Vaihdoin vauvalle vaipan Mäkkärin pöydässä.
En kuitenkaan pöydällä vaan siinä penkillä. On niin paska perheravintola Oulun Limingantullin Mäkkäri, että siellä ei ole edes vauvanhoitotilaa. Yhden kerran olen vaipan vaihtanut naistenvessan pesupöydällä, sillä seurauksella että vauvan haalari kastui läpimäräksi ja meni saippuaiseksi.
Housut alas vaan siinä ruokapöydässä ja laitoin sen rotavirusta sisältävän vaipan vielä ruokajäteroskikseen kun vitutti.
Kommentit (32)
Itse lennän usein, mutta vuoden vanha lapseni ei todellakaan mahdu siihen ns hoitopöydälle jonka voi taittaa sieltä lentokoneen vessan seinästä. Se on oikeasti joku n.40-50cm pitkä levy ja lapsen on oltava siinä vielä sivuttain niin että vaipan vaihtaja seisoo vauvan kyljen puolella. On tehnyt todellakin mieli vaihtaa se haiseva vaippa omalla penkkirivillä wc:n tilantpuutteen vuoksi, mutten ole kehdannut.
oltiin menossa läheiselle kirppikselle. Ja 3,5v on niin hidas syömään, että siinä ajassa vauva olis ehtinyt hermostua paskavaippaansa jo 15 kertaa ja karjua pää punaisena. Ja koska olin yksin lasten kanssa liikenteessä, en todellakaan lähtenyt kesken ruokailun sinne pieneen naistenvessaan vauvan vaippaa vaihtamaan, kun se oli kätevämpi vaihtaa siinä nurkkapöydän penkillä. Ja niin teen vastakin jos sinne ravinteliin eksymme.
että aloittaja kutsuu mäkkäriä ravintolaksi :D hahhhaa, kertoo tasosta.
On niin paska perheravintola Oulun Limingantullin Mäkkäri, että siellä ei ole edes vauvanhoitotilaa.
Oma 1-vuotiaani käyttää housuvaippoja. Vaipat vaihdan kotona ja reissussa siten, että laitan lapseni seisomaan lattialle, tai yleisessä vessassa päntön kannelle, Repäisen vaipan pois lapsen seisoessa ja vien pesulle. Pesun jälkeen istahdan itse alas ja kuivaan lapsen pepun siinä sylissäni istuessa.. Eihän seisomaan oppineen lapsen tarvitse enää olla makuuasennossa kun vaippoja vaihdetaan?
Kutsutko 3,5 vuotiasta lastasi vielä vauvaksi? Oma lapseni on 1,5 vuotias, kävelee, sanoo jo n.20 sanaa ja käy itse potalla. Enkä ole kutsunut häntä vauvaksi enää pitkään aikaan:)
vaipanvaihdon aikana. 3,5v on kyllä jo kuiva ja osaa käydä kusella vaikka siellä mäkkärin pihalla, kuten kesällä teimme.
...ihmeellisimmissä paikoissa mutta jos ei ole ollut hoitotilaa tms niin sitten ollaan vaihdettu omissa rattaissa! Siellähän se onnistuu mainiosti ja varmaan ei ole vieraat pöpöt pepussa!
Kyllä sen vaipan voi vaihtaa missä vaan mutta ei kai se nyt sentään niitten kanssa ihmisten syy ollut ettei mäkkärissä ollut vauvanhoitohuonetta????????? Ja sen vaipan ois voinu vaihtaa vessassa siellä rattaissa...ei siinä pöydän ääressä. Hohhoh!!
Opeta lasta että ruokapöytään ei saa tuoda leluja ja sitten hampurilaisia myydään lapsille lelun voimalla.
Opetetaan lapselle hyvät ruokailutottumukset alusta alkaen.
vaipoissa? Eikö niitä vaippoja voisi vaihtaa sitten kun ruokailu on ohi vaikka jossain muualla mistä se lastenhoitohuone löytyy?
mutta meillä oli kiire muualle ja vauvalla oli rotaripuliruikku vaipassa, niin ei sitä voinut kovin pitkään pitää.
Ja sinne hoitopöydättömään vessaan en mene enää vaippaa vaihtamaan, siellä pitää käydä paskalla ja kusellakin ovi auki jos ollaan lastenvaunujen kanssa liikkeellä.
Joka ravintolassa on kuitenkin tavallinen vessa. Voi keskeyttää oman ruokailunsa ja käydä siellä vaihtamassa.
On se kumma, että joku viitsii valittaa ettei jossain vessan pöydällä voi vaihtaa vaippaa, mutta ruokapöytä kelpaa vaipan vaihto paikaksi mainiosti...
Monet ihmiset ovat kyllä aika epäsiistejä käsienpesun yms. suhteen ja siksi monet perheet syövätkin toistensa ulosteita ihan päivittäin. Itse en pidä ajatuksesta.