Onko muita, joilla koti aina kaaoksessa?
Meillä on kämppä jatkuvasti kaaoksessa, liikaa tavaraa ja liian laiskat asukkaat... Miten ihmeessä tätä suota saa setvittyä? Vähintään kerran viikossa siivotaan ja parin päivän päästä kämppä on taas jäätävässä kunnossa. AAAARGH!
Kommentit (12)
Kaksi päivää olen raivannut tätä meidän rytöläjää ja homma jatkuu. Kotiväki lähti onneksi pakoon, niin että saan rauhassa toteuttaa itseäni. Vessa ja makkari täytyis vielä siivota, mutta tämä av alkoi kummasti vetää puoleensa kun kämppä hiljeni...
liikaa tavaraa ja liian laiskat asukkaat...
täälläkin...
Tosin ei mene kuin korkeintaan kaksi tuntia, niin kämppä on jo saman näköinen kuin tunti ennen siivousta.
Lapset on just siinä iässä, että on maailman ihaninta levittää tavarat ympärilleen, mutta keräämisestä ei tietoakaan. Mies taas on niin ummikkolammikkosokea, ettei edes huomaa hujan hajan lojuvia tavarakasoja ennen kuin itse kompastuu niihin. Sitten alkaakin jumalaton haloo siitä, että "kuka prkl on jättäny nää tavarat tähän, miksei kukaan koskaan siivoa täällä?!" Ei puhettakaan, että itse siivoaisi omat jälkensä, vasta eilen kannoin parikymmentä tuhkakupin virkaa toimittanutta lasipurkkia parvekkeelta - mies tupakoi, ja on sovittu että itse hoitaa täydet purkkinsa poiskin partsilta. No eipä hoida, näköjään.
Taivaallisen ihanaa olisi ajaa tuo kotiväki joskus pihalle, ja siivota oikein kunnolla. Mutta ei tuo mies kuulemma pärjää noiden lasten kanssa muualla kuin kotona (vastikään olin vkonlopun pois, eikä mitään ongelmaa ollut), ei siis voi lähteä minnekään tuntia pidemmäksi ajaksi. No, tunnissa mä saan ehkä vasta järjestettyä tavarat paikoilleen...
meni hermo tavarapaljouteen ja sen takia alettiin karsia raa'alla kädellä kaikki, mitä ei tarvita tai ei olla hetkeen tarvittukaan. Paljon tavaraa lähtenyt kirppareille pienillä hinnoilla. Kunhan vaan eroon pääsee.
Lapsiakin on kaksin kappalein, joten on selvää, että kämppä leviää alta sekunnissa siivouksen jäljiltä, mutta nykyään meillä on pääasiassa vain sekaista, ei paskasta. Iltaisin AINA kerään kaikki lasten lelut, vaatteet, keittiön siivoan jne. kaikki kasaan. On illalla kivempi rentoutuakin kynttilöiden palaessa kun on ihana uusi juuri valmistunut asunto ja siistiä.
Vaikka päivät kiireisiä onkin kahden pienen kanssa niin silti pyrin kaiken tekemään. Mutta en niuhota, jos joskus kämppä on levällään niin sitten on =)
mua ei niin pikku sotkut haittaa..mutta ukko valittaa:(
laitoin itse just huutikseen tavaraa vaikka osan olisin voinut säästää tulevaisuuteenkin, saldo kahdelta viikolta 600 euroa!
ostan rahoilla himoitsemani design-tuolin :)
oon koittanut kolmella kirppiksellä ja huutiksessa. Mutta poiskaan en raaski heittää :(
Ja vaikka turhat myytäisiin niin ihan käyttötavaroitakin on liikaa.
7 henkeä ja 130 neliöö...
Se ei järjestele tavaroita, vaan puhdistaa pintoja, mutta kummasti tulee niitä tavaroita itse järjesteltyä, kun haluaa että siivoja edes näkisi ne pinnat, joita sen pitää pestä! :)
Siivouksen jälkeen kyllä siistiä korkeintaan puoli päivää. Ihan turhaa työtä
Meillä on kyllä tilaa mutta liian laiskoja siivoojia...Ja kaksi koiraa, lapsia ja vauva. Ennen vauvan tuloa olin välillä tosi ahkera ja joka ilta järkkäilin keittiön ja siivosin tavaroita paikoilleen. Nyt kun vauva valvottaa niin en tee kun ihan pakollisia juttuja. Mutta toisaalta, aikansa kutakin. Ehkä vuosien mittaan siisteystaso tästä taas paranee. Harmillisinta on musta just se että kun saa itsestään irti että siivoaa niin kohta on taas saman näköistä. Sen siivoamisen ja järejstelyn pitäisi olla ihan päivittäistä, kerran viikossa kertarykäisy ei oikein toimi.
Kiva ja helpottavaa kuulla, että emme ole ainoa sekamelskassa asuva perhe.
Lapset 4,2 ja 2 ovat tehosekoitinten aatelia
Aikaa siivoamiseen on liian vähän, se mikä työnteolta yms jää, kuluu ihan vain oleiluun ja esim ruuanlaittoon ja pyykkäykseen. ja vaikka siivottais kunnolla kerran viikossa, niin parin päivän päästä on taas kaoos. Meillä on liikaa tavaraa, ja sitten koiria, joiden karvat sotkevat. Mies eo juurikaan auta siivoamisessa, minun harteillani on kaikki.