Jos pikkuhoususi ja astiapyyhkeet ovat molemmat valkoisia, pesetkö ne samassa koneessa
esim 60 asteessa? vai pesetkö hygieenisyyden vuoksi eri koneellisessa?
Kommentit (47)
joten kyllä, samassa koneessa!
Ei vaan, en pese, koska astiapyyhkeet pesen 60 asteessa ja alkkarit neljässäkympissä. Pesen ylipäätään kaikki vaatteet neljässäkympissä (paitsi tietty esim. villavaatteet kolmessakympissä villaohjelmalla). Kaiken muun -pyyhkeet, rätit, lakanat, nenäliinat - kuudessakympissä. Vaippapyykkiä on toivottavasti tulevaisuudessa :) Joskus saatan kyllä pestä lakanan tai pyyhkeen neljässäkympissäkin, jos on vaikka ollut jollain vieraalla yhden yön. 90 asteessa tai korkeammassa en pese, eikös se ole jo vähän epäekologista? Nenäliinoja silitän toisinaan pöpöjen tappamiseksi, mutta en aina.
pikkareitani koskaab vaan heitän käytön jälkeen roskiin ja uudet käyttöön. ap miksi sinua kiinnostaa miten ihmiset pesee pyykkinsä? jos yli puolet vastaajista pesee samassa pesetkö sinäkin tai vastaavasti jos yli puolet pesee erillään sinäkin teet jatkossa niin? :---D
minua ällöttää ajatus ulosteperäisten bakteerien joutumista mahdollisesti astiapyyhkeisiin niiden pikkareiden mukana. ehkä puhdistuvat riittävästi, ehkä ei. Ajatus on vain ällöttävä.
bakteereja kuitenkaan kulkeutumasta paikasta paikkaan. Joka päivä sullakin menee kakkabakteereja suuhun. se on ihan normaalia. Paras lääke bakteereille on olla ajattelematta niitä.
Ja sormet pois ruumiin aukoista jos haluat todella vähentää kuhinaa!
Eihän niistä lähe mällit, kuset, verihyytymistä puhumattakaan,
Kumma kun ei vielä visvaa.
Kuka pesee pikkarit 40 asteessa? Minä pesen!Eihän niistä lähe mällit, kuset, verihyytymistä puhumattakaan,
Kannattaisko harkita pesukoneen vaihtoa, jos ei lähde?
koska mulla ei ole pikkuhousuja, jotka voisi pestä 60 asteessa. Muuta estettä ei ole.
koska, alushousut pesen 40 hienopesussa. Ja valkoisen astiapyyhkeen pesen 60 valkopyykissä.
fakta on ettei puuvilla puhdistu kunnolla 40 asteessa
fakta on ettei puuvilla puhdistu kunnolla 40 asteessa
Meillä ainakin puhdistuu, siis ei haise tai näytä likaiselta. Siis on puhdas. Voila.
Ero saattaa olla siinä, että mä en ole neuroottinen bakteerien kanssa.
Mutta onko siis ihmisillä nykyään oikeasti astiapyyhkeitä? Miksi? Mä kuivaan astiat astiankuivauskaapissa, siis sinne vaan laitan ja siellä ne kuivuu. En mä siihen mitään pyyhkeitä käytä.
Kumma kun ei vielä visvaa.
omaavalle naiselle.
mulla ei ole yksiäkään valkoisia alkkareita mutta jos olisi niin huoleti pesisin samassa. Meillä on hyvä kone.
Mulla ei juuri ole vaaleita alushousuja ja keittiöpyyhkeet ovat vaaleita, mutta samassa koneessa menee lasten ja miehen vaaleat alushousut.
ja edelliselle (?) meillä käytetään pyyhettä keittiössä kaikenlaiseen kuivaukseen, vaikkei astioita sillä kuivatakaan.
esim 60 asteessa? vai pesetkö hygieenisyyden vuoksi eri koneellisessa?
koska useimmat alusvaatteet tulisi ainakin pesulapun mukaan pestä 40 asteessa ja noudatan yleensäkin tarkasti ohjelämpötiloja. Mutta ei niiden yhdessä pesemisessä mielestäni mitään ällöttävää ole!
Ja mitä tulee keittopesun ekologisuuteen jne. täytyy huomauttaa, että useimmat pesukoneet vaativat 90 asteen pesun silloin tällöin, pysyäkseen puhtaana ja hyvässä kunnossa.
Eikös se nyt ainakin ole ekologista, että pitää kodinkoneistaan huolta ja siten pidentää niiden käyttöikää?
90 asteessa tai korkeammassa en pese, eikös se ole jo vähän epäekologista?
mä imen mun miehen munaa, ei todellakaan hetkauta kalsarit ja astiapyyhkeet samassa koneessa!
Desinfioiko ap ukkonsa värkit ennenkuin ottaa suihin? Anna mä arvaan, et edes ota...
pikkuhousuistani on keinokuituisia ja pesuohjeessa mainitaan 40 asteen vesipesu.
Joten pesen valkoiset keinokuituiset alushousuni eri koneellisessa kuin astiapyyhkeet ja muutkin 60 asteessa pestävät puuvillaiset tekstiilit.
Muuten voisin kyllä pestä alushousut astiapyyhkeiden kanssa ;)
pikkareitani koskaab vaan heitän käytön jälkeen roskiin ja uudet käyttöön.
ap miksi sinua kiinnostaa miten ihmiset pesee pyykkinsä?
jos yli puolet vastaajista pesee samassa pesetkö sinäkin tai vastaavasti jos yli puolet pesee erillään sinäkin teet jatkossa niin? :---D