Ainoa traumaattinen kuolema minulle voisi olla syntymättömän vauvan kuolema.
Koska häntä ei olisi kastettu en voisi olla 100% varma siitä että hän pääsee taivaaseen ja se voisi ahdistaa.
Kastetun lapsen kuolema olisi ok, taivasta varten olen heidät tehnytkin ja kun kuolee nuorena, niin ei ole ehtinyt etääntyä Luojastaan vaan pääsee sinne minne kuuluukin.
Mieheni kuolema olisi vaan helpotus, selviäisin vakuutusten avulla talousvaikeuksista ja voisin alkaa etsimään uutta, todellista rakkautta.
Vanhempani, sukulaiseni ja tuttavani eivät merkitse minulle kovinkaan paljon. Aivan sama onko heitä vai eikö heitä ole.
Kommentit (32)
Eli vaikka minä en ketään rakastaisikaan itse, niin kun hoidan, kuuntelen, annan aikaani lapsilleni, niin Jumala rakastaa heitä minun kauttani. Uskon että he saavat parasta mahdollista rakkautta.
Sitä paitsi - veikkaan että jos tapaisit minut luonnossa, pitäisit minua erittäin empaattisena ihmisenä. Niin minua ainakin kaikki luonnehtivat :D
t. ap
voi olla. Tai siis ap on provo, koska täysin lähimmäisenrakkaudeton ei ole kristitty uskovainen. Voi luulla olevansa, mutta Jumala näkee kyllä puutteen. Ja se tosiaan ei ole synneistä "keveimpiä".
Mutta lapset ei ole mikään UHRI Jumalalle, vaan he saavat Jumalalta syntisen ihmisen anteeksiannon.
Syntynyt ihminen (syntymättömästä puhumattakaan) on synnitön.
Ihmisestä tulee isompana syntinen, pieni vauva kastetaan koska hän ei ole vielä syntinen. Mutta toki kastetaan myös aikuisia..
Ihan se ja sama onko tämä trolli, mutta voisi mietiä faktansa fiktioista.
Minua häiritsee miten te tuomitsette miten joku on ystävällisempi kuin toinen kuulumalla uskontoon tai ei kuulu!
Rasisteja ja ahdasmielisiä riittää, ja se ei kuulu mitenkään uskontoon, vaan siihen että ollaan ihmisiä. Jotenkin meidät aina lokeroida.
taivaaseen automaattisesti? He kun ovat synnittömiä. Jopa VL-liikken mielestä.
voi olla. Tai siis ap on provo, koska täysin lähimmäisenrakkaudeton ei ole kristitty uskovainen. Voi luulla olevansa, mutta Jumala näkee kyllä puutteen. Ja se tosiaan ei ole synneistä "keveimpiä".
Ei-uskovaisen kyllä pitääkin olla, mutta uskovainen on ARMAHDETTU. Toki haluan toimia Jumalan tahdon mukaan, mutta olen samalla rehellinen omista motiiveistani, toisin kuin monet jotka kyllä puhuvat suureen ääneen rakastavansa kaikkia.
myös blogiin osoitteeseen
kuolleenasyntynyt.blogspot.com
T. abortti.blogspot.com
Ei-uskovaisen kyllä pitääkin olla, mutta uskovainen on ARMAHDETTU. Toki haluan toimia Jumalan tahdon mukaan, mutta olen samalla rehellinen omista motiiveistani, toisin kuin monet jotka kyllä puhuvat suureen ääneen rakastavansa kaikkia.
Kyllä sä tiedät mitä Jumala on mieltä lähimmäisten rakastamisesta. Koska et rakasta lähimmäisiäsi, et ilmeisesti rakasta edes itseäsi. Ja sori vaan, olen aivan varma että näin ollen et rakasta edes Jumalaa. Luulet rakastavasi, mutta se on vain opittua lumetta.
Kannattaisi tutkiskella itseään ja hankkiutua johonkin keskustelemaan. Joku on kasvattanut sinusta tunteettoman ihmisen.
miksi muuten Jeesus olisi ristillä sanonut ryövärille (hän ei ehtinyt saada kastetta, eikä ehtoollistakaan) että näkee tämän paratiisissa?
Minusta se rakkaus mitä Jumala tarkoittaa on tekoja eikä tunne. Se on niin sanotusti "tehtävänsä täyttämistä". En tuetenkään rakasta Jumalaa tunteella, en siihen mitenkään pystyisi. Jumala on rakastanut minua teoillaan, minä "maksan" hänelle teoillani. Ja huom. en ansaitse pelastusta niillä teoilla, ilmaisenpahan vaan että haluan uhrata oman elämäni Jumalan mielen mukaisiin tekoihin, koska hänkin (Jeesus) on uhrannut oman elämänsä antaakseen minulle ikuisen elämän. Se että teen tämän välillä nurkuen (tekisi mieli elää vapaammin ja mm. etsiä mukavampia tarpeittentäyttäjämiehiä hetken huviksi) on tietysti osoitus syntisyydestäni, mutta ei sillä ole enää merkitystä, koska olen kerran taivasten kansalaiseksi päässyt.
Kuitenkin kirkko (niin katolinen kuin luterilainenkin) on aina nähnyt että vasta kaste sinetöi asian, kunhan myös usko löytyy. Siksipä on esi. hätäkaste käytössä. En esim. ikinä harkitsisi aborttia vauvalle, joka eläisi edes muutaman minuutin syntymän jälkeen, niin että ehtisin kastaa hänet.
ap
taivaaseen automaattisesti? He kun ovat synnittömiä. Jopa VL-liikken mielestä.
Vl-liikkeen mielestä kastamaton lapsi ei ole synnitön, vaan jokaisessa meissä vaikuttaa perisynti. Sen sijaan kastamatonkin lapsi on Jumalan lapsi ja Jeesuksen lunastama, ja koska lapsi ei osaa epäillä eikä kieltää Jeesusta, hän on myös uskovainen ja siten osallinen armahduksesta. Kaste on vain "virallinen" vahvistus Jumalan ja ihmisen välisestä liitosta, joka Jumalan puolelta on aina voimassa.
miten uskovaiset ihmiset ovat usein näitä täysin empatiakyvyttömiä ja tunnekylmiä. Parempi sinun olisi antaa lapsillesi äidin- kuin jumalanrakkautta! Voinpa veikata, että äidinrakkaus olisi heidän elämälleen paljon tärkeämpää kuin jumalan.
Ateistit ovat tutkimusten mukaan paljon ystävällisempiä ja empaattisempia ihmisiä kuin uskovaiset.