Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Altistaako heavy-musiikki tai niissä piireissä liikkuminen masennukselle?

Vierailija
04.11.2009 |

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassakaan,kuin vanha Metallica :D Jotain käsittämättömän mahtavaa musiikkia!

Mulla oli synnytyksessä mukana Master of Puppets :) ja ac/dc:n levyjä.

Vierailija
62/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole masennukseen enkä surumielisyyteen taipuvainen, vaan ihan tavallinen keski-ikäinen, iloinen työssäkäyvä perheenäiti. Hevikeikkojen jälkeen olo vain reipastuu entisestään. Pitäisi taas mennä jonnekin keikalle saamaan kunnon energialataus.

keikkoja odotellessa pitää tyytyä vain kuuntelemaan autossa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heavy.

Metalli musiikkia kun on monia eri tyylejä.

Heavy-metal bändejä (tunnetuimpia) on mm.

Motörhead, Iron Maiden, Judas Priest, Def Leppard, Diamond Head, Saxon, Deep purple.

Suurin osa näistä bändeistä on helppoa kuunneltavaa, ja moni valtavirtamusiikkia kuuntelevakin pitää näistä.

Sitten on Doom-metallia (esim. Black Label Society), joka on hyvinkin raskasta ja jopa ahdistavaa kuunneltavaa.

On Black-metallia (Bathory), Death-metallia (Napalm Death) , Grindcorea, "peikko"-metallia, Viikinki-metallia... Listaa voisi jatkaa vaikka sun kuinka pitkälle.

Mutta ap kysyi heavystä. Ja suurin osa niistä hevareista joita minä tunnen ei ole millään muotoa masentuneita.

Tuolla joku sanoi radio rockista että sitä kuunnellessa tekee mieli vetää ranteet auki, niin tuli mieleen että valtavirtaa kuuntelevat (juuri se radio aalto) tekee enemmän itsemurhia plastisessa maailmassaan.

Tulee vain mieleen sitten että itse kun kuuntelen Psychobillyä, jonka sanoitukset perustuvat aika pitkälle kauhuelokuviin ja horrorskeneen muutenkin niin olenko sitten taipuvaisempi tappamaan porukkaa? hmm..

Luulempa kuitenkin että tuo naapurin tekopirteää purkkapoppia kuunteleva ja perseen ketkutusta lihatiskillä harrastava, itseensä kolme kiloa meikkiä päivittäin laittava ja selkeästi itseensä tyytymätön parikymppinen tyttö tekee itselleen tai jollekkin muulle pahaa, ennen minua tai ystäviäni, jotka kuuntelevat heavya. =)

Vierailija
64/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meissä äiti-ihmisissäkin on näin paljon metallimusiikin ystäviä :) Way to go!

Vierailija
65/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän aina pahemmalla tuulella kuunneltuaan musiikkia vai alkaako hän kuunnella musiikkia ollessaan pahalla tuulella ja piristyy siitä, vai onko mitään yhteyttä ylipäänsä huomattavissa? Oliko hän ennen okei, sitten alkoi kuunnella heviä ja sen jälkeen masentui? Onko hän aina tykännyt hevistä mutta nykyisin on masentunut? Kuunteleeko hän kaikenlaista mutta aina hevikeikoilta tultuaan viiltelee itseään? Rypeekö hän vaan väkivaltaan ja itsemurhiin kannustavissa sanoituksissa ja riipustelee sellaisia itsekin? Iskeekö joku vähän hilpeämpi, campimpi meno kuten vaikka Teräsbetoni tai Kiss? Huomautteleeko hän synkeästi että se ja se hevilaulajakin kuoli siihen ja siihen ja se on hyvä tapa kuolla? Onko hän aina umpijurrissa tultuaan keikoilta tai paikallisesta rokkibaarista?

Jos joku ihan konkreettinen yhteys on että hän voi huonommin kuunneltuaan metallia niin kai maar sitä voi ainakin kokeilla että yrittäisi saada kiinnostumaan jostain muusta mutta enpä tiedä onnistuuko toisen musiikkimakua muuttaa väkisin. Sit taas nämä metallipiirit ja niistä poistuminen on kaksipiippuinen juttu sillä jos kaverit metallipiireistä on hänen (ainoita?) ystäviään niin se voi masentaa lisää jos vanhemmat vieroittaa lapsen kavereistaan. Toki jos siellä on joku aivan hirveä tyyppi jolla on selvästi huono vaikutus niin hänestä kannattaisi hankkiutua eroon kuuntelipa hän mitä musiikkia hyvänsä.

Kysyin lähinnä, koska lapseni on masentunut enkä tiedä pitäisikö hänet kiskoa pois metallipiireistä vai ei. Ei ollut tarkoitus mitenkään moittia mitään musiikkia varsinaisesti. ap

Vierailija
66/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka kommentoi ja haukkui uskonnollista musaa ei näytä tietävän asiasta juuri mitään.

Ensinnäkin uskonnlista musiikkia on metallista ja heavystä,poppiin,reggaeen,gospeliin ja virsiin.Lisäksi enpä tunne ketään uskonnollisen musiikin kuuntelija,joka kieltäisi lastaan kuuntelemasta muunlaista musiikkia.Toisinpäin taas tiukat ateistit on niin ahdistuneita,ettei saisi edes suvivirttä kevätjuhlissa veisata.

Ja hengellinen musiikki kohottaa ja virkistää.Ei sitä ainaista surkeasta ja epäonnistuneesta rakkaussuhteesta tehtyä valitusiskelmää tai poppia jaksa aina kuunnella erkkikään!

Vierailija
67/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Nightwish on varmasti turvallista? Onko joku tehnyt epidemiologista tutkimusta siitä, miten Nightwishin kuuntelijoiden mielenterveys eroaa muusta nuorisosta? Onko seurantatutkimuksia missä voitaisiin nähdä musiikin vaikutus terveisiin nuoriin jotka alkavat kuunnella Nightwishia?

Nightwish EI ole turvallista musiikkia! Hyvä vertaus: Huumeiden käyttö aloitetaan yleensä sinäänsä harmittomalla pilven poltolla, joka kuitenkin ajan myötä helposti johtaa rankempiin ja vaarallisiin huumausaineisiin. Nigtwish on kato vähän sama homma; eka kuuntelet ihanaa ja turvallisen seesteistä NW:ia, mutta pian janoat jo rankempaa "kamaa". Kohta oletkin sitten jo pahasti koukussa, eikä paluuta diskopopin maailman ole näkyvissä!!!

Näin kävi myös minulle aikanaan ;DDD

Vierailija
68/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallinen meno pelkkää syntiä ja kurjuutta täynnä, oi kunpa Herra kuolisin pian pois tästä synnin pesästä missä uskottomat käärmeet puree kaiken aikaa ja kiusaukset koettelee joka hetki

Vierailija
69/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka kommentoi ja haukkui uskonnollista musaa ei näytä tietävän asiasta juuri mitään.

Ensinnäkin uskonnlista musiikkia on metallista ja heavystä,poppiin,reggaeen,gospeliin ja virsiin.Lisäksi enpä tunne ketään uskonnollisen musiikin kuuntelija,joka kieltäisi lastaan kuuntelemasta muunlaista musiikkia.Toisinpäin taas tiukat ateistit on niin ahdistuneita,ettei saisi edes suvivirttä kevätjuhlissa veisata.

Ja hengellinen musiikki kohottaa ja virkistää.Ei sitä ainaista surkeasta ja epäonnistuneesta rakkaussuhteesta tehtyä valitusiskelmää tai poppia jaksa aina kuunnella erkkikään!

eivät ainakaan kun minä olin lapsi. ehkä jotain klassista ja jotain mitä itse pimputtivat pianolla mutta radiosta ei saanut kuunnella musiikkia jos ei ollut kyve kirkonmenoista.

no mua ei ainakaan hengellinen musiikki kohota ja virkistä, mulle tulee ahditunut olo.

mutta ei se ole multa pois jos joku siitä tykkää kunhan mun ei tarvi kuunnella.

Vierailija
70/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taisi tehdä juuri typeryyden maailmnennätyksen. Tämä aloitus ja osin myös muu keskustelu on ihan omaa luokkansa jopa av:n mittakaavassa. Olen mykistynyt :-D

Vierailija
71/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Nightwish on varmasti turvallista? Onko joku tehnyt epidemiologista tutkimusta siitä, miten Nightwishin kuuntelijoiden mielenterveys eroaa muusta nuorisosta? Onko seurantatutkimuksia missä voitaisiin nähdä musiikin vaikutus terveisiin nuoriin jotka alkavat kuunnella Nightwishia?

Nightwish EI ole turvallista musiikkia! Hyvä vertaus: Huumeiden käyttö aloitetaan yleensä sinäänsä harmittomalla pilven poltolla, joka kuitenkin ajan myötä helposti johtaa rankempiin ja vaarallisiin huumausaineisiin. Nigtwish on kato vähän sama homma; eka kuuntelet ihanaa ja turvallisen seesteistä NW:ia, mutta pian janoat jo rankempaa "kamaa". Kohta oletkin sitten jo pahasti koukussa, eikä paluuta diskopopin maailman ole näkyvissä!!!

Vierailija
72/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulle ja sitten siinä vielä käy niin että tuollainen NW-tyyppinen kevytlevite ei enää riitä ollenkaan vaan pitää saada jotain raskasta :D.

