G: Saako teidän perheessä isä isänpäivälahjan?
Jos saa niin mitä? Jos perheessä lapsi, joka on niin pieni ettei osaa vielä itse tehdä/hankkia lahjaa, teettekö/ostatteko lapsen puolesta jotain?
Kommentit (36)
Lahjan ostan minä, lapsi tekee lahjan myös koulussa, ja kortin. Me muistamme aina kaikki merkkipäivät, ja se on ihanaa. Nämä jotka hokevat että eivät ole miehensä lapsia ova katkeria lehmiä jotka eivät saa koskaan lahjoja mieheltään :) Sääliksi käy.
mutta pienelle lapselleni on. Olen lapseni puolesta teettänyt mukin, jossa kolme kuvaa isästä ja pojasta yhdessä ja teksti Isi on ykkönen. Mukiin ostan irtokarkkeja.
Korttiin painoimme pojan jalan kuvan ja varmaan kirjoitan, että Kiva kun oot mun isä T: xxx
Mun mieheni on lapselleni hyvä isä ja kiitokseksi siitä hän saa toivomansa Musen uuden levyn, minulta.
Lapset ovat tehneet koulussa/päiväkodissa kortit ja lahjat.
Minä olen ostanut hänelle tänä vuonna uuden puhelimen, jonka hän saa isänpäivänä (entinen reistaa eli tarve tälle on olemassa). Se on sovittu yhdistetyksi isänpäivä- ja joululahjaksi, sillä on usean sadan euron hintaisena kallis minun mittapuullani.
Olen aina ostanut isänpäivälahjan hänelle - kiitokseksi minulta siitä, että hän on lapsillemme niin hyvä isä.
ja annan maailman paras isä mukin. Itselläni on maailman paras äiti ja siksi tämä sopii hyvin. Lisäksi saa pojan tekemän kortin ja teen kakun.
Vaikka mieheni ei ole isäni, opetan näin pojalleni että tälläiset päivät ovat tärkeitä.
Me ollaan kaikki synnytty alkuvuodesta, joten on kiva että on isänpäivä ja syksylläkin saa kakkua.
pikkulahja on ostettuna, pitäisi vielä se pakata.
alkaa olla parhaat päivänsä nähnyt, joten tehtiin yhteispäätös miehen kanssa, että käydään huomenna ostamassa uusi "isänpäivä lahjaksi".
Lapset tekevät hoidossa ja koulussa omat muistamisensa.
Lasten kanssa suunniteltiin että painetaan tyynyliinaan niiden käsien ja jalkojen kuvia. Tai ehkä korvien kun korvathan sitä tyynyä vasten on. Ja sit vuosluku että tietää minä vuonna niin pienet kädet on ollut.
Mä kokkaan miehelle aamiaisen, ei siksi että se olisi mun isä vaan siksi että arvostan sitä isänä.
Lapset ovat vielä pieniä, joten minä ostan sen :) Enhän ilman tuota ihanaa miestä olisi näitä lapsiakaan saanut ? Ja minuakin muistetaan äitienpäivänä :)
Kyllä sitä kelpaa juhlia, että tuo mies on niin hieno isä lapsillemme!
Ollaan lasten kanssa askarreltu lahjoja ja kortteja. Isänpäivänä tehdään herkkuaamiainen ja jotain miehen lempiruokaa ja tietysti kakku.
ostan varmaan kirjan,pieni on askarrellut jotakin tarhassa,murkut tuskin muistavat kyseistä päivää ilman muistuttamista ja eivät ole askarrelleet mitään :))
Perinteisesti isä on käynyt murkkujen kanssa keilaamassa isänpäivänä,mutta nyt on jalka kipsissä ja ei voi
kortin, kirjan ja lempi täytekakkuansa.
Poika on isänpäivänä tasan 16-kk., joten kävin ostamassa sellaisen kirjan mitä voivat sitten yhdessä katsoa, mutta siinä on miehelleni mielenkiintoista luettavaa (pojalla on vastaava kirja lasten versiona), korttiin piirrän pojan
kämmenen ja jalkaterän ääriviivat ja hän saa toki itse suhata siihen kynällä jotain, täytekakun valmista itse, leipomosta ei saa yhtä maittavaa.
Hyvä isä (ja aviomies) ansaitsee hemmottelua ja päivänsä.
Sairastetaan sikainfluenssaa. Ei päästä kauppaan, eikä lapset jaksa tehdä mitään.
en osta tänä vuonna lahjaa.
Itse en saa koskaan äitienpäivälahjaa, hyvä että mies muistaa koko päivää... on sanonut että koska en ole hänen äitinsä siksi ei muista, ok ei muista omaa äitiään myöskään.
mulla on tänä vuonna tiukkaa taloudellisesti, joten sanoin jo pari viikkoa sitten että tänä vuonna ei tule isän päivälahjaa.
ihan hoomoilasena täällä näitä(ja edellisinäkin vuosina) keskusteluja joissa moni hokee ettei mies ole minun siäni,en muista hänät. siis isänpäivähän on perheen juhla! jos lapsi on niin pieni etteiitse osaa ja voi hankkia tai tehdä lahjaa niin minusta sitten äiti ikäänkuin lapsen puolesta ja tietysti omasta puolestaankin antaa.onhan perheen isä mies,ja isä PERHEESSÄ. se on hänen roolinsa ja sitä sopii juhlia. minusta nämä naiset jotka kirjoittvat niin ettei ole minun isäni en osta mitään ovat katkeria ehkäpä siitä kun eivät itse saa äitienpäivänä muistamisia:(
olen hankkinut miehelleni lahjan. Vanhempana lapsemme voi itse valita lahjan, jonka haluaa isälleen antaa.
Meillä mies saa lahjaksi kirjan ja bluray-leffan.
Minä itse sain äitienpäivälahjan jo ennen vauvan syntymää :)
Lapsi on askarrellut isälle lahjan päiväkodissa. Minä, kuten joku tuossa yllä myös kertoi, haluan kiittää miestäni omalta osaltani siitä että on ihana, huolehtiva isä lapsellemme, ja siksi saa minultakin pienen lahjan.
aamulla "yllätetään" erikoisaamiaisella ja illalla syödään äidin ja lasten laittama isänpäivänillallinen (ainakin kolme ruokalajia).
Mulle on päivänselvää, että isää muistetaan ja jos lapset on pieniä, niin kyllä minä hoidan lahjat sun muut. Meillä inhotaan kaikkea ylimääräistä krääsää ja ollan sovittu, että kaikkina juhlapäivinä ostetaan lahja silloin, jos on joku tosi hyvä idea ja pakko ei ole ostaa mitään. Mieskin arvostaa eniten lasten tekemiä juttuja ja yhteistä illallista ja yhteistä aikaa, ei turhaa romua. Jonain vuonna hän on saanut esim. Gantin neuleen tai kirjan, voi olla että tänä vuonna ei saa mitään tavaraa.
Lapset on 2 ja 5 v, joten he eivät itse voi ostaa, mutta vanhemman kanssa kyllä mietitään yhdessä mistä isis tykkäisi. Mitään kalliita juttuja ei hankita, luokaa 10-20 euroa ja sellaista, jota tarvitsee.
Minustakin kyse on siitä, että juhlitaan isää perheen isänä, ja sihen minäkin haluan osallistua. Jos mies olisi itsekäs paska, joka ei osallistu eikä muista äitienpäivää, juhlimishalut olisi varmaan vähemmässä mullakin. Mutta nykytilanteessa molemmilla on oma päivänsä.
joten en myöskään hommaa hänelle lahjaa. Lapsi saa sitten lahjoa kun itse asian ymmärtää. Omalle isälleni ostan ja lähetän kortin.