Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** MAALISKUISET Marraskuussa **

03.11.2009 |

Hip Hei!

Aloitetaas uusi pino! Meinasin kirjoittaa tuohon edelliseen, mutta huomasin kuun vaihtuneen ; D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nukuttu jo mooooonta yötä! *tuulettaa*

Olisikohan viime yö ollut jo 5. yö kun Vauva K the 3rd alias Seppo-vauva on nukkunut syömättä koko yön. Ihmeen kivuttomasti kävi. Ensimmäisenä yönä piti pari kertaa tunnin ajan välillä hyssytellä, muuten on mennyt tutin nostamisella.

Menee siis nukkumaan nyt n. 20-21 ja herää enimmäisen kerran syömään 6-7 välillä. Olen pitänyt kaikkien kolemen kohdalla rajana tuota klo 6. Sitä ennen on turha yrittää maitoa, kun "vieroitus" on tapahtunut.

Herää 7.30-8.00. Ensimmäiset päikkärit ottaa sisällä n. 10.00, ja ne kestää ½- 1 h. Toisille unille menee ulos rattaisiin n. klo 14 ja ne kestävät nykyisin n. 3,5 h. Yks ilta heräsi päikkäreiltä 18.30 !!!

Mites muilla tuo SI- rokote? Meillä ei meinattu ottaa ja neuvolatäti meinasi naulata minut seinään! Olen kuulemma tämän paikkakunnan ainoa ihminen joka ei ota rokotetta lapsilleen. Täällä on kuitenkin 8500 asukasta...= /

Jeps. Tilasin sen HTS:n Izi combi istuimen tytölle englannista. Joka tuli itseasiassa JUURI NYT! Hetki vaan... Sieltähän se tuli. Kotiovelle. Isofix-malli oli postikuluineen 340 €. Tilasin viikko sitten maanantaina täältä: http://www.prams-pushchairs.co.uk/index.php

Täytyypä lähteä tutkailemaan. Vauveli huutaa tuossa, kun aina pitää nousta jokapaikkaan seisomaan ja sitten menee hermo.

Emilia

Vierailija
2/23 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kylläkin ihan eka sairaus tytöllä 'vasta', kestänyt nyt reilun viikon. Nuhaa ja yskää ja hengitys muuttunut vaivalloisemmaksi, mietin että pitäisköhän huolestua?!? Miten Teillä muilla kun on vauvat sairastaneet, niin kauanko on tauti kestänyt? Siis ihan perusflunssa, ei kuumetta. Huomaan että on alkanut pelottaa ihan oikeesti tuo sikainfluenssa :/ Hui. Ottasin pikkuselle heti rokotteen jos saisin, mutta eikös ne neuvolasta ilmoita milloin voi käydä rokotteen ottamassa?

Meilä on muuten myös nukuttu edelleen Tosi huonosti, johtuu tuosta flunssasta osaksi. Pahimpana yönä herättiin ½ tunnin välein, max 1h unta putkeen.. Aamulla oli niin kärttynen äiti sitten että.. unikoulua on siis ajateltu yhä enemmän, kunhan ensin tervehtyy niin sitten alkaa järkkäily nukkumispaikkojen suhteen. Mutta toiv. katkeamaton yöuni tulee sitä ennen itsestään :) Päikkärit on muuten nykyään ruhtinaalliset jopa 2 tuntia! ja jopa 2 kertaa päivässä.

Ostin eilen kaupasta 3 purkkia liharuokaa neitille.. jostain kumman syystä poden huonoa omaatuntoa kun valmista ruokaa ostin. Vaikka tykkää niistä kuin hullu puurosta!

no nyt herättiin, eikun puuron keittoon..

pikkanen09 7kk+1pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa meidänkin kuulumisia..tänään on jotenkin tosi pitkästyttävä päivä, joten päätin kirjoitella tänne! Nea on nyt 7kk 2pvää vanha, ja meillä on tosi touhukas neiti täällä! Nea konttaa jo aivan julmettua vauhtia ja nousee seisomaan kaikkea mahdollista (ja mahdotonta) vasten..minä olen täällä välissä ihan väsy, kun pitää koko ajan vahdata minne tuo neiti ehtii. Onhan se kyllä ihanaa seurata tuota huimaa kehitystä, joka päivä tulee jotain uutta..viime viikolla Nea alkoi vain ihan yhtäkkiä istumaan ilman tukea, ja nyt leikkiikin sitten istuallaan, sen minkä liikkumiseltaan ehtii ja malttaa!

Meillä oli täällä viikon kestävä syömälakko, mikä todella kiristi hermoja..neidille ei kelvannut sitten yhtään mikään..veti vain suun viivaksi ja käänsi pään pois! Luulin, että tekee hampaita, mutta ei niitä näy täällä vieläkään. Yöt ovat myös meillä menneet tosi katkonaisiksi, nukkuu aina vain lyhyempiä pätkiä kerrallaan, ja syö yölläkin edelleen aika paljon. Nuo yölevottomuudet johtuvat varmaan siitä, kun touhuaa päivisin niin paljon ja oppii uutta..Nea saattaa keskellä yötäkin vain nousta pinnasängyn laidalle seisoskelemaan ja juttelemaan..tosi "mukavaa" =) Nukkumaan meno on myös prosessi sinänsä..neiti kun ei oikein makuuasennossa viihdy, edes väsyneenä, vaan kampeaa sängyssä väkisin itseään pystyyn.

Onko teillä muilla ilmennyt takertumista äitiin? Meillä on nyt viime päivinä tämä näkynyt tosi selvästi..lähdin eilen koiran kanssa lenkille, Nea jäi isän kanssa kotiin, ja oli huutanut koko ajan kun olin poissa..mitenkähän tänään käyn kun ajatettelin lähteä joogaan..

Nyt päiväkahvin keittoon!

Terveisin Maria ja Nea

Vierailija
4/23 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin äitiin takertumista ilmassa! Meilläkään iskä ei meinaa oikein kelvata,mut onneksi isoveli pelastaa tilanteen,eli iskä+isoveli yhdistelmä toimii :D Isoveli on muutenkin Onnin idoli,hirvee mikä matovauhti (eli ryömintä) lähtee kun isoveljen ääni edes kuuluu toisesta huoneesta tai ku isoveli tulee eskarista niin se on suorastaan maailman hellyyttävin näky kun tuo "mato" lähtee veteleen ulko-ovelle ja hihkuu ja kiljuu riemusta yhtäaikaa ja sit kun pääsee näköetäisyydelle (mieluiten jalan juureen heh) niin nousee istumaan ja vilkuttaa (he-he,eli heihei).

Meillä siis edelleen ryömitään,mutta uusia taitoja on istuminen ja istumaan nousu ja vilkutus :D saattaa olla,et mainitsin vilkutuksen jo viime kuussa :D en muista,se on ollut tässä jo jonkinaikaa,mutta nyt "sanoo" samalla "eh-he tai he-he" mikä selkeästi on hei hei koska ei se muuten tuota samaa "sanaa" (hih...) käytä.

Istumassa ei meillä kuitenkaan hirveästi vielä viihdytä,koska Onnin mielipuuhaa on vaan edetä ryömien paikasta toiseen :D

Hampaita meillä on jo kolme ja kaksi ainakin pilkottaa/kuultaa ikenessä,se on tiennyt tänne(kkin) rikkonaisia öitä,pahimmat on nuokuttu puoliunessa istualtaan kun ensin on oksennettu kun kirkuu hammaskipua niin paljon.

Ens neuvolakäynnillä (maanantaina 8kk neuvola) kysyn särkylääkettä tuohon,supot ei pysy sisällä ja nestemäiselle panadolille on lievästi alerginen (ilmeisesti sille makuaineelle...) joten on ilmeisesti vielä reseptillä saatava pronaxen mahdollista... Pamol F taisi olla vasta 9kg ylöspäin,Onni on jossain 8-8.5kg hujakoilla...

Nyt nukkuun,aamulla on aikainen herätys jonottamaan sikainfluenssa rokotetta..

keyes & Onni (melkein 8kk)

Vierailija
5/23 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päivärytmi on suurinpiirtein seuraava:

7-8 herääminen

8-9 aamupuuro ja tissiä

10-11 lounas ja tissiä

aamupäiväunet 1-2h

14-15 välipala ja tissiä

16-17 päivällinen ja tissiä

iltapäiväunet 1-2h

19 iltapuuro

20-21 tissiä ja nukkumaan

Aamuyöllä 05-06 herää syömään ja on selvästi nälkäinen. Yleensä herää sitä ennen pari kertaa vaatimaan tuttia tai taputtelua, mutta viime yönä heräsi vasta syömään. Jee! Kylmän vuodenajan ja kiinteiden syömisen yhdistelmä on selvästi parantanut päiväunia ja rytmiä yleensäkin. Yksi hammas löytyy suusta, toinen selvästi tulossa. Liikkumisen suhteen ei vielä mitään edistymistä, kovasti haluasi päästä joka paikkaan, muttei vielä osaa muuta kuin kääntyä ja pyöriä oman navan ympäri. Suojaheijasteet sivuille löytyy jo ja tykkäisikin kovasti istua. Selvästi tunnistaa jo oman nimensä ja jotain muitakin sanoja. Kun isi sanoo ”hyppää”, niin kiljuu riemusta jo etukäteen, kun tietää että kohta lentää ilmaan :) Tykkää kovasti myös kaikenlaisesta roikkumisesta. Viimeksi muskarissakin oli lähinnä pää alaspäin.

Jatta ja Heikki 7kk 1vk

Vierailija
6/23 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin on hiljaista täällä maaliskuisten pinossa=( Me ollaan mökkeilemässä, ja alkaa pikkuhiljaa tekemisen puute vaivata, joten kirjoittelenpa taas tänne kuulumisia. Meillä menee muuten todella mukavasti, mutta yöt on menneet jokseensakin risaisiksi=( (Mä oon muuten huomannu, että aina löytyy joku valittamisen aihe, hyi minua!) Pidettiin jokin aika sitten unikoulua, ja se jo tuotti tulosta, Nea nukkui pidempiä pätkiä ja nukahti uudelleen heräilyjen jälkeen itsekseen, mutta eipä enää. Mulla mietityttää edelleen, että Nealle on tullut tuosta yöpullosta osin tapa..ja tuntuu ettei enää osaa nukahtaa ilman sitä.

Nukkumaan meillä mennään n.19.30-20.30, siihen olen tyytyväinen, jää vähän omaakin aikaa illalla, MUTTA herää ensimmäisen kerran jo 2,5 tunnin kuluttua, ja silloin on selvästi nälkäinen, vaikka syö päivällä tosi hyvin, voiko olla mahdollista?? Rauhoittuu yleensä vellin juotuaan, mutta sitten herää kähisemään ja itkemään aika tiuhaan, eikä todellakaan rauhoitu itsekseen..alkaa jo nyppimään ihan tosissaan! Aamuyöllä olen nostanut yleensä viereen nukkumaan, kun nukkuu siinä selvästi sikeämmin, eikä sitten herää niin kamalan aikaisin ylös..tänäänkin saatiin venytettyä unia puoli kahdeksaan, mikä oli ihanaa vaihtelua.

Odotan ihan malttamattomana, että Neakin alkaisi nukkumaan pidemmissä jaksoissa, mutta enpä tiedä milloin se tapahtuu..toisaalta, en nyt viitsisi tuota yösyöntiä vielä poiskaan heittää, jos on oikeasti nälkäinen.

Päivisin meillä on täällä kova touhuneiti..konttailee paikasta toiseen TOSI kovaa vauhtia ja nousee kaikkea mahdollista vasten seisomaan, nyt yrittää jo seisomista ilman tukea, tosin huonoin lopputuloksin=)

Kirjoitelkaahan kuulumisia, niitä on aina niin mukava lukea!

Vierailija
7/23 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kokonaista päivää enää jäljellä kun mies päätti ryöstää multa 2 viikkoa ja jää siis lauantaista alkaen isäkuukaudelle. Ja minä kun oon vuorotyöläinen niin pääsenkin sit lauantaiaamuna pirteänä tekemään kiireisen viikonlopun klo 7 alkaen. Kulttuurishokki odottaa.. Ukko onkin irvaillu mulle että "voivoi miten sua sit väsyttää, onhan se mun ensimmäinen työpäivä tänä vuonna.." ;D Toisaalta ihan kiva mennä töihin välillä. Eipä mulla olis ko 12 työvuoroa ja sit alkaa vuosiloma. Ja sen jälkeen jään hoitovapaalle ja keikkailen sit siinä samalla. ALoitin myös lukion joten puuhaa riittää.. :)

Juho päätti hieman ennen 8kk päiväänsä lopettaa täysin tissin syömisen. Juho ei oo ikinä syönyt pulloa koska en oo antanu ja sit kun oisin antanu niin ei oo huolinu. Oltiin siis siinä tilanteessa että minkäännäköisiä nesteitä ei menny suusta alas, paitsi se vähän mitä saatiin ruoan mukana menemään. Ei kelvannu nokkamukit eikä mitään. Neuvolassa käyttiin ja aloitettiin sit kalkkitablettien syöttäminen et kaveri saa kaikki tarpeelliset ainekset vaikkei maitoa juokaan. Nyt sit juodaan LASISTA vettä ruoan kanssa. Se on Juhosta ihan huippuhauskaa. Ruokaa syö kyllä tosi isoja annoksia. Kyllä mä parin krokotiilin kyyneleet väänsin kun imetys loppui täysin varoittamatta ihan kokonaan. Mutta elämä on.. Pääasia kuitenkin että Juho voi ja kasvaa kaikesta huolimatta mallikkaasti.

8kk mitat oli 72cm ja 8.7 kg. Keyes jutteli Pamol F:stä. Meille sanoi jo heinäkuun lopussa lääkäri et saa antaa Pamolia vaiks se on vasta 9kg alkaen tarkoitettu. Ja mä annoin tossa lokakuun alussa sitä kun Juho teki hampaita.

Juho ei vieläkään ryömi eteenpäin, taaksepäin ja sivuille pääsee kylläkin. Ite ei nouse istumaan mutta osaa jo tosi hyvin istua kunhan sen vaan istumaan nostaa. Kovasti löytyy huumorintajua pieneltä mieheltä. Ja äidin perään huudetaan aina yleensä siinä vaiheessa kun Juho huomaa että oon ollu poissa. Jää siis nätisti muiden kanssa jos lähden mutta huuto alkaa vasta kun tuun takas. Ja loppuu heti kun pääsee syliin. Isin kanssa ei tietenkään voi syödä tai mennä nukkumaan jos oon kotona.

Tissittelyn loppumisen jälkeen on meillä yöt tasaantunu tosi kivasti. On enemmänkin sääntö ku poikkeus et juho menee nukkumaan klo 20-21 välillä ja ekan kerran huoneesta kuuluu jutustelua vasta klo 7-8. Joskus on öitä kun juho itkeskelee, mutta pääasiassa nukkuu hyvin.

Rokotuksista; meillä juho sai alkukuusta kausi-influenssarokotteen ja tänään käytiin hakemassa sikapiikki. Meidän keskimmäinen (4v) sai molemmat rokotteen alkukuusta kun kuuluu astmansa takia riskiryhmään. Minä sain kans molemmat kun oon menossa töihin ja muut oli jo rokotettu. Esikoinen sai tänään kausi-influenssa rokotteen ja niil aletaan ens viikol rokottaan koulussa sikapiikkejä. Ite ajattelin, et on liian suuri riski hankkia astmapotilaan kotiin sikanuhaa, miehen työkavereiden perheissä on ollu tautia ja muutamat on joutunu perusterveelle lapselle soittamaan ambulanssia kun on hengitys menny taudista niin vaikeeks. Nyt on ainakin yritetty estää taudin tulo, sitähän ei tiedetä miten rokote suojaa...

nyt pitää mennä hommiin.. Kouluhommiin :)

terkuin, Kolmekamua ja Juho, 8,5kk

ps. Mites teidän painonpudotusurakat on sujuneet? Niin, ja joko jollain on uusi vauvakuume?

Vierailija
8/23 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpykuva ;D

Vierailija
9/23 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpykuva

Vierailija
10/23 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte nyt sit kattella Juhon naamaa tuplana ko on tullu näköjään kahteen kertaan kuva tänne vaiks serveri herjas ettei pysty tallentamaan kuvaa palvelimelle.. Nooh.. On se vaan ilo että täältä pystyy näitä viestejä itse poistamaan... Huoah..

terkuin, Kolmekamua, joka ei enää ikinä lisää tänne yhtä ainoaa kuvaa..

Vierailija
11/23 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä teillä kaikilla on "kehittyneitä" vauvoja.Meillä ei poika vieläkään ryömi,ei eteen eikä taakse,ei viihdy YHTÄÄN lattialla mahallaan,ei pyöri napansa ympäri,eikä kieri...siis ei liiku mitenkään.Istuu kyllä erittäin hyvin,(eikä tarvi enää tyynyäkään laittaa kaatumisen varalta taakse)ja seisoo asetettuna tukea vasten(mut ei ite nouse tukea vasten),ja olisi hyvin innokas kävelemään käsistä kiinni pidettynä.Yrittää laskutua mahalleen istumasta mut ei ihan pääse.

