Mitä mieltä tämmöisestä anopista? Asiaa anopista ja facebookista...
Minun anoppini on maailman utelian ihminen, mutta kaiken huippu oli kun anoppi kuuli ihmeen nimeltä facebook!
Eräänä päivänä anoppini, 59v., ilmestyi kuin tyhjästä facebookiin oman profiilin tehneenä. Ei aikaakaan kun anoppi alkoi haalia itselleen "kavereita". Tähän laumaan kuului satunnainen ryhm anopin OMIA tuttuja, mitä tuon ikäinen nyt naamakirjasta voi löytää, mutta noin 30% hänen kavereistaan alkoi koostua minun kavereistani. Kaikista niistä, kenet anoppi oli sattunut tapaamaan kaksi kertaa vuodessa meillä synttäreillä ollessaan.
minulla oli jo siinä sulattelemista, koska en oikein tiennyt haluaisinko jakaa kaikki ystävieni kanssa käymät keskustelut myös anopin kanssa -johon hän tietysti aikan ottaa voimakkaasti kantaa. Hän myös tykkää kaikkien kavereideni sanomisista ja osoittaa sen peukuttamalla eli tykkäämällä KAKIKESTA mitä he kirjoittavat...
Eilen tpahtui sitten jotain sellaista, mitä uskalsin ajatella vain villeimmissä kuvitelmissani: näytin anopille erään kaukaisen tutuni (lapsuuden ystäväni) käsitöitä. En ole tavannut tätä ihmistä itsekään, kuin viimeksi lapsena. Eipä aikaakaan, kun pääsin kotiin, huomasin että anoppi oli pyytänyt tätäkin ihmistä kaverikseen ja jostain kumman syystä tämä toinen oli suostunut. Eli anoppi haluaa olla myös sellaisten kavereideni kaveri, joita ei ole ikinä tavannut, ja joita minäkään en ole juuri ikinä tavannut!
Lisäksi anoppi oli mennyt pyytämään kaverikseen myös sellaista ihmistä, josta on joskus kuullut minun puhuvan ja hän itse on tämän ihmisen joskus ohimennen tavannut. Tässä tapauksessa huvittavinta on, että tämä ihminen on jostain (toistaiseksi tuntemattomasta syystä minulle suuttunut) ja poistanut minut omalta kaverilistaltaan, mutta on kuitenkin anoppini (jota ei tunne) kaveri!
Voi luoja, anna mun kaikki kestää! Ja nyt kun luen tätä, niin minua naurattaa aivan hulluna, sillä tällaisia uusia suuntauksia tämä virtuaalinen sosiaalinen ympäristö voi antaa....
Sanokaa nyt jotain!
Kommentit (30)
paitsi kyseessä on mun ex-poikaystävä ja vielä toisesta maasta. EI onneks kaikkien mun kavereiden kaveri yritä olla ja kyllä mä ymmärtäisin jos se haluis olla niiden kaveri joita tuntee/tietää mun kautta, mutta sitten ihan sille tuntemattomia kyselee kavereiks. Kerranki mun kaveri kysy että kuka tää on kun yrittää pyytää kaveriks. Hävettääkö vähän!! Ei mua haittaa olla sen kaveri FB:ssa, mutta haittaa kun se haluaa olla mun kavereiden kaveri..
En viitsi kommentoida näin tyhmää viestiä muutoin kuin, että kyllä anoppini on ylittänyt keski-iän kauna sitten! Keski-ikäinen on n. 40v., kun anoppini on jo lähes 60v. Että ehkä anoppini ikä-ryhmä ei ole niitä aivan tavallisimpia käyttäjiä!
ap
Nuoret luulevat aina keksineensä seksin ihan itse. Nuorten mielestä heitä vanhempien seksi on naurettavaa, eivätä he varmaan edes osaa harjoittaa sitä oikein. Aivan samalla tavalla nuoret luulevat, että Facebook on heidän ja vain heidän välineensä, eikä omien vanhempien ikäisillä ole oikeutta sitä käyttää ilman, että tekevät itsensä naurettaviksi.
Suomessa Facebookin käyttäjien osuus on jo suurin nimenomaan keski-ikäisten naisten parissa eli ap:n anopin vertaisryhmässä. Entä, jos HE ovatkin oikeassa? Ehkä Facebookissa kuuluukin haalia valtavasti ystäviä, te nuoret ette vain ole vielä tajunneet sitä?
Vakavasti puhuen: ota AP ihmeessä asia puheeksi anoppisi kanssa. Hän on aikuinen ihminen, hän kestää sen kyllä. Samoin voit keskustella asiasta kavereittesi kanssa. Löydätte varmasti yhdessä ratkaisun, joka tyydyttää kaikkia.
edes avata tietokonetta, koska olisi juuri anoppisi kaltainen:) On niin sairaan kiinnostunut jokaisen kaverini elämästä, vaikka olisi tavannut ihmisen kerran ohimennen.
Mites miehesi?
Syyttää minua siitä, että näin kävi. olisihan minun kuulemma pitänyt tietää, että hänen äitinsä voi tehdä juuri näin, eli summa summarum; tästä lähtien an puhu MITÄÄN omista asioistani, jotta en edes auta hänen tyhmää käytöstään!
ap
henkisesti lapsen tasolla olevien ihmisen leikkikenttä eli jälleen yksi syy pysytellä sieltä hyvin kaukana...
mikä anoppi. Voisin kuvitella että omani tekisi jotain samanlaista, mutta onneksi on sen verran vanha ja idiootti, ettei varmaan kykene. Haluaa tosin tietää perheestämme kaiken, mutta jos keksisi, että netistä löytää tämmöistä, niin voisi opetellakin. Menin työn puolesta FB:iin, mutta huomasin ettei se ole minun juttuni. Pitääpä tarkistaa miten sieltä pääsee pois...
henkisesti lapsen tasolla olevien ihmisen leikkikenttä eli jälleen yksi syy pysytellä sieltä hyvin kaukana...
...henkisesti lapsen tasolla olevia on suomessakin jo vähintään 1/4 osa. Mutta onneksi on sinunlaisiasi ihmisiä, jotka nostavat meidät suosta! ;)
ja ystäväni ovat sanoneet etteivät kehdanneet kieltäytyä (ymmärrän kyllä). Mutta se ärsyttää! Ei voi kommentoida ystävien statuksiin ikinä mitään kun hän lukee ne.
paitsi kyseessä on mun ex-poikaystävä ja vielä toisesta maasta. EI onneks kaikkien mun kavereiden kaveri yritä olla ja kyllä mä ymmärtäisin jos se haluis olla niiden kaveri joita tuntee/tietää mun kautta, mutta sitten ihan sille tuntemattomia kyselee kavereiks. Kerranki mun kaveri kysy että kuka tää on kun yrittää pyytää kaveriks. Hävettääkö vähän!! Ei mua haittaa olla sen kaveri FB:ssa, mutta haittaa kun se haluaa olla mun kavereiden kaveri..
Äiti tekee kaikkensa urkkiakseen tietoonsa sen, mitä hänelle ei kerrota.
Hänelle internet on oikein aarrearkku, kun sieltä löytää vähällä vaivalla kotisohvalla istuen vaikka mitä tietoja ihmisistä. Eikä jää kiinni urkkimisesta. Olen monta kertaa ollut tyytyväinen, ettei hän osaa liittyä facebookiin.
Ne joiden äiti ei ole tällainen eivät voi ymmärtää miten rasittavaa se on. Mitään ei saa pidettyä häneltä salassa. Sitä vihaan yli kaiken kun hän tonkii ex-poikaystävieni asioita (sellaisten joiden kanssa olen ollut yli 15 v sitten) ja kertoo niitä sitten minulle ja miehelleni. Hän on mm. selvittänyt exieni talokaupat, naimisiinmenot,vaimojen ammatit, tulot... AAAARRGGGH!!!
Nuoret luulevat aina keksineensä seksin ihan itse. Nuorten mielestä heitä vanhempien seksi on naurettavaa, eivätä he varmaan edes osaa harjoittaa sitä oikein. Aivan samalla tavalla nuoret luulevat, että Facebook on heidän ja vain heidän välineensä, eikä omien vanhempien ikäisillä ole oikeutta sitä käyttää ilman, että tekevät itsensä naurettaviksi.
Suomessa Facebookin käyttäjien osuus on jo suurin nimenomaan keski-ikäisten naisten parissa eli ap:n anopin vertaisryhmässä. Entä, jos HE ovatkin oikeassa? Ehkä Facebookissa kuuluukin haalia valtavasti ystäviä, te nuoret ette vain ole vielä tajunneet sitä?
Vakavasti puhuen: ota AP ihmeessä asia puheeksi anoppisi kanssa. Hän on aikuinen ihminen, hän kestää sen kyllä. Samoin voit keskustella asiasta kavereittesi kanssa. Löydätte varmasti yhdessä ratkaisun, joka tyydyttää kaikkia.