Leipoja, miksi et syö kylässä toisten tekemiä leivonnaisia?
Tunnen kolme naista, jotka harrastavat leipomista, siis leipovat oikein urakalla.
Kaikille ovat aina tuputtamassa kakkuja, piirakoita ja pulliaan. Mutta. Mikä minusta on omituista, on se, että kun nämä naiset tulevat kylään, he juovat vain kahvia ilman mitään. Siis eivät ota toisten tekemiä leivonnaisia.
Miksi ihmeessä ihminen, joka harrastaa leipomista, suostuu syömään vain omia kakkujaan, mutta ei toisten? Minusta se on tosi epäkohteliasta.
Omista kakuistaan odottavat kehuja ja kommentteja, mutta eivät ole valmiita edes maistamaan toisten tekemiä herkkuja.
Kun on satuttu eri kyläpaikkaan samaan aikaan juhlissa tms, niin eivät ota sielläkään mitään. Eivätkä kysy mitään toisten tekemistä leivonnaisista, eivätkä mitenkään kommentoi juhlapöytää, vaika omista kakuistaan kotona selittävät ummet lammet.
Tunnetko tämän naistyypin?
Kommentit (7)
toisille kokkaamista, varsinkin lihottavilla aineksilla ja pitävät neuroottisesti huolta siitä etteivät itse saa yhtään ylimääräistä kaloria.
Vain älyttömän taivaallisen hyviä kahvileipiä. Ja niitä ei saa kuin itse tekemällä.. No joo, en leivo paljon, enkä normaalisti syö pullaa. Mutta silloin kun leivon, tuoreena maistuu. Mutta esim. kaupan pullat on musta niin mitäänsanomattomia ja mauttomia, etten kyllä viitsi turhia kaloreita niillä hankkia. On sitten varaa syödä jotain mikä on hyvää.
Anorektikot ja muut syömishäiriöiset rakastavat
toisille kokkaamista, varsinkin lihottavilla aineksilla ja pitävät neuroottisesti huolta siitä etteivät itse saa yhtään ylimääräistä kaloria.
leipojaa, joka ei olisi kiinnostunut muidenkin leipomuksista ja söisi niitä. :o Outoa käytöstä, jos tällaisia on olemassa.
muidenkin leipomia leivonnaisia. Yleensä myös kehuvat niitä ja "ammattimaisesti" antavat kommentteja koostumuksesta, mausta (mm. "tässä maistuu tosi kivasti pähkinä") ja usein myös pyytävät reseptejä...
Mä olen huomannut, että leipojat yleensä oikein ryntäävät ottamaan itse leivottuja juttuja pyödästä. Ne jotka ei itse leivo, ottaa kylässäkin helposti kaupan valmiita, keksejä jne.
En ole törmännyt ap:n ilmiöön koskaan.
ellei minua itseäni lasketa mukaan. Keliaakikkona ja useita ruoka-aineita omaavana joudun valitettavasti usein kieltäytymään leivonnaisista :(((
Kyselen kyllä leivonnaisista ja pyydän reseptejä.
Itse en syö edes omia leipomuksiani. Leivon vain muille, en tykkää leivonnaisista.