Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kotonanne käytössä ruokarukous?

Vierailija
03.11.2009 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mun tekemästä työstä kiiteltäis Jesseä.

Vierailija
2/20 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan.

Ruokaa voi arvostaa/kunnioittaa muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä idea, mutta ei. Muistan kyllä olla kiitollinen jokapäiväisestä ruoasta mikä miljardeille ihmisille on vain satunnainen ihme.

Vierailija
4/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunaa Jeeesus ruokamme, ole aina luonamme aaamen.

Meidän perhe kokoontuu myös lipunnoston ajaksi pihalle ja pojat sekä miehet ottavat hatun pois päästä.

Olemme hyvin konservatiivinen perhe. Teemme kunniaa Mannerheimin valokuvalle eteisessä. Ja tapamme mukaan luemme pyhänä palan Raamattua vaikkemme kirjaimellisesti usko Jumalan olemassaoloon. Se nyt vain kuuluu meidän kulttuuriin emmekä olisi ilman Jumalaa voittaneet Venäjää.

Vierailija
5/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kunnioitamme Valiota ja Uncle Benssiä.

Vierailija
6/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausun yleensä siunauksen ruuan yli:

"Kiitos, ylistys ja kunnia Sinulle pyhä Isä Jumala,Joka olet siunattu ja Joka kasvatat meille ruuan maasta ja annat kaiken hyvän. Kiitos kaikesta Jeshua HaMasiach'in Nimessä. Aamen, Aamen, Aamen."

Vierailija
7/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on: kiitos Jumala kiitos. ruuan laittajaa emme kiitä

Vierailija
8/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin pienenä koulussa (Oulussa) "Siunaa Jeesus ruokamme, aamen" ja kun oli syöty "Kiitos Jeesus ruoasta, aamen". No onneksi ei kotona tarvinnu silloin tai nykyään veisailla noita.

Vierailija
9/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen ajatellut aloittaa tämän tavan. Kiitollisuus on meidän lapsilta ihan hukassa. Eivät ne vaan tajua kuinka onnekkaita ovat, vaikka miten yrittäisin rautalangasta vääntää.

Vierailija
10/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltarukous luetaan, miksei sitten ruokarukoustakin voisi... Ainakin sunnuntaina, kun syödään juhlavammin ja paremmin.

Vierailija
11/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunaa Jeeesus ruokamme, ole aina luonamme aaamen. Meidän perhe kokoontuu myös lipunnoston ajaksi pihalle ja pojat sekä miehet ottavat hatun pois päästä. Olemme hyvin konservatiivinen perhe. Teemme kunniaa Mannerheimin valokuvalle eteisessä. Ja tapamme mukaan luemme pyhänä palan Raamattua vaikkemme kirjaimellisesti usko Jumalan olemassaoloon. Se nyt vain kuuluu meidän kulttuuriin emmekä olisi ilman Jumalaa voittaneet Venäjää.

Sano nyt vielä, että sukunimi on Mikkonen...

"voittaneet Venäjää"... loistavaa sarkastista huumoria, jossa yhdistyy kiihkopatriotismi, tapakristillisyys ja tietämättömyys. Suoraan vuoden 47 kiertokoulun oppitunnilta Paltamon Puutteenperältä, Hyvösen pirtistä.

Vierailija
12/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei olisi?

Vierailija
13/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla taloudellinen tilanne parani uskoontultuani.Eli siunaus tuli SILLEKIN alueelle elämää.Harmi että suurin osa pitää Jumalaa ja kaikkea kristillisyyttä pelkkänä vitsinä.Itse olen kyllä kokenut,että USKON KAUTTA on tullut Jumalan siunaus elämään.

Vierailija
14/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tarvitse rukoilla ruokaa.

Vierailija
15/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en kohta ruokaa nää, tajuntani hämärtää.

Vierailija
16/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein unohtuu...Toki pelkän ristinmerkin tekeminenkin on ruoan siunaamista, ja sen teen toisinaan ruokaillessanikin.

Vierailija
17/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapsuudesta periytynyt tapa. Mun mielestä on joskus vähän yliampuvaa siunata joka ateria, mutta miksipä ei - kaunis tapa. Kristittyjä olemme.

Vierailija
18/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetimme esikoisen rukoilemaan ruokaa kolmen vanhana. Otimme rukouksen myös videokameralla nauhalle. Suloista :)

Vierailija
19/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siunaa Jeesus ruokamme, ole aina luonamme. Aamen." Ja lopuksi "Kiitos jeesus ruoasta. Aamen."

On hyvä hiljentyä ruokapöytään ja kiittää Häntä, jolta ruoan saamme.

Vierailija
20/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAMBO!