Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään lasta kastettu vauvaiän JÄLKEEN? Kertokaa kokemuksianne.

Vierailija
04.11.2009 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mukavaa se oli, mukana kaks parasta kaveria (kummeina) ja silloinen poikaystävä. Kävin riparin ja liityin kirkkoon, jotta pääsisin kummiksi ja voisin itse pitää kirkkohäät. Olihan se vähän hassua, että päätä kasteltiin, mutta mikäs siinä. Eikä kyllä ollut edes mikään vitsi, vaan suunnittelin tilaisuuden ja valitsin ehkä maailman kauneimman hengellisen laulun, joka kirkossa soitettiin.

Minua ei ole kastettu, koska vanhemmat helluntailaisia, joten pitivät mut pakanana ja varmaan kuvittelivat, että musta tulee isona upotuskasteen myötä joku helluntailainen myöskin. Ripariakaan en sitten käynyt muiden nuorten tavoin. Aikuisena riparin sai käytyä juttelemalla muutaman kerran papin kanssa:)

Vierailija
2/7 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle tarjottiin mahdollisuus ripariin vaikka en kirkkoon kuulunut (enkä kuulu kyllä vieläkään).

ihan mukavaa se oli, mukana kaks parasta kaveria (kummeina) ja silloinen poikaystävä. Kävin riparin ja liityin kirkkoon, jotta pääsisin kummiksi ja voisin itse pitää kirkkohäät. Olihan se vähän hassua, että päätä kasteltiin, mutta mikäs siinä. Eikä kyllä ollut edes mikään vitsi, vaan suunnittelin tilaisuuden ja valitsin ehkä maailman kauneimman hengellisen laulun, joka kirkossa soitettiin.

Minua ei ole kastettu, koska vanhemmat helluntailaisia, joten pitivät mut pakanana ja varmaan kuvittelivat, että musta tulee isona upotuskasteen myötä joku helluntailainen myöskin. Ripariakaan en sitten käynyt muiden nuorten tavoin. Aikuisena riparin sai käytyä juttelemalla muutaman kerran papin kanssa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tarkoita tässä helluntailaisten ym. aikuiskastetta vaan luterilaista.

ap

Vierailija
4/7 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onhan se mahdollista. tapahtui pari vuotta sitten.

Vierailija
5/7 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tutun lapsi kastettiin upotuskasteella kirkon toimesta,kun pyysivät upotuskastetta.Tämä tapahtui,kun lapsi oli riparilla.

Vierailija
6/7 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus 9-10 vuotiaana =) ihan "normi" luterilainen olen.

Vierailija
7/7 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se vähän vauhdikkaampi kuin perinteinen kastevauva, mutta onneksi tilanteen hämmentävyys vähän vähensi vauhdin määrää :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi