Tuusis, tai joku muu rättiblogisti, kysyisin,
mikä saa teidät jaksamaan tuota vähintäänkin huvittavaa touhua? Ostat esim. kirpparilta muutamat housut ja paidan, asettelet ja kuvaat ne, laitat kuvatekstin kanssa nettiin?
Olenko tyhmä tai rajoittunut kun touhu on mielestäni omituista?
Kävin itse äskettäin ruokakaupassa. Jos nyt ottaisin ostamani eväät jääkaapista ja asettelisin kauniisti pöydälle ja kuvaisin ne.. Miltä kuulostaisi?
Kommentit (36)
kakuista, jotka on itse tehnyt. Mutta on minustakin aika huvittavaa, että joku viitsii kuvata jotain Lindexin rytkyjä ja laittaa kuvan nettiin :) Tai, no on mullakin FB:ssa kuva lapsestani uus komee P.O.P-paita päällä ihan sen paidan takia, mutta siihen liittyy yksi sisäpiirin vitsi. Ja sitten olen julkaissut kuvan kengistäni, joita mies ei anna laittaa seurassaan jalkaan, mutta jotka minusta on makeet.
Ei hetkauta mihinkään suuntaan.
Mutta mä olen seurannut paria blogia joissa näitä mökötyspäiviä on välillä, ja minusta se on hassua että ihminen ihan vapaaehtoisesti kerjää ns turpaansa.
=D =D
kertoa, että miksi se huvittaa sinua? Ihan vain uteliaisuuttani kyselen.
kakuista, jotka on itse tehnyt. Mutta on minustakin aika huvittavaa, että joku viitsii kuvata jotain Lindexin rytkyjä ja laittaa kuvan nettiin :) Tai, no on mullakin FB:ssa kuva lapsestani uus komee P.O.P-paita päällä ihan sen paidan takia, mutta siihen liittyy yksi sisäpiirin vitsi. Ja sitten olen julkaissut kuvan kengistäni, joita mies ei anna laittaa seurassaan jalkaan, mutta jotka minusta on makeet.
että kyseessä on 'mökötyspäivä'? Oletko itse tulkinnut vai olisko blogistilla jotain muuta tekemistä?
Ei hetkauta mihinkään suuntaan.
Mutta mä olen seurannut paria blogia joissa näitä mökötyspäiviä on välillä, ja minusta se on hassua että ihminen ihan vapaaehtoisesti kerjää ns turpaansa.
että kyseessä on 'mökötyspäivä'? Oletko itse tulkinnut vai olisko blogistilla jotain muuta tekemistä?
"nyt pitää vähän miettiä tätä blogin jatkamista" tai "antaa pölyn laskeutua muutaman päivän" tms, eli ihan suoraan sanotaan että loukkaannuttiin ja pahasti. Sitten aloitetaan taas puhtaalta pöydältä :)
Itselleni tuommoinen harrastaminen olisi kamalan ahdistavaa. Eri asia jos viduilut menee ihan toisesta korvasta ulos.
otti sitten kritiikin niin, että mietti, että pitäiskö kuitenkin hieman muuttaa suuntaa? Se kai 'rakentavan kritiikin' tarkoitus olisikin?
"nyt pitää vähän miettiä tätä blogin jatkamista" tai "antaa pölyn laskeutua muutaman päivän" tms, eli ihan suoraan sanotaan että loukkaannuttiin ja pahasti. Sitten aloitetaan taas puhtaalta pöydältä :) Itselleni tuommoinen harrastaminen olisi kamalan ahdistavaa. Eri asia jos viduilut menee ihan toisesta korvasta ulos.
otti sitten kritiikin niin, että mietti, että pitäiskö kuitenkin hieman muuttaa suuntaa? Se kai 'rakentavan kritiikin' tarkoitus olisikin?
Eikä se palautekaan ollut missään nimessä rakentavaa... Vaikea sanoa näistä kun ei ihmistä tunne muuten kuin ruudun välityksellä.
harmi etten halua linkittää tänne blogeja ruodittavaksi niin voisitte analysoida tätä itsekin ;)
Ei rakentavan kritiikin voi siis tunkea sinne samaan paikkaan, mistä se tulikin. En itse niitä julkaise: jos jollain on paha mieli, niin sen voi laittaa itse suoraan roskiin. Jos ei siihen kykene, niin autan deletellä.
Eikä se palautekaan ollut missään nimessä rakentavaa... Vaikea sanoa näistä kun ei ihmistä tunne muuten kuin ruudun välityksellä. harmi etten halua linkittää tänne blogeja ruodittavaksi niin voisitte analysoida tätä itsekin ;)
kerran kun kuvan laittaa nettiin niin sitä ei enää pois saa. Ja isommissa pedofiiliratsioissa (esim. belgiassa) on suurin osa pedofiilien koneilla olleista lapsikuvista ollut tavallisten ihmisten tavallisilta sivuilta kopsattuja kuvia (ihan kasvokuvista lähtien eli paljon muutakin kuin vähäpukeisia kuvia).
Kumman tietämättömiä kirjoittaa tässäkin ketjussa: useampi virallinen taho (mm. poliisi, lapsiasiainvaltuutettu) on moneen kertaan varoittanut siitä, ettei lasten kuvia kannata laittaa nettiin ns. vapaasti katsottaviksi.
En liene vähemmistöä sen ajatuksen kanssa, että ajatus siitä, että lapsestani otettu valokuva olisi pedofilien käytössä on oksettava ja kuvottava. Siksi lapsistani ei ole yhtäkään kuvaa netissä.
kerran kun kuvan laittaa nettiin niin sitä ei enää pois saa.
Joo tuota ei moni tajuakaan/tiedäkään! Vaikka sä muka ottaisit sen valokuvasi pois netistä, niin oikeasti se on jäljitettävissä sieltä ikuisesti. Eri asia on, kuka nyt jonkun yksityishenkilön edesmenneitä kuvia alkaisi siellä metsästää, mutta asiansa osaava saa haltuunsa myös ne kuvat, jotka netistä on muka poistettu.
että parempi netissä kuin lapsen kimpussa niin kuvottava ja oksettava ajatus kuin se onkin, niin ei välittömästi satuta lasta.
kerran kun kuvan laittaa nettiin niin sitä ei enää pois saa. Ja isommissa pedofiiliratsioissa (esim. belgiassa) on suurin osa pedofiilien koneilla olleista lapsikuvista ollut tavallisten ihmisten tavallisilta sivuilta kopsattuja kuvia (ihan kasvokuvista lähtien eli paljon muutakin kuin vähäpukeisia kuvia). Kumman tietämättömiä kirjoittaa tässäkin ketjussa: useampi virallinen taho (mm. poliisi, lapsiasiainvaltuutettu) on moneen kertaan varoittanut siitä, ettei lasten kuvia kannata laittaa nettiin ns. vapaasti katsottaviksi. En liene vähemmistöä sen ajatuksen kanssa, että ajatus siitä, että lapsestani otettu valokuva olisi pedofilien käytössä on oksettava ja kuvottava. Siksi lapsistani ei ole yhtäkään kuvaa netissä.
ajatus siitä, että lapsestani otettu valokuva olisi pedofilien käytössä on oksettava ja kuvottava. Siksi lapsistani ei ole yhtäkään kuvaa netissä.
Ovat perustelleet sillä, että se kuvahan niiden käsissä on eikä se lapsi
Mielestäni jonkun lain tulisi suojella lapsia tässä kuvien levittelyssä. Vanhemmilta on todella arveluttavaa käytöstä altistaa lapsi mahdolliselle vaaralle tai arvostelulle.
Pientä lasta tulee suojella, se on yksi vanhemman tärkeimmistä velvollisuuksista. En ymmärrä, miten aikuinen kokee oikeudekseen laittaa lapsensa kuvan nettiin. Vain lapsella tulisi olla tällainen päätösvalta, kun hän vanhempana ymmärtää mikä netti on.
Millaisia arvoja tämä kuvien runsas levittely opettaa lapselle. Osaako lapsi myöhemmin tunnistaa uhkia, kun hän mahdollisesti itse levittää omia kuviaan.
Kun lapsi on pieni, vanhemman vastuulla on tehdä hyviä päätöksiä lapsen puolesta.