Meneekö tavara enää kaupaksi huutiksessa?
En ole pariin vuoteen tiirannut huutista, nyt uteliaisuuttani laitoin vaunut huutikseen myyntiin, mutta aika turhalta vaikuttaa. Taitaa olla niin pullollaan kaikkea, että ei mene enää hyvä tavara halvallakaan. Mieheni on huutisveteraani jo sen alkumetreiltä ja ihmetteli aikamoista ylitarjontaa. Meneekö tuolla enää muillakaan lastentavarat kaupaksi? Käytättekö niitä lisäpalveluja?
Kommentit (9)
Hienot ja kivat menee, sellainen "peruskama"ei liiku. Itse huutiksesta ostajana riesana on postikulut. Eli mitään pientä perusvaatetta ei oikein viitsi ostaa kun hinta postikulujen kera alkaa olla sitten jo ihan sama kuin uutena ostaisi -esim. kengät. Pyrinkin hakemaan kaiken ostettavan niin, että voin noutaa.
Itse olen kyllä ostanut sieltä aika paljon:
- Vaunut + matkarattaat
- turvakaukalon
- kenkiä
- muutaman perusvaatteen (uusia)
Lisäksi on saatu myytyä suht. nopealla myyntiajalla (1kk max):
- tv
- blu-ray soitin
- sadeasu lapselle
- toppahousut lapselle
- parit kengät
Mutta sitten myynti pysähtyi kuin seinään. Nyt aion seuraavaksi kokeilla lastenvaatekirppistä, jota kehutaan kovasti. Tärkeintä olis saada toi jätesäkillinen lastenvaatetta eteenpäin kun en roskikseenkaan viittis ehjää ja siistiä tavaraa heittää.
Sellaisia ihmiset haluavat usein tutkia lähemmin. Itse myimme vaunut vauva-lehden kautta. Saimme ihan hyvän hinnan.
Olen ollut huutiksessa viimeiset 5-6 vuotta ja pääsääntöisesti myyn siellä pois meille tarpeettomiksi jäänett lasten ja aikuisten vaatteet, huonekalut ja muut kodin rojut :D
Ja kyllä mun mielestäni on kaupankäynti hidastunut. Alkuaikoina tavara meni heti ekalla huutoonlaittokierroksella kaupaksi, viimeistään tokalla. Ja mulla ei ole ollut edes mitä megahalpoja hintoja vaan keskinkertaiset hinnat. Ja myyn aina vain hyväkuntoista tavaraa eli en mitään tahraista ja rikkinäistä. Ja mulla on liki 400 positiivista palautetta eli olen luotettava myyjä :D
Nyt tuntuu, että mullakin lasten vaatteet pyörii myynnissä kuukauden-kaksikin. Mutta en nyt ihan viitsisi uudenveroista Timben paitaakaan kahdella egellä myydä....
Muistan kun huutiksen alkuaikoina ostin normaalilta kirpparilta Marimekon ja Legon lasten vaatteita kahdella egellä/kpl ja myin sitten voitolla huutiksessa 10 e/kpl eteenpäin. Ei onnistu enää :D
Kai ne on noi ruotsalaiset halpiskaupast (Lindex, H&M, Kappahl) syynä tähän. Niistä kun saa aletangoista paitoja ja housuja uutena 3e/kpl...
Mutta kyllä mä sitkeästi yritän myydä meidän vanhat kamat huutiksessa pois. Yleensä paketteina menee paremmin kaupaksi. Eli laitan lasten pakettiin vaatetta, pari lelua ja jotain hoitotarvikkeita (ruokalappua tms) mukaan. Lisäksi olen opetellut html-koodausta eli saan ilmoituksista värikkäitä ja houkuttelevia.
En maksa mistään lisäpalveluista vaan ihan ilmaisperiaatteella käytän koko huutista.
Mä saan huutiksesta noin 50-200 e/kk rahaa. Se on kyllä kieltämättä hyvä lisä kh-tuen päälle.
Kiitos vastauksistanne. Niin ajattelinkin että vaunut varmaan on hankala myydä huutiksessa, vaikka eivät laatuunsa nähden kalliilla lähdekään. Lastentarvikekirppis täälläpäin on tosi hyvä, siellä myynkin vaatteet sun muut hyväkuntoiset tavarat huomisesta alkaen nurkista pois. Kolmen lapsen kanssa tota tavaraa kun kertyy eikä kaikkia ehdi edes käyttää! Sieltä ne vaunutkin varmaan sitten menee kaupaksi, en siis ole huolissani.
Kuullostaa tosiaan hyvälle lisätulolle! Itse en jaksaisi nähdä tuota vaivaa, hatunnoston paikka. Katselin mieheni palauteriviä, eka palaute syyskuulta 2000 eli sillä takana 9v jo. On kuulemma huimasti muuttunut koko palvelu, eikä parempaan suuntaan. Itse olen aika laiskasti mitään myynyt, nyt tosiaan kokeeksi laitoin kun tiedän että saan sitten muutakin kautta vaunut kiertoon.
on liian suuret myyntikategoriat. Eli esim. otsikon "vauvan vaatteet 60-68 cm" alla on yli 9000 kohdetta tällä hetkellä myynnissä!!!
Eihän sieltä voi löytääkään mitään!
Nuo pitäisi jakaa vielä erikseen tyttöjen ja poikien vaatteisiin ja lisäksi jokaiselle vaatekokoryhmälle "vaatepaketti" alaryhmät.
Samaa pätee muutenkin koko huutikseen. Ottaisivat mallia ebaystä!
Hyvin on tehnyt kauppa, ollaan myyty tosi paljon tänä syksynä, yli 1000 eurolla meni kuukaudessa kaupaksi ihan vaan lastenvaatteita ja kenkiä. Rattaatkin myytiin huutiksessa.
myös vaunujen kohdalla! Kun hakee esim sanalla yhdistelmät, tulee tolkuton lista! Myyn vähän harvinaisempia, joita ihmiset ei välttämättä edes tajua etsiä hakusanoilla joten sinne hävisivät massaan. Tällaiset laitoin myyntiin http://www.aijaa.com/v.php?i=5148907.jpg
Aina olen saanut kaiken kaupaksi, tosin myynkin vain "hyvää", alunperinkin laadukasta tavaraa.