Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menkat alkoi, maidon heruminen loppui kuin seinään!

Vierailija
01.11.2009 |

Auttakaa mua, mitä mä nyt teen??? Vauva on nyt 3kk ja ollut täysimetyksellä alusta asti. Mulla alkoi eilen menkat, tänään ihan kunnolla vuotanut, vanhoilla kunnon menkkakivuilla höystettynä. Nyt en sitten saa vauvaani ruokittua :( Poika vaan huutaa rinnalla... Vaikka imisi kuinka pitkään, maito ei vaan ala herumaan. En saa milliäkään myöskään pumppaamalla, vaikka tunnen että rinnoissa on maitoa ihan reippaasti. Se ei vaan tule pois sieltä :( Poika nukahti nyt hetkeksi, mutta kun tuosta herää niin on jo varmaan aikas nälkäinen. Toki aion vielä yrittää, mutta kai mun on sitten pakko antaa korviketta... Se siitä täysimetyksestö sitten. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia ja onko imetys palautunut normaaliksi menkkojen jälkeen? Jos en nyt saa maitoa herumaan niin miten se määräkään pysyisi riittävänä jatkossa, voi surku...

Ja joo, tiedän ettei korvike ole myrkkyä, olen sillä esikoisenikin aikanaan ruokkinut, mutta olisin niin halunnut täysimettää pidempään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat vaan rauhassa. Vauva vaan imee sitten tiuhempaan hetken (viikon?).

Vierailija
2/11 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se maidon tulo sieltä kokonaan lopu vaikka se tiukemmassa hetken olisikin. Annat vauvan imeä useammin vaan, äläkä hermoile turhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se maito vaan heru vaikka poika imis kuin kauan. Annanko olla nälässä vaan vai???

Vierailija
4/11 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se maito vaan heru vaikka poika imis kuin kauan. Annanko olla nälässä vaan vai???

Ainut keino millä se maito alkaa taas herumaan on se että vauva imee. Vauva protestoi koska maitoa on ennen herunut helposti ja nyt pitäisi tehdä enemmän työtä maidon eteen. Ei se nälkää näe vaan lopulta suostuu imemään. Älä pilaa hyvin alkanutta imetystä, vauvalla ei ole mitään hätää, koska sulla on maito ennenkin riittänyt, se ei lopu tuollatavalla yhtäkkiä. On vaan tiukemmassa niinkuin on jo todettu.

Vierailija
5/11 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk. En muista, että ois erityisesti hankaloittanut. Rentoudu, juo paljon. 2 päivän taukokaan imetyksestä ei lopeta maidon tuloa, kun taas aluksi imettää tiiviisti.

Jos et saa pumpatuksikaan, niin pakkohan se on korviketta antaa. Imetät sitten vaan tiiviisti, kun maito alkaa tulemaan.

Vierailija
6/11 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvatan sekopääfanaatikot, oikeasti. Kauanko itse kestät syömättä ja juomatta? Noin pienellä verensokeri laskee aika nopeasti, ja nestehukkakin uhkaa. Annat vauvalle korviketta ja sitten imetät taas seuraavalla syötöllä.

Vierailija
7/11 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk. En muista, että ois erityisesti hankaloittanut. Rentoudu, juo paljon. 2 päivän taukokaan imetyksestä ei lopeta maidon tuloa, kun taas aluksi imettää tiiviisti. Jos et saa pumpatuksikaan, niin pakkohan se on korviketta antaa. Imetät sitten vaan tiiviisti, kun maito alkaa tulemaan.

Miten se maito alkaa tulemaan jos rinnoille annetaan viesti että maitoa ei tarvita???????

Vierailija
8/11 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sain itse synnärillä kun maidon heruminen oli tiukassa. Ja sain viedä suihkeen kotiin mennessäni, ne kun on henkilökohtaisia.

Vierailija
9/11 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kestää max. muutaman päivän aina menkkojen alkaessa. Imetys auttaa siihen. Sait tosi hyviä ja fiksuja neuvoja - noudata niitä!

Vauvalla ei ole mitään hätää. Kyllä hän maitoa silti rinnoista saa, ei tosin hetkeen yhtä helposti ja paljon, kuin on tottunut. Pumppaaminenhan ei kerro yhtikäs mitään maidon herumisesta.

Vierailija
10/11 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä maitoa tuli mutta se oli kovemman työn takana ja vauva tietysti protestoi. Mutta niukempi maito kesti vain pari päivää ja sit taas palattiin vanhaan malliin. Joka kerta ennen menkkoja oli sama homma.

Imetät vain, huomenna varmasti helpottaa! Tsemppiä!

Vierailija
11/11 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mulla maidon tulo ehtyi kuukautisten alettua (vauvan ollessa n. 2,5 kk) lähes kokonaan, eikä palautunut ennalleen kuukautisten loputtua. Siitä sitten vähitellen alkoi vauvankin kiinnostus rintaan ehtyä, ei mikään ihme. 1,5 kk kuukautisten alettua jaksoin vielä "imettää", vaikka ei sitä maitoa juuri tullut.