Kaikki kolme lasta rokotettu! Kiitos toimivalle systeemille!
Tänään olisi ollut vasta 12kk ikäisen vperusterveen vauvan rokotusvuoro mutta - kiitos ihanan terveydenhoitajan - myös isommat perusterveet lapsemme (4v. ja 6v.) saivat rokotteen jo tänään samalla kertaa.
Nyt voin edes hieman huokaista helpotuksesta! Tosin seuraavaksi jännitetään sairastummeko miehen kanssa yhtä aikaa ja/tai miten käy kun minä kotiäitinä sairastun...
Kommentit (13)
Kyllä täälläkin saa pikkulapset ja isommat terveet lapset samoin kuin riskiryhmäläiset rokotuksensa ihan samana päivänä.
ihan yleinen käytäntö taitaa olla. Tosin minä itsekkin sain rokotteen
ja epidemia on jo kohta kai menossa ohi, koska tapauksia on niin paljon ettei enää edes uutisoida. Meillä ei ole ketään rokotettu ja näillä näkymin ei edes rokoteta, koska asiasta ei ole päätetty. Katsotaan sitten ensi vuoden puolella riittääkö rokotteita enää.
Miksi jossain kunnassa voidaan rokottaa perusterveitä lapsia, jotka eivät kuulu riskiryhmiin, kun toisissa kunnissa vielä riskiryhmiinkään kuuluneet eivät ole rokotustaan saaneet??
Olen vain hiljaa kiitollinen...
Miksi jossain kunnassa voidaan rokottaa perusterveitä lapsia, jotka eivät kuulu riskiryhmiin, kun toisissa kunnissa vielä riskiryhmiinkään kuuluneet eivät ole rokotustaan saaneet??
omassa kaupungissani on epidemia ollut päällä jo viikon mutta riskiryhmiin kuuluvia aletaan rokottamaan vasta viikon päästä.
Sitten ap on provo, tai ei ainakaan ymmärrä mitä kirjoittaa -> hiljaa kiitollinen=kuuluttaa asian netissä :D:D:D
Mitä useampi saa rokotuksen, sitä pienempi riski on sairastua sillä joka ei vielä ole rokotusta saanut.
Ohjeet ovat jotain muuta...
Tottakai saa olla jos on rokottteen saanut.
Eikai se kenenkään oma syy ole että asuu paikkakunnalla jossa rokote on annettu jo kaikille sitä tarvitseville. Turha siitä on haloota nostaa.
Olen itse ainakin tosdella tyytyväinen kun olen rokotteen saanut. Mieheni ei mutta hän ei aio edes ottaa.
siitä on toitotettu ettei kukaan pääse järjestyksessä edelle. Nyt saa th-henkilöstö sapiskaa, jos tuo totta on.
Esimerkiksi Espoon nettisivuilla sanotaan, että saman perheen kaikki lapset ja myös alle 25-vuotiaat vanhemmat voidaan rokottaa samalla kertaa, jos rokotetta vain on saatavilla.
Eli eiköhän ap:n tapauksessa ole toimittu ihan oikein ja sääntöjen mukaan.
Onhan selvää, että riskiryhmäläiselle erityinen riski ovat muut perheenjäsenet, jotka voivat kantaa viruksen kotiin. Sitäpaitsi on vain järkevää, ettei sama perhe seiso siellä jonossa montaa kertaa, pode rokotuksen mahdollisia jälkioireita moneen kertaan, jne.
Rauhoittukaas nyt, kyllä kaikki saavat sen ihan ajallaan.
Mutta mukava, että neuvolassa joustetaan!