Vakavasti - miksi aina tästä metallin/heavyn vaarallisuudesta vouhkataan samaan aikaan kun alle kymmenvuotiaita raahataan jonnekin Rihannan keikalle. Siinähän vasta tervettä musiikkia ja kuvastoa onkin. Niin kuin nyt uusi levynkansikin. Ja niissä ärränbii videoissa se nainen ei ollenkaan ole yliseksualisoitu objekti, ehei ...

http://gossip.whyfame.com/files/2009/10/rihanna3.jpg

Ja jazzista ja klassiesta intoileville: kannattaisi kuunnella 1970-luvun heavyä, nimittäin vaikutteita haettiin siinä niin paljon niin klassisesta kuin bluesista tai itseasiassa heavy syntyi bluesille, että yhtymäkohtia on paljon.

Vierailija
73/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä löytyy levyhyllystä sekä klassista, jazzia että heviä. Ainoat mitkä puuttuu kokonaan on iskelmä ja peruspop.

Ja lapsella on tyylinä rauhallinen, klassinen lastentyyli 8ei pikku-aikuisia siis meillä), aikuisillakin klassinen, joskin tummansävyinen (50-luvun Dior on tämän äidin suuri innoittaja).

Soittaisitte lapsillenne klassista tai jazzia.

Hirveää kun lapsi totutetaan jo vauvasta asti samaan roskaan millä vanhemmat tuhoaa kuuloaistinsa. Sitten pukevat lapsensa vielä leijonahuppareihin.. huoh noloa

Vierailija
74/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan vanhoista joululauluista:" Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä"

Maallinen meno pelkkää syntiä ja kurjuutta täynnä, oi kunpa Herra kuolisin pian pois tästä synnin pesästä missä uskottomat käärmeet puree kaiken aikaa ja kiusaukset koettelee joka hetki

Vierailija
75/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle klassista.

Vierailija
76/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten keskilännen counrya tai teknoa.

Vierailija
77/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin ahdistaa ihmisiä ja moni on varmasti päättänyt päivänsä sitä kuunnellessaan. Muotikin tukee heavyä- heavyn kuuntelijat pukeutuvat ahdistavan tiukkoihin sukkahousuihin tai nahkapöksyihin. ahdistavaa todella ahdistavaa joka suunnalta

Vierailija
78/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heavy.

Metalli musiikkia kun on monia eri tyylejä.

Heavy-metal bändejä (tunnetuimpia) on mm.

Motörhead, Iron Maiden, Judas Priest, Def Leppard, Diamond Head, Saxon, Deep purple.

Suurin osa näistä bändeistä on helppoa kuunneltavaa, ja moni valtavirtamusiikkia kuuntelevakin pitää näistä.

Sitten on Doom-metallia (esim. Black Label Society), joka on hyvinkin raskasta ja jopa ahdistavaa kuunneltavaa.

On Black-metallia (Bathory), Death-metallia (Napalm Death) , Grindcorea, "peikko"-metallia, Viikinki-metallia... Listaa voisi jatkaa vaikka sun kuinka pitkälle.

Mutta ap kysyi heavystä. Ja suurin osa niistä hevareista joita minä tunnen ei ole millään muotoa masentuneita.

Tuolla joku sanoi radio rockista että sitä kuunnellessa tekee mieli vetää ranteet auki, niin tuli mieleen että valtavirtaa kuuntelevat (juuri se radio aalto) tekee enemmän itsemurhia plastisessa maailmassaan.

Tulee vain mieleen sitten että itse kun kuuntelen Psychobillyä, jonka sanoitukset perustuvat aika pitkälle kauhuelokuviin ja horrorskeneen muutenkin niin olenko sitten taipuvaisempi tappamaan porukkaa? hmm..

Luulempa kuitenkin että tuo naapurin tekopirteää purkkapoppia kuunteleva ja perseen ketkutusta lihatiskillä harrastava, itseensä kolme kiloa meikkiä päivittäin laittava ja selkeästi itseensä tyytymätön parikymppinen tyttö tekee itselleen tai jollekkin muulle pahaa, ennen minua tai ystäviäni, jotka kuuntelevat heavya. =)

Ihan hyvä, mutta genret menivät vähän sekaisin esimerkkejen suhteen.

Black Label Society ei ole nähnytkään doomia, se on enemmän rokkia. Napalm Death on grindcorea, ei todellakaan deathia, Bathory ei ole bläkkistä. Mutta hyvä muuten.

Ei metalli masennuta sen enempää kuin muutkaan tyylit. Tai itse ainakin masennus kyllä iskelmästä.

Vierailija
79/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tuttu Robbie Williamsia...

Vierailija
80/80 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan kotonani fuusiojazzia yötossut jalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme