heh, meidän pojallako tyttöjen takki...?
Olenkohan ollut liian kauan av:llä... kun alan jo niuhottaa naurettavista asioista.
Olin ostanut jo viime keväänä täksi talveksi lapsilleni talvipuvut (takit ja housut). Nyt huomasin, että pojalleni ostamani Reiman puku taitaa olla jotenkin unisex, kun koulussa oli ainakin kolmella tytöllä samanlainen.
Itse asiassa se on yhä mielestäni enemmän poikien puku kuin tyttöjen: väri on vaaleansininen/harmaa, hiukan valkoista. Housut harmaat. Ja se vetskarin päällä oleva lippa on "poikapuolella" eli vasemmalla.
Eihän se muuten, mutta veikkaan, että a) pojalle aletaan jossain vaiheessa kuittailla ja b) sitten pitää vääntää asiasta. Uutta takkia en osta, älytönhän tuo tyttö/poika-jako on... mutta sano se ala-asteikäisille...
Kommentit (7)
Sieltä ei ole tullut tuollaisia kuitteja puolin eikä toisin, vaikka näkyy jokunen samanlainen olevankin tytöillä ja pojilla.
Heillä se pukeutuminen ei ole vielä kovin eriytynyttä. Koululaisilla tilanne on vähän toinen ja paine yhdenmukaiseen pukeutumiseen on isompi: ei saa näyttää lapselliselta, epä-muodikkaalta, väärää sukupuolta olevalta...
Voit pitää sitä naurettavana, niin minäkin pidän. Kuten sanoin, en itse ajattele tuosta, että se olisi järkevää tms.
Mutta olen harmissani sen takia, että siitä joutuu sitten tappelemaan lapsensa kanssa, jos ei halua pistää "tyttöjen takkia" ylleen.
Ymmärrätkö?
ap
Josko lähtisit siitä päästä liikkeelle, että takissa on tietyt pojan vaatteen piirteet? Onko takilla nimeä? Onko se pojannimi? jos vähän helpottaisi, että asia kääntyisin niin päin, että tytöillekin on kelvannut pojan vaate.
huomasin sitten pesulapussa tytön nimen. Leikkasin sen pois ja kas siitä ei noussut minkäänlaista haloota. Vihreä/harmaa puku.
joissa lukee "Emilia". Täytyykin varmaan poistaa valmiiksi nimi kirppikselle vietäessä...
huomasin sitten pesulapussa tytön nimen. Leikkasin sen pois ja kas siitä ei noussut minkäänlaista haloota. Vihreä/harmaa puku.
aiheesta pätkääkään. Mua riepoo tää jaottelu tyttö/poikavaatteet ihan hirveästi.
Vaate kuulostaa oikein sopivalta pojalle (ja tytölle!), joten ehkä lapsellekin voi selittää, että on paljon vaatteita, jotka sopivat sekä-että. Tämä selvitys kelpasi onneksi meidän ekaluokkalaiselle.
Myös aikuisilla on vaatteita, jotka periaatteessa ulkoasultaan & väreiltään ovat sekä naisten että miesten. Vaikeampi on selittää, että naiset ja miehet ovat vähän eri muotoisia, joten siksi mallit ovat eri... Mutta värit ovat kyllä ihan samoja!
Ymmärrän harmisi, meillä on ollut tuollaisia riitoja tytön vaatteiden kanssa.
Ihme, etteivät ne tyttöjen vanhemmat ole olleet tarkempia. Mutta hei: käske poikasi sanoa, että asia on päinvastoin, tytöt ovat saaneet poikien takit ;-)
offtopic: idioottimaista, että koulupojille on tyrkyllä lähinnä mustaa, tummanharmaata ja khakiruskeaa/vihreää. Tytöt "omivat" jo vaaleammat siniset ja harmaatkin.
Sieltä ei ole tullut tuollaisia kuitteja puolin eikä toisin, vaikka näkyy jokunen samanlainen olevankin tytöillä ja pojilla.