Vuokraisitko asuntoasi ulkomaalaiselle?
Ja nyt en tarkoita ruotsalaisia, tai esim keskieurooppalaisia ulkomaalaisia. Olen ulkomaalainen syntyperältäni, nyt kyllä jo ihan oikeasti SUOMALAINEN, asunut jo puolet elämästäni Suomessa, ja olen Suomen kansalainen. Olen käynyt lukuisissa näytöissä, mutta en ikinä tule valituksi. Johtuneeko oudosta sukunimestäni, vai mistä? Oikein itkettää....Perhe kasvaa, mutta isompaa asuntoa ei vaan saa-mistään!
Kommentit (43)
pitää olla vaan säännölliset tulot. nimellä ei ole väliä.
Mä ihan oikeasti itken nyt...tiedän, ihan tyhmää...Mutta kun taas asken tuli kielteinen vastaus, ja näin käy aina. Saako sossuun mennä sitä lappua pyytämään, vaikkei muuten ole Sossuun asiaa? Pitäiskö esittelyssä sanoa suoraan, että voin tarjoata esim 3 kk vuokratakuuta HETI? Kuinka agressiivinen pitää oikein olla?
joten kansallisuus ei edes tule missään vaiheessa puheeksi. Nimen näemme oikeastaan ekaakertaa vasta kun tehdään vuokrasopimusta. Jos on luottotiedot kunnossa, meille on aivan sama kuka asunnossa asuu. Joten: kyllä vuokraisin.
turvapaikanhakijalla tai pakolaiselle. Työperäiselle maahantulijalle kylläkin.
Kyllä se vaan on niin että Järvinen sen kämpän mielummin Virtaselle vuokraa kun Abdullahille, minkäs teet.
ja luottotiedot kunnossa. Kaksi syytä miksi ei osteta: 1)muutto pois Suomesta noin kahden vuoden kuluttua. 2)ei saada ainakaan tällä hetkellä pankista lainaa. Netto tulot taloudessamme 4000 EUR
pankista lainaa niin se syy voi vaikeuttaa myös vuokrakämpän saantia, eikös?
asuu puolalaisia. kyllä minä vuokraisin, jos luottotiedot kunnossa.
Itse en vuokraisi asuntoa venäläisille enkä manneille (vaikkei mannet tietty ole ulkomaalaisia). Muut kelpaa kyllä.
Syy, miksen vuokraisi noille on:
-Enpä ole vielä tähän ikään mennessä tavannut yhtäkään kunnon venäläistä tai mannea. Ja meidän kaupungissa noita ensin mainittuja on pilvin pimein.
Eli jos olet venäläinen (tai eestiläinen tai nimesi edes muistuttaa kyseisten kansalaisuuksien nimeä), niin se voipi olla syy kielteisiin vastauksiin, valitettavasti.
En ole rasisti, mutta venakoista ei oikeastaan ole mitään muuta kuin pelkkää harmia. Esim. venakko lääkärit on perseestä, tylyjä, töykeitä, kylmiä ja tekevät vääriä diagnooseja (n. 9 vuotta sitten yksi parikuinen vauva kuoli, kun venakko lääkäri ei ottanut vanhempia todesta ja kun vanhemmat menivät seuraavana aamuna yksityiselle lastenlääkärille, vauvalla todettiinkin joku sairaus, joka tappoi vauvan).
Puolan laheltä mäkin olen kotoisin. Nyt meni alta yksi asunto, jonka vuokra olisi 1300 EUR/kk, tiedän, että moni maksaa vähemmän lyhennystä omasta kämpästä...
Mitkä ne syyt mahtaa olla?
Se voi olla esim. menetetyt luottotiedot, määräaikainen työsuhde, ei ole takuita, ymsymsyms!
En ole rasisti, mutta venakoista ei oikeastaan ole mitään muuta kuin pelkkää harmia. ...lastenlääkärille, vauvalla todettiinkin joku sairaus, joka tappoi vauvan).
Olet rasisti, pahimman luokan. suomalaislekureillekin sattuu varsinkin julkisella puolella tuollaisia virheitä.
Itse tunnen venäläisiä ja minusta he ovat mukavia. Omalääkärinikin on venäläinen eikä mitään ongelmia ole ollut.
rehellisestä vastauksesta. Kyllä, sukunimeni NIMENOMAAN muistuttaa tuon vihaamasi naapurimaan ihmisten sukunimiä. Aika epäreilua, minä sanon, sillä minun kotimaani on saanut kärsiä, ja kärsii edelleen Neuvosotliitosta, ja Venäjän politiikasta. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ihmisiä ei voi yleistä, olkoon kansallisuus mikä tahansa. Mulla olisi mahdollisuus ottaa suomalainen sukunimi, sillä äitini on suomalainen, mutta kun isäni murtuisi siitä täysin! Tiedän kylläkin, että elämäni helppottuisi varmasti, jos ottaisin tuon suomalaisen sukunimen käyttöön. :(
En vuokraa.
Ahlgrenit ym... voitte jatkaa matkaa muitten epäilyttävien ohella.
Olet rasisti, pahimman luokan. suomalaislekureillekin sattuu varsinkin julkisella puolella tuollaisia virheitä. Itse tunnen venäläisiä ja minusta he ovat mukavia. Omalääkärinikin on venäläinen eikä mitään ongelmia ole ollut.
Nuo venakko tutut eivät ole pelkästään lääkäreitä vaan myös ihan "tavis" ihmisiä. Ja kyllä, he ovat perseestä.
Ja kyllä, kyllä ihan suomalaisetkin lääkärit tekevät virheitä (esim. isäni kuolema johtui osittain hoitovirheestä, kun lääkäri ei tehnyt tarvittavia tarkastuksia ajoissa, vaikka isälläni oli vaara sairastua uudestaan syöpään).
Nuo mun tutut venakot lemuaa, ryyppää ym. ym. Ja esikoisen eskarissa on pari venäläistä lasta ja sus siunatkoon. Lapset on kuin jostain Pietarin kaduilta..
Ja niiden ajotyyli, siitä ei voi edes puhua. Koska sitä ei ole.
Meillä on ollut tsekkejä, jenkkejä ja - hui - eräästä lähi-idän maasta kotoisin olevia vuokralaisia. Hyvin on mennyt kaikkien kanssa.
rehellisestä vastauksesta. Kyllä, sukunimeni NIMENOMAAN muistuttaa tuon vihaamasi naapurimaan ihmisten sukunimiä. Aika epäreilua, minä sanon, sillä minun kotimaani on saanut kärsiä, ja kärsii edelleen Neuvosotliitosta, ja Venäjän politiikasta. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ihmisiä ei voi yleistä, olkoon kansallisuus mikä tahansa. Mulla olisi mahdollisuus ottaa suomalainen sukunimi, sillä äitini on suomalainen, mutta kun isäni murtuisi siitä täysin! Tiedän kylläkin, että elämäni helppottuisi varmasti, jos ottaisin tuon suomalaisen sukunimen käyttöön. :(
tavannut täyspaskoja venakoita.
Varsinkin vanhemmille ihmisille (+ 50v) venakot/sen tyylinen sukunimi voi olla punainen vaate Karjalan takia. Esim. isäni ei voinut sietää venakoita, pappani vielä enempi. Olivat nimittäin karjalaisia.
Itse olen yrittänyt tutustua ennakkoluulottomasti venakoihin, mutta ei niin, ei. Samanlaisia ne on kaikki ollut.
että mun täytyy ottaa toinen sukunimi, jotta pääsisin muuttamaan isompaan asuntoon? Mun puheesta nimittäin ei tunnista, etten olisi suomalainen. Suomalainen nimi+suomalainen puhe=täydellienen suomalainen nainen
Ihan sairasta. Tietty voi olla, että raha yms seikat ratkaisee, jotkut pystyy tarjoamaan paljon enemmän takuuvuokraa ja esimerkiksi ylimääräisen palkkion vuokranantajalle. toinen, mikä on hyvä vuokralaisen altti on sossun takauslappu, vuokra ja korjauskulut 100% varmoja vuokranantajalle.