Miten saan poskiontelot/posket paranemaan?
3viikkoa ollut perus flunssa ja pikkunen tukkoinen yskä. Päähän sattuu poskiin ja vähän otsaan. Nyt kuitenkin henki kulkee normaalisi, eikä tartte niistääkään koko ajan. Pitäskö mennä kuitenkin lääkäriin? Ei kuumetta... särkylääkkeellä kipu hellittää mutta en viittis enää syödä niitä
Kommentit (8)
Tunnet kyllä itse kipeitä kohtia kasvoissa kun niitä tunnustelet. Painele niitä. Etenkin nenän vierestä ja otsalta & kulmakarvoista.Hetken päästä jo nenä aukeaa ja limaa alkaa tulla hurjasti.
http://www.nhs.fi/webshop/products.php?g1=532546
tuolta löytyy NHS- nenähuuhtelukannu. älyttömän hyvä, itse en ole joutunut enää lääkärillä käymään nenäontelo vaivojen takia, särky hellittää pari huuhtelukerran jälkeen.. näitä saa myös joistain apteekeista ja on paljon parempi kun sarvikuono jota myydään myös apteekeissa. kannattaa kokeilla!
Ellei auta, niin mene punkteeraukseen.
sulla on poskiontelo, otsaontelo tai nenäontelotulehdus, saat niin lääkekuurin. Mulla on ollut nuo kaikki aikoinaan ja uhkasivat silloin punkteerauksella, ei kuulemma mikään kiva toimenpide. Ajoissa kun syöt lääkekuurin niin parantuu nopeammin. Mä venyttelin lekuriiin menoa ja voin sanoa, että sellaista kipua en toivoisi vihamiehellekään.
Juo paljon vettä ja sitten vielä päälle lisää. Se laimentaa jotenkin sitä sitkeää limaa. Minä en enää kärsi poskiontelontulehduksista tämän neuvon saatuani.
kai se täytyy nyt mennä sitten ostamaan...
toivotaan, että paranee. En halua mennä lääkäriin kun inhoan omalääkäriäni... äh...
ap
kipin kapin lääkäriin, tulehdus on ilmeisesti levinnyt sinne eikä varmasti lähde sieltä niistämällä tai nenähuuhtelulla pois.
Sen sijaan poskiontelontulehduksessa minulla on toiminut maailman hassuin kikka, eli pää alaspäin niistäminen. Kun niistän pää alaspäin, poskionteloon tulee alipaine ja kun nostan pään takaisin ylös niin pikkuhiljaa alipaine alkaa purkautumaan ja hirveää ruskeaa räkää alkaa juosta nenästä kuin itsestään. Silloin kannattaa niistää paljon ja kunnolla niin tyhjenee. Lisäksi pesu kannulla päälle. Toista usein.
Tunnet kyllä itse kipeitä kohtia kasvoissa kun niitä tunnustelet. Painele niitä. Hetken päästä jo nenä aukeaa ja limaa alkaa tulla hurjasti.