan ollut moneen päivään, tosin mitään ruokaa ei tee mielikään. Kaikkea raikasta vain pystyy syömään. Olisipa jo se ultra niin saisi tarkemmin tietää ajan.
9+2 ?!?