H1N1-rokote flunssaisena??
Olen raskaana ja astmaatikko. saisin rokotteen torstaina mut nyt tuli ihan perus räkätautiflunssa. voinko ottaa sen piikin? jos en niin kuinka pian sitten?
Kommentit (9)
kuumetta ei ole, joten tänään olen piikille menossa. saa nähdä miten yskiviin lapsiin suhtaudutaan roktusjonossa.
jos vähänkään olisin flunssainen. Ainakin normi flunssapiikkiä ei saa ottaa, jos on räkätautinen.
lapsia en aio yhtään sairaana rokottaa, ettei elimistö kuormitu liikaa, mutta onko muitakin syitä.
t. 3
kävin eilen ottamassa piikin. Rokottaja sanoi ettei nuha ja kurkkukipu haittaa jos ei ole kuumetta. Ei mulle mitään oireitakaan tullut, tuo olkavarren arkuuden lisäksi.
niin tavallisen kuin sikainfluenssarokotteenkin. Ja olemme kaikki siis ihan kunnolla räkäisiä ja kurkkukipuisia.
keuhkolääkäri sanoi, ettei saisi olla yhtään flunssaa.
Syy: usein flunssainen ei saa toista flunssaa samanaikaisesti johtuen interferonista ja toisaalta tas virustauti voi alentaa leukosyyttejä ja siitä johtuen ei vastustuskykyä muodostu rokotteesta kunnolla.
Eli rokote ei tehoa?
Mulle on taas opastettu että pitäisi olla terveenä rokotteita otettaessa koska tällön nähdään mitä rokotteesta tulee haittana.
Mitenkään ei kuume tai flunssa vaikuta siihen itse rokotteeseen, jos ei ole tarkotus seurata rokotteesta tulleita kuumeiluja tai kipuja.
kunhan ei kuumetta ole.