Brunolla käyneet! Kirjoittaako hän mahdollisen Kelakorvaavuustodistuksen?
Hyvitetäänkö se pois jo klinikalle maksettaessa, vai tuleeko se kelasta myöhemmin? Vai tuleeko tuolta Femedasta lasku jälkikäteen?
Ajanvarauksessa kerrottiin mahdollisesta kelakorvaavuudesta. Nainen sanoi, ettei tietenkään voi sitä etukäteen luvata. Lääkäri toki päättää.
Minulle on tehty sektio perätilan takia ja myös yksi laparoskopialeikkaus. Tässä raskaudessa on ollut kipuja kohdussa ja ne askarruttavat. Lisäksi kiinnostaa tietää miten päin vauva on kohdussa kun tuntuu, että ei ole ainakaan taaskaan oikein päin. Minulla on ollut siis yksi normaalisynnytys tässä välissä myös.
Lisäksi sairastin ilmeisesti sikainfluenssan rv 10, ainakin sain keuhkokuumeen ja olin tosi kipeänä. Täysin paranin 1kk päästä. Eli siis myös vauvan terveys mietityttää ja sitä haluan 4D-ultralla selvittää.
Lisäksi rakenneultrassa istukan todettiin olevan kohdun reunassa. Pyydettiin tulemaan paikanpäälle jos tulee vuotoa. Ultraaja tuumaili pitkään kontroloidaanko ultralla ja päätyi sitten siihen, että ultrataan jos alkaa vuotaa. Kontrolliaika annetaan kuulema vasta sitten jos istukka menee kohdunsuun yli, nyt ei mennyt yli, mutta istukan reuna menee tismalleen kohdunsuun reunalla.
Mahtaako näillä syillä kelakorvaavuutta saada?
Kommentit (10)
Kaikki oli mallillaan, aivan mahtava kokemus!
Sain kelakorvauksen. En edes kysynyt asiasta, kirjoitti automaattisesti. Minulla kun ei ollut kyse sukupuolen selvityksestä vaan oli asioita, jotka oikeasti mietityttivät.
Kivuillekin löytyi syy, suonikohjuja kohdussa. Nice. Eivät kuulema haittaa meininkiä kuitenkaan. Tämä on onneksi viimeinen raskaus.
Tosin siitä on 7 v, en tiedä miten toimii nykyään
Eli hän siis ainakin kirjoittaa se, ettei tarvitse toiselta lääkäriltä lähteä hakemaan.
T: Ap
Eli saitko kelakorvaavuuden jo tiskillä, vai vasta myöhemmin kelasta?
Vai tuleeko lasku kotiin?
Parempiakin ultraajia on ja etenkin mukavampia!
Mä muistelisin, että kelakorvaus tuli ihan heti kassalla. Soita sinne Femedan sairaanhoitajille, niin osaavat taatusti vastata tämänhetkisen käytännön, munkin käynnistä kun on jo jotian 2,5 vuotta varmaan.
Parempiakin ultraajia on ja etenkin mukavampia!
Itsellä taas 3 käyntiä Brunolla ja ei mitään valittamista.
Saanut kaikista kolmesta lapsesta oikein ihanaa palvelua :)
Onko tää joku musta mies afrikasta?
saa enää Kelakorvausta suoraan tiskiltä. Ja sitä ei saa välttämättä edes jälkikäteenkään. Perustelut pitää olla todella hyvät.
normi seurantakäynneistä ei ole saanut.
En ymmärrä tuota yhtä kommenttia Brunosta.
Olen ollut hänen potilaansa jo vuosia (kärsin PCO:sta) ja lisäksi käynyt kahden raskauden kaikki lääkärikäynnit hänen luonaan. On erittäin pätevä ja hyvä lääkäri ja eittämättä suomen parhaimpia ultraajia.
Ja ei siis ole mikään mustamies vaan Italiasta alunperin kotoisin ja jo vuosia suomessa asunut. Puhuu ihan hyvin suomea ainakaan itsellä ei ole kertaakaan ollut vaikeutta kommunikaatiossa.