Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetin KIERUKKA! Voi helkkarin s...tana!!

Vierailija
02.11.2009 |

No, nyt on kierukka ollut vajaan viikon ja rakastelut taitaa olla rakasteltu. Kierukan lankojen päät tökkii miehen terskan vereslihalle. Ja kun itse istun tai vaihdan asentoa, ne pistelee myös minua. 2 cm kuulemma sanoi lääkäri jättävänsä lankoja näkyviin. Voiko niitä vielä turvallisesti lyhentää, vai luovunko leikistä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokenut hoitaja ei löytänyt lankojen päitä, ei vaikka kuinka etsi. Kun istun, kävelen tai teen mitä tahansa, tunnen ne kyllä. Kohdunsuuta polttaa ja kun liikahdan, polttaa vielä enempi. Nyt ne langat tuntuvat siis koko ajan. Tulen hulluksi ennen huomista, tämä tunne on niin paha. Ei se pois kai ole tullut, mies sai eilen taisteluvammoja langoista, mutta missä helkkarissa ne langat on?? Ärsyttää, kun ehkäisyn vuoksi en ikinä kierukkaa tarvinnut, niin endometrioosin takia sitten nyt. Voisinpa satiiris-feministisen ilamuksen esittää jo itsekin tähän: Miksi hemmetissä miehet pääsee näissä asioissa niin hiivatin helpolla??

Vierailija
2/29 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimittäin kuulosta normaalilta kipumäärältä toi.

Mutta muuten ne langat tosiaan pehmenee ja loppuu tuntumasta n. parissa viikossa ja siis mieskään ei niitä sit enää huomaa.

jos sun kipu jatkuu, niin uudestaan vaan lääkäriin.

T:kätilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin jostakin että ne langat kestää n kuukauden pehmetä. Odottele se kuukausi jos voit (ja miehelle kumiukkoa päälle jos sattuu)

Vierailija
4/29 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten eivät taida kuukaudessa pehmetä. Ja jos keskivertopari rakastelee 2 kertaa viikossa, se tekee 8-10 kiduttavaa kertaa miehelle...

Vierailija
5/29 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne langat menee liian lyhyeksi ja hukkuu kohdun kaulakanavaan, niin mitäs sitten? Miten sen vehkeen saa pois sitten kun sen aika on?

Vierailija
6/29 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos ei ole, niin varaa joka tapauksessa lääkäriaika, ja käske lyhentää langat ihan lyhyiksi. Mulla lyhennettiin niin lyhyiksi kuin mahdollista, ja poistaessa sai vähän hakea, mutta eipähän pistellyt miestä. :)

Vierailija
7/29 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyneuvolassa ainakin oli sellaiset vehkeet, joilla pääsi kohdunsuun ohi kierukkaa "hakemaan". Vähän enemmän ronkkimistahan se aiheutti, mutta kyllä se sieltä ulos tuli.

Ne langat menee liian lyhyeksi ja hukkuu kohdun kaulakanavaan, niin mitäs sitten? Miten sen vehkeen saa pois sitten kun sen aika on?

Vierailija
8/29 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

gynpkl:lla laitettiin endometrioosin vuoksi, hoitajalla kontrolli kolmen kuukauden kuluttua, lääkärillä 7 kuukauden kuluttua. Voiko sen lyhennyksen tehdä hoitaja, vai pitääkö olla lääkäri?

Vierailija
9/29 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten tiedä varmaksi. Sehän on hyvin verevää ja herkkää aluetta, siksi ajattelin lääkärin hommiin sen kuuluvan. Toivottavasti pääset hoitamaan asian pian.

Vierailija
10/29 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierukka laitettu ihan ehkäsyn vuoksi.

Vierailija
11/29 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään terkkarin kontrolli, jossa katsellaan verenpaineet, paino, jne.

Vierailija
12/29 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy kyllä soittaa tervreysasemalle ja kysyä.

Vierailija
13/29 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa kiertymään ajan kanssa niin ettei pitäis pistellä mut mulla ei alkanut vaan niitä lyhennettiin.

Vierailija
14/29 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollu kontrollia, ja mulle laitettiin 4/09.

Oon tiputellu siitä asti tasaisesti, kunnes tuli 6kk täyteen ja nyt oon vuotanu p***le viikon. Oon jo ihan valmis ottamaan tän f***ng Mirenan pois.

Vierailija
15/29 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollu kontrollia, ja mulle laitettiin 4/09. Oon tiputellu siitä asti tasaisesti, kunnes tuli 6kk täyteen ja nyt oon vuotanu p***le viikon. Oon jo ihan valmis ottamaan tän f***ng Mirenan pois.

joo ei todennäköisesti automaattisesti mitään kontrollia. Kierukan ohjekirjasessakin on, että asennuksesta 3kk:n päästä tarkastus ja sitten vuosittain. Omani asennutin (yksityisellä) reilu vuosi sitten ja eipä ole tullut missään kontrolleissa käytyä.... pitkäisköhän aika tilata... mutkun ei vaivaa mikään ja toimii ni eipä hotsittais.

Meilläkin pisteli aluksi. Nyt kuulema välillä tuntuu, muttei pistele.

Silti paras ehkäisymenetelmä tähän asisista...

Vierailija
16/29 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä niitä tosiaan saa vielä lyhennettyä, älä huoli, mene lääkärille.

Vierailija
17/29 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli kierukka kans jokunen vuos sitten,lääkäri oli

asennus vaihees tehny sen virheen et oli langan pätkät

leikannu liian lyhyeks.

Rakastelu onnistu hyvin eikä alus ollu muutenka mitää haittaa.

Kunnes yhtenä aamuna heräsin hirveeseen vatsakipuun,en tienny mistä johtu jne.

Onneks sain saman tien lääkäri ajan ,mut tutkittii ja lääkäri totes et

kierukka oli luiskahtanu paikoilttan,poisti ja totes et langan pätkät oli leikattu liian lyhyiks.

Ikinä en enää suostu ton kokemuksen jälkee ottamaan kierukkaa.

Vierailija
18/29 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuo ongelma ekan kierukan aikana ja poistui. No eikös tuo alkanut uudestaan kun viime syksynä laitettiin uusi nyt jo tuokin ongelma taas unohtunut.

Vierailija
19/29 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mitään metallia ne langat vaan muovia. Mulle lääkäri sanoi, että se jonkun aikaa (kauanko, en tiedä) kestää että ne muovi alkaa kehon nesteiden vaikutuksesta pehmetä ja ne langat ei sitten enää jatkossa tunnu.

Kontrollista..ei mullakaan asennuksen jälkeen ollu mitään vaan 1v kontrolli on sitten aikanaan ja jatkossakin vuosittain.

Vierailija
20/29 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli kierukka kans jokunen vuos sitten,lääkäri oli asennus vaihees tehny sen virheen et oli langan pätkät leikannu liian lyhyeks. Rakastelu onnistu hyvin eikä alus ollu muutenka mitää haittaa. Kunnes yhtenä aamuna heräsin hirveeseen vatsakipuun,en tienny mistä johtu jne. Onneks sain saman tien lääkäri ajan ,mut tutkittii ja lääkäri totes et kierukka oli luiskahtanu paikoilttan,poisti ja totes et langan pätkät oli leikattu liian lyhyiks. Ikinä en enää suostu ton kokemuksen jälkee ottamaan kierukkaa.

Kierukka on siellä kohdussa sisällä, ei lankojen pituus vaikuta paikoiltaan luiskahtamiseen. Joillekin vaan käy niin ja tietty joskus on asennusvirheestä kysymys. Ja langat EI ole metallia niinkuin joku ylempänä väitti. Ne voidaan myös lyhentää niin lyhyiksi että eivät tunnu.

t sh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä