Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokraisitko asuntoasi ulkomaalaiselle?

Vierailija
30.10.2009 |

Ja nyt en tarkoita ruotsalaisia, tai esim keskieurooppalaisia ulkomaalaisia. Olen ulkomaalainen syntyperältäni, nyt kyllä jo ihan oikeasti SUOMALAINEN, asunut jo puolet elämästäni Suomessa, ja olen Suomen kansalainen. Olen käynyt lukuisissa näytöissä, mutta en ikinä tule valituksi. Johtuneeko oudosta sukunimestäni, vai mistä? Oikein itkettää....Perhe kasvaa, mutta isompaa asuntoa ei vaan saa-mistään!

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä sijoitusvinkistä. Kiitos!

Vierailija
42/43 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen enemmänkin miettinyt tätä. Itselläni on ollut mm. erittäin fiksuja ulkomaalaisia opiskelukavereita, joilla on ollut vaikeuksia löytää Suomesta töitä ja oikeastaan kaikki ovatkin päätyneet lähtemään täältä. Olen joskus harkinnut, että jos perustaisi firman niin pitäisi hieman panostaa ulkomaalaisten rekrytointiin. Ei sinänsä, etteivätkö suomalaisetkin olisi hyviä työntekijöitä, mutta epäilen, että ulkomaalaisista saattaisi löytyä "helmiä" helpommin, joilla on enemmän vaikeuksia löytää töitä. Toki se ei ole aina helppoa meille umpisuomalaisillekaan, mutta silti.

Itsekin tuli eräänä opiskeluvuonna laitettua lähes sata kesätyöhakemusta, joista kolme sitten tärppäsikin. Siten ei heru hirveästi sääliä, jos joku valittaa kuinka on hakenut töitä 20 paikasta eikä ole löytynyt. Oli sitten minkämaalainen tai niminen vain.

t. 39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea! Luullen, että moni ulkomaalainen, kunhan töitä saa-tekee työt tunnollisesti, ja valittaa ainakin vähemmän, kuin vieressä oleva suomalainen työntekijä. Ja helmiä todellakin löytyy, sillä ulkomaalaisuushan automaattisesti tarkoittaa monikielisyyttä, ja kokemusrikkautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi