Työhaastattelu pk:ssa - otanko mukaan todistukset lapsenvahtitöistä?
Siis sellaisia todistuksia/suosituksia, joita perheet, jossa olen hoitanut lapsia, ovat kirjoittaneet. Onko niillä mitään arvoa vai nauretaanko minut pihalle sellaisten kanssa? mites jotkut kerhonohjaajatodistukset? lastenleirit? itse pk:sta kun minulla ei vielä ole harjoittelujen lisäksi kuin himpun verran kokemusta, sillä olen vasta alalle valmistuva.
Kiitos, jos joku osaa neuvoa!
Kommentit (3)
Voivat kysyä, että onko mitään todistuksia/suosituksia ja aina voit itse sanoa, että sinulta löytyy tarvittaessa todistukset.
Ja kannattaa esim. kopioda viimeisimmät tai kaikki (jos ei ole monta) valmiiksi haastattelijaa varten, jos hän tahtoo itselleen. Kopioivat kyllä tarvittaessa sielläkin, mutta antaa paremman kuvan, että olet todella varautunut haastatteluun.
Ja paljon onnea haastatteluun!!!muista rentoutua ja hymyillä:)
Kaikki todistukset kannattaa ottaa mukaan. Niistä on myös hyvä tehdä vaikka kansio, laittaa ne vähintään johonkin taskuun, mutta olisi hyvä kanssa laittaa ne vaikka omiin muovitaskuihinsa kansioon, niin on helppo selata. Oli hyvä vinkki kanssa tuo valmiiksi kopioiminen, se antaa hyvän kuvan.
Sitten lisäksi katso silmiin, hymyile, kättele reippaasti (purista kanssa takaisin, ei lahnakättä), kuuntele kysymykset ja vastaa reippaasti. Jos et heti keksi vastausta, älä hermostu, vaan sano vaikka että "hetkinen, mietin vähän.." ja vastaa vasta sitten.
Ite oon kanssa joskus nuorena työtä hakiessa koittanut ennen haastattelua hymyillä vaikka vähän väkisin, että tulee iloisempi mieli. Hymy kun toimii ilon tuojanakin, jos ei ole iloinen valmiiksi.
todella ihanaa saada tuollaisia :)
ap