ONNEKSI ei ole tässä kuussa neuvolassa käyntiä niin ei tarvi kuunnella sitä motkotusta "kun sen jo pitäisi ryömiä ja tehdä sitä ja tätä...".

8kk neuvolassa lääkäri sanoi et se varmaan lähtee suoraan kävelemään kun ei kerran ole kiinnostunut ryömimään,mut nuo neuvolan tätit jaksaa tuota aina ihmetellä...Hooh..

Ylihuomenna ois pojalle sikapiikki haettava,ja viikon päästä isosiskolle.Eka meinasin et en niitä lapsille ota mut muutin sitten mieltäni.

Pidettiin unikoulua pojalle,sillä kun meni aivan mahottomkasi nuo yöunet.Rupesi valvomaan yöllä ja hyppyytti monta kertaa yössään,plus että heräsi jo neljältä aamulla viikko tolkulla!

Nyt ollaan saatu päiväunien lyhentämisellä yöt rauhoittumaan niin et on heräillyt jäänyt kertaan pariin,tai jopa niin et ei herää kertaakaan.Menee nyt yöunille 8 aikaan ja herää aamulla 6-7.Syö ajoittain edelleen yöllä.

Eetulla on yskä kestänyt jo kuukauden,se ei kerkiä pois mennä kun on jo uusi tauti tulossa :(

ja nyt jos joku hemmetin sikanuhakin tulee niin voi jestas,en ala!

Suvinen ja Eetu 9kk

Suvinen ja Eetu 9kk.

Vierailija
12/23 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista tosiaan on täällä taas. Heikki myös istuu mielellään ja tosi hyvin, mutta mä koko ajan mietin että kuinka paljon sitä saisi pitää istumassa. Joidenkin mukaanhan lasta ei saisi istuttaa ennen kuin se itse nousee istumaan. Eikä Heikki makuulta istumaan nouse, mutta puoli-istuvasta asennosta kyllä ponnahtaa tikkana istumaan.

Hampaiden tulo taisi sittenkin vähän vaivata (nyt siis kaksi hammasta) vaikkei yöuniin vaikuttanutkaan, kun viime viikolla poika oli paljon ärtyisämpi eikä oikein viihtynyt itsekseen. Nyt pari päivää on taas ollut mukava kun viihtyy lelujensa ja sähköjohtojen kanssa lattialla. Varmaan viihtymiseen vaikuttaa kyllä sekin että Heikki on ruvennut kierimällä ja kääntyilemällä kuljeskelemaan, niin että löytää koko ajan uutta tutkittavaa. Istuminen on tehnyt kylpemisestäkin entistä kivempaa, nyt viihtyisi varmaan loputtomiin kylpyammeessa leikkimässä.

Tylsempää sitten on että meidän pesukone hajosi ja uusi joka tuli viime viikolla oli jo tullessaan rikki. Maanantaina piti tulla varakone, mutta ei tullutkaan. Rupeaa nuo pyykkikasat olemaan jo aika isoja... onneksi mummola on lähellä, voi siellä käydä pyykillä, mutta ottaa silti päähän.

Joo ja sikapiikki mennään hakemaan varmaan perjantai-iltapäivällä, jos silloin olisi vaikka vähiten ruuhkaa ;)

Jatta ja Heikki 7kk 2vk

Vierailija
13/23 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä siitä neuvolatädistä. JOsko teillä on tosiaan niin että sylistä suoraan kävelemään kun meillä mentiin tissiltä suoraan lasille ;D

Kyllä meillä juho istuu tosi hienosti ihan lattialla ja istutan sitä kyllä ihan surutta koska tykkää niin olla ja leikkiä. Vaikkei itse nousekaan istumaan. Heijasteet löytyy sivulle ja eteen. Meillä jää varmaan toi konttaus välistä.. Nooh.. hiljaa hyvä tulee.

-kolmekamua

Vierailija
14/23 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan istua niin pitkään kun se siinä lattialla viihtyy,kyl se sit ilmottaa kun ei enää jaksa...En mä vois kuvitellakaan et en antas lapsen istua vaikka ei ite siihen istuma asentoon pääsiskään =O

Vierailija
15/23 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla olisi kysymys SUVISELLE, koska meilläkin alkaa tuo unikoulun pitäminen olla pikkuhiljaa (!) ajankohtaista..miten te käytännössä sitten yöllä toimitte? Kerroit että lyhensitte päiväunia, minkä verran? Paljonko nukkui päiväunia ennen, paljonko nyt? Meillä on mennyt kans nuo yöt (jos ei ne nyt koskaan ole kovin hyviä olleetkaan) ihan höpöksi..Nea itkahtelee ja nousee pinnoja vasten n. 2 tunnin välein ja monena yönä on sitten valpastunut kokonaan hereille siinä neljän viiden aikaan. Mulle alkaa nyt todellakin pikkuhiljaa riittämään=) Nea syö jonkin verran yöllä, joskin olen huomannut, että määrä on vähenemään päin, eikä enää syö koko pullollista kerralla, vaan vaatii pulloa vain nukahtamiseen uudelleen, ottaa muutaman imaisun ja pukkaa pullon pois..eli todellisesta nälästä ei taida olla enää kyse.

Älkää yhtään olko huolissanne jos ei vauva kehity juuri samaa tahtia kuin muut, kyllä ne taatusti sieltä perässä tulevat!=) Meillähän on Nea ollut kaikissa hommissaan tosi hoppuinen, mutta on tässäkin se kääntöpuolensa..silmä kovana joutuu tarkkailemaan minne se aina ehtii pyörähtää, eikä ole vielä oikein "päätä" aina siinä menemisessä..muksahteluja sattuu päivässä useampi. Meillä ei taas vastaavasti kuulu niitä hampaita vieläkään, vaikka Nea on pian jo 8kk..täytyy kai laittaa tekarit jos eivät tule ollenkaan, he hee=)

Vierailija
16/23 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-uh. Täällä ollaan myös taas, edelleen, sairaana. Ärsyttää...

Tytöllä on ollut viimeviikon alusta asti ripuli. Sitten viikonloppuna oli 2 päivää melkein 40 astetta kuumetta. Pahimmillaan 39,9 astetta, yleensä 39 pintaan. Maanantaina ei ollut kuumetta ja toissa yönä tuli sit 38.2 astetta. Ja räkä rupes valumaan. Yöt on aivan piparina!!!! Toissa yönä olen heräänyt ainakin 15 krt!

Eilen käytin päivystyksessä. Päästiin oikein takaovesta sikaosastolle. Lääkäri oli oikein "asiantuntevan oloinen": "Do da noin, niin... Anyway, juuh, doh!" No meinasi sitten että on rotavirus...Tiedä sitten. Vois jo loppua.

Tässä ollaan öllötelty jo moooonta viikkoa sisätiloissa.

Yritän tässä päästä nauttimaan liitonrahoista, mutta on sekin tehty palvelualoilla niin vaikeaksi, että meinaa usko loppua. On niin monta lappua täytettävä. ja kun työpaikkoja ollut pari niin kaikista omansa. Äitiyspäiväraha loppuu 11. päivä. Mutta näyttää että seuraavia rahoja saa odotella pitkälle ensi vuoteen.

Ajattelin olla kesään asti työttömänä, että saan tuon aikuislukion käytä loppuun. Sit kesäksi töihin ja syksyllä kirjoittamaan....toivon mukaan..

Vauveli tuolla pärtsää isosiskon kanssa vaikka on kipeä.

Emilia

Vierailija
17/23 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin pääsin kirjautumaan muutaman päivän sinnikkään yrittämisen jälkeen :)

Illat on mennyt meidän neidillä mahdottomiksi.Mennyt normaalisti nukkumaan siinä n 19.30 ja nukuttuaan 1-1,5 h nousee hirveän huudon ja itkun saattelemana ylös valvoo parhaimmillaan puolille öin.On tosin sitten heräillytkin vasta 9.30.Eikä tähän auttanut edes että vähennettiin päiväunet yksiin ja rajoitettiin niiden kesto max 2,5 tuntiin.Tänä iltana laitettiin nukkumaan vasta 20.15.Heräsi taas huutaen,mutta tällä kertaa tassuttelu auttoi!Jee!Heräsi vaan kysymys että näin pienestäkö se oli kiinni.Noh,seuraillaan tilannetta.

Liikkumaan on edelleen kova,vaikka flunssa tällä hetkellä vaivaakin.Olisi koko ajan tekemässä pahoja.Liikkuu oikein vikkelää sohvaa pitkin ja saa olla alati silmä tarkkana että mitä se touhuaa.Ja vaikka olisi juuri siivonnut niin aina se löytää jonkun,vaikkakin sitten pölypalleron mitä syödä ja jota sitten kaivellaan neidin suusta :)

Nytten kun tämä joulu tässä lähestyy ollaan huomattu että jouluvalot on suuri ihailun ja ihastelun kohde,niitä jaksaa toijottaa.Tosin vastapainoksi sitten pelkää joulukuusta ja kuuseen laitettavia köynöksiä(ja pupuja,marsuja,rahojen kilinää,mistä lie johtuu?),että jännä nähdä miten käy joulukuusen tässä perheessä.

Possuflunssarokote otettiin reilu viikko sitten 2 tunnin jonotuksen jälkeen,eikä ole onneksi mitään sivuvaikutuksia tullut.

Maanantaina olisi sitten lääkärineuvola,palaan sitten kertomaan mitkä oli mitat.

Susanna & Nella melkein 8kk

Vierailija
18/23 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei tassuttelu oo auttanut tuohon nukahtamiseen,se vaan pahentaa huutoa jos jää siihen sängyn viereen seisomaan,saati että yrität koskettaa! isosiskonsa taas vaati silittelyä ja kädestä pitämistä nukahtamisen yhteydessä samassa iässä...

Meilläkin molemmat saivat sikapiikin 4päivää sitten eikä kummallekkaan tullut MITÄÄN oireita vaikka kaikki niillä kamalasti pelottelivatkin.

Vierailija
19/23 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

häviskö mun alkuperänen viesti?en mä ainakaan sitä nyt enää täällä näe..äsken vielä oli..No siitä unikoulusta kirjoitin että poika nukkui ennen aamu-unet 1,5,toiset unet 1h ja vielä myöhään iltapäivällä 1/2h.Nyt annan nukkua 1h aamupäivällä,en yhtään yli,toiset 1/2h ja jos vielä kolmannet tarvii niin korkeintaa 20 min.Ja näillä unilla ollaan saatu yöunet paranemaan huimasti.

Yöheräilystä.Jos ja kun herää yöllä otan syliin jos ei tutilla rauhotu,laitan takaisin sänkyyn vaikka jäisi huutamaan.Jos jatkaa itkua,menen muutaman minuutin päästä takaisin,otan syliin ja heti kun rauhoittuu laitan takasin sänkyyn.Ja tätä jatkan niin pitkään kunnes nukahtaa.Ekana iltana meni nukuttaessa 1/2h,toisena vain 10min.Ja yöllä ei siis ole nyt herännyt valvomaan.Maitopulloa tarjoon jos ei meinaa muuten asettua...

Vierailija
20/23 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin pitäis unikoulu aloittaa ja saada omaan sänkyyn, mutta on toi pikku-ukko edelleen tosi räkäinen, varsinkin nukkumaan mennessä. Jo 2 vkoa nuhasteltu, viime viikolla (to) käytiin lääkärissäkin, mutta ei mitään korva tulehdusta. Milloinhan sitä pitäis mennä uudestään (nyt 14vrk kestänyt).

Rytmin tynkä mitä oli, on menny ihan sekaisin. Ei kahta päivää samanlaista. Ja viikko sitten Jami alkoi välillä kukkumaan yöllä (ei nyt ole ollut muutamaan yöhön onneksi). Tänään mystinen päivä että ei edes kahdet päikyt (2h ja 1,5h) meinannut riittää, oli ihan yliväsynyt kun sain nukkumaan.

Mitähän muuta... kovin stressaan ja jännitän itse näitä iltoja /öitä kun ei koskaan tiedä miten menee ja saako nukkua.

Olis muuten ihan kamalaa jos pitäis mennä töihin jo nyt, en tajua miten sitä jaksais. Siksi se unikoulu on tarpeen. Tissin antamisen lopettaminen on lähellä kun on kaveri keksinyt purra kun ei enää halua imeä ja toinen nänni on rikkikin. Auts!

Nuhasta huolimatta on ollut aurinkoinen poika päivisin. Yö unille meno on vaan vaikeaa ja siinä unessa pysyminen.

Olen lukenut eri unikouluista ja varmaan mennään tassuttelulla ja Pantleyn oppeja yhdistellen sen minkä muistaa. Mutta saas nähsä milloin pääsee aloittaan.

Että tämmöistä

T:Vacsu ja Jami 8kk.