Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulu on mielestäni aivan turha paikka!

Vierailija
01.11.2009 |

Se syö turhaan voimavaroja esim. harrastuksilta. Esin 6-luokkalainen poikani ei millään ehdi harrastamaan muuta kuin 3 krt viikossa taitoluistelua, 3 krt viikossa musiikkia ja kerran viikossa uintia. Taitoluisteluakin pitäisi harrastaa ainakin tuplat jos meinaa menestyä.

Yritin ehdottaa että jättäisi tänä vuonna koulun väliin ja keskittyisi harrastuksiin. Kouluaineet olisi hyvin voinut tenttiä. Mutta poika ei suostunut. Damn sovinnainen tyyppi!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkiä sovinnaisia ääliöitä

Vierailija
2/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samaikäinen harrastaa aika lailla, mutta ei ikinä suostuisi mihinkään kotikouluun. Koulussa on paljon kavereita ja hauskaa toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjakas missään, jos kerran harrastaa noin erityyppisiä lajeja, eikä keskity mihinkään tiettyyn...

Vinkki: varmaan kannattaisi sittenkin keskittyä siihen kouluun, eiköhän sitä kautta löytyisi joku tavisala.

Sitä paitsi: lahjakkaat urheilijat (Marjo Matikainen esimerkiksi) ovat yleensä myös hyviä koulussa. Matikainen pääsi vaivatta kauppakorkeaan ja taisi lukiosta kirjoittaa nipun älliä. Jos älliä on, ei harrastukset niitä häiritse. Jos koulunkäynti ei maistu, taitaa syyt olla siinä, ettei sitä älyllistä potentiaalia juuri ole.

Vierailija
4/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. punkkari äti

Vierailija
5/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kuitenkaan pilkkaisi häntä älyn takia sillä hän on hyvin herkkä ja äkkipikainen voimapesä. kaikkia tulisi kunioittaa ettei vain kukaan suuttuisi.

lahjakas missään, jos kerran harrastaa noin erityyppisiä lajeja, eikä keskity mihinkään tiettyyn...

Vinkki: varmaan kannattaisi sittenkin keskittyä siihen kouluun, eiköhän sitä kautta löytyisi joku tavisala.

Sitä paitsi: lahjakkaat urheilijat (Marjo Matikainen esimerkiksi) ovat yleensä myös hyviä koulussa. Matikainen pääsi vaivatta kauppakorkeaan ja taisi lukiosta kirjoittaa nipun älliä. Jos älliä on, ei harrastukset niitä häiritse. Jos koulunkäynti ei maistu, taitaa syyt olla siinä, ettei sitä älyllistä potentiaalia juuri ole.

Vierailija
6/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla ON kavereita koulussa, ja hän on oikein hyvä koulussa.

Minun mielestäni vaan koulu vie ihan turhaan aikaa. Haluaisin ottaa hänet kotiopetukseen nyt kun olen itse äitiyslomalla. Mutta ei suostunut siihen.

En uskokaan että pojasta mikään supertähti tulisi missään näistä harrastuksista. Olen kuitenkin sitä mieltä että hän kehittyisi enemmän niitten parissa kuin koulussa. Kouluasiat hän pystyy omaksumaan murto-osassa siitä ajasta mikä niihin koulussa tuhrataan.

t. ap

Niin - ja olen muuten itse ammatiltani opettaja.

Vierailija
7/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla ON kavereita koulussa, ja hän on oikein hyvä koulussa.

Minun mielestäni vaan koulu vie ihan turhaan aikaa. Haluaisin ottaa hänet kotiopetukseen nyt kun olen itse äitiyslomalla. Mutta ei suostunut siihen.

En uskokaan että pojasta mikään supertähti tulisi missään näistä harrastuksista. Olen kuitenkin sitä mieltä että hän kehittyisi enemmän niitten parissa kuin koulussa. Kouluasiat hän pystyy omaksumaan murto-osassa siitä ajasta mikä niihin koulussa tuhrataan.

t. ap

Niin - ja olen muuten itse ammatiltani opettaja.

konppaan

Vierailija
8/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kuudesluokkalainen poikasi harrastaa taitoluistelua! Jos vain ikinä jaksaa, siihen kannattaa panostaa. Tyttäreni ei jaksanut.

http://anuradha.vuodatus.net

Vierailija
9/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun ensimmäiseksi tehtäväksi SÄILYTYS, FÖRVARING...

Missä kaikki lapset olisivat, jos eivät koulussa? Tulkaa vähän maan tasalle!

Vierailija
10/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hän oli ala-asteella. Amerikassahan se on kasvava trendi. Hän itse olisi sitä myös toivonut.

Koin niin voimakasta painostusta asiasta, että jätin sikseen. Näin jälkeenpäin kaduttaa.

Koulussa oppii todella vähän kun suhteuttaa se siihen käytettyyn aikaa.

Sosiaaliset kontaktit tulevat harrastusten kautta

paremmin hoidetuksi.

Meillä oli koulussa niin paljon mamuja ja häiriköitä, ettei normi oppilaan opetukselle

jäänyt aikaa.

Ainoa asia mitä lapseni siellä oppi oli vihaamaan mamuja.

Akateemiset taidot opittiin kotona. Surullista mutta totta.

Vierailija
11/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätä kuitenkin vanhemmat..?

Että jos haluat hänet ottaa kotiopetukseen niin sitten otat.

How hard can it be..?

Vierailija
12/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika tuskin pääsee noin pitkälle. Ei pääse edes kilpailemaan muuta kuin "harrastelija"-sarjaan, kun harjoittelee niin vähän viikossa. Mutta upea harrastus silti ja taatusti kehittää kehonhallintaa ja itsekuria!

Vierailija
13/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

How hard can it be..?

Kyllä meillä kuunnellaan lasten mielipidettä. Ei ole ihmiselle hyväksi toimia toisten ohjailemana sätkynukkena. Haluan että he ajattelevat OMILLA AIVOILLAAN.

Vierailija
14/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse aion opettaa lapseni kotona. Tyttö on tällähetkellä eskarissa oikeastaan vain siksi, että oppii ranskankielen siellä. Ensikeväänä aion ottaa tytön pois hoidosta ja jatkaa siitä ites kotikoululla. Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä enkä viitsisi siitä tulla tänne meuhkaamaan. Enkä ainakaan haukkumaan muita nysväreiksi. Kaikilla ei ole halua, rahkeita eikä valmiuksia opettaa lapsia kotona. Mieheni opettaa osan aineista koska on niissä parempi esim. äidinkieli ja matematiikka. Minulla taas on paremmat yleistiedot ja opetan luultavasti kaiken muun.

Lapset saavat keskittyä harrastuksiinsa ja pystymme matkailemaan paljon ja keräämään tietoa tällä tavalla.

Vierailija
15/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

How hard can it be..?

Kyllä meillä kuunnellaan lasten mielipidettä. Ei ole ihmiselle hyväksi toimia toisten ohjailemana sätkynukkena. Haluan että he ajattelevat OMILLA AIVOILLAAN.

Onko tosiaan noin epätoivoinen tarve päteä..?

Vierailija
16/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tietenkään näyttänyt pojalle että hänen ratkaisunsa harmittaisi minua. Tarjoan vain vaihtoehtoja ja annan hänen itse ratkaista.

Vierailija
17/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada purkaa se että harmittaa! Kun ei kerran pojalle...

Vierailija
18/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hävettää puolestasi, että paljastat olevasi opettaja. hävettää myös ammattikuntamme puolesta.

En epäile, etteikö poikasi oppisi koulussa opetettavia asioita, mutta kas kun et opettajan tiedä, että koulussa oppii paljon tärkeämpääkin.

Esim. sosiaalinen vuorovaikutus, toisen huomioiminen, tunneäly, erilaisuutta, monikultturisuus, verkostoituminen, erityyppisiä opiskelumenetelmiä, ylipäätään monipuoliset työskentelytaidot.

Miten oppilaan itsetunto vahvistuu kotona, entä miten kehittyy realistinen maailmankuva?

Vierailija
19/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä lintsaamisen ja nuoleskelun jalot taidot.

Sosiaalinen vuorovaikutus. Mitä se on koulussa? Ettei vaan sitä että joutuu valitsemaan viittaako ja kestääkö pilkkaa siitä... vai häiriköikö ja kestääkö paheksuntaa opettajien taholta.

Toisen huomioiminen? Koulussa se tarkoittaa vain ja ainoastaan kykyä pitää suunsa kiinni.

Tunneäly? Näytä minulle se opetussuunnitelman kohta joka sitä kehittää edes teoriassa!

Erilaisuus? Koska lapset ovat sitä sietäneet? Se on kyllä totta että siellä saa hyvän tulikasteen jos on tarkoitus saavuttaa kyky kestää sitä että on itse erilainen. Kuten että harrastaa taitoluistelua vaikka on poika. Mutta varmuus ja itsetunto siihen on saatava kyllä kotoa.

Yhtään monikulttuurista henkilöä ei meidän koulusta löydy. Luistelun ja soittamisen kisa- ja esiintymismatkoilta kyllä!

Verkostoituminen? Webissä ehkä kunnan sivuille ;) ?

Ne opetusmenetelmät ja työskentelytaidot koulussa ovat yhtä kuin open höpötyksen kuunteleminen, kirjan täyttäminen, parityöt ja ryhmätyöt. Kaikki todellisuutta vain matkivaa feikkityöskentelyä. Sen sijaan harrastuksissa on todellista yksilöohjausta ja todellista ryhmätyötä, missä on osana esiintyvää kokonaisuutta. Saa etsiä sekä yksilöllisesti oman kykynsä rajoja että sovittaa taitonsa yhteen toisten taitojen kanssa.

Vierailija
20/45 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä vartista menee aikaa kun häiriköt etsivät kyniä ja muistiinpanovehkeitään. Lainaavat sitten muilta kun eivät muistaneet.

Siinä meni vartti. Oho Matti tulee myöhässä.

Eipä tekisi päästää häntä tunnille häiritsemään muita.

Noniin nyt kello on jo 2o yli kun Mattin piti jankkata opettajan kanssa päästäkseen tunnille.

Sitten opettaja kertoo tunnin aiheen tai no, jäljellä on enää 25 min.

Lopun ajasta opettaja huomauttelee pojille ja tytöille häiriköinnistä. Kukaan ei kuuntele. Opettaja puhuu itsekseen. Onneksi opin lukemaan jo kolmannella luokalla voin lukea kotona kirjasta loput sillä opettaja on väsynyt opettamaan :(:(:(

Koulu on turhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi