Minkä takia ne koulusta laittavat lappuja että koulussa on sikainfluenssaa?
mitä se hyödyttää. tyyliin: tuokaa lapsenne tänne vain, täältä saa kuolemantaudin. Mitä tavis ihminen voi tehdä? rokotuksiakaan ei lapsille vielä saa. Vähän paniikki olo tulee tuollaisesta pelkästä ilmoituksesta.
Kommentit (26)
Mulla exällä on kuulema Tamifluta jo toukokuusta asti ollut kaapissa... ei muista että mistä on saanut...
Eli Suomeksi sanottuna kyllä lääkärit ovat itselleen ja sukulaisilleen jo keväällä Tamiflut kaappeihin jakaneet. Exä kylläkin kuuluu riskiryhmään, mutta kun kysyin, että onko hän ollut sairas, niin ei kuulema ole ollut. Täysin terve riskiryhmäläinenkin on siis saanut Tamiflun kotiin, kun on osannut oikealta ihmiseltä pyytää.
itse ainakin ottaisi jos tulis oikein lappu kotiin. olen hoitovapaalla. voihan joillain olla esim vuosilomaa tai muuta käytettävänä, itse ainakin tekisin niin jos olis mahdollista.
ja voin sanoa etei siitä tamiflusta kyllä mitään apua ollut. varmaan pitkitti vaan.
Eli kysymykseen aiemmin, onko kukaan saanut tamia vaikkei kuulu riskiryhmään, on etä min aiakin sain. Mutta ihan turha lääke.
yksi tärkeimmistä syistä on se, että kaikki muistaisivat käsihygienian. Ja tietysti ymmärtäisivät hakeutua lääkäriin, jos oireita ilmenee.
mitä se hyödyttää. tyyliin: tuokaa lapsenne tänne vain, täältä saa kuolemantaudin. Mitä tavis ihminen voi tehdä? rokotuksiakaan ei lapsille vielä saa. Vähän paniikki olo tulee tuollaisesta pelkästä ilmoituksesta.
voi vaikka ottaa lapsensa pois koulusta kunnes saa rokotukset kuntoon.
Itse riskiryhmään kuuluvana aion kaikin mahdollisin keinoin välttää sikainfluenssaa. Saa sanoa hysteeriseksi. Moni muukin olisi jos tietäsi että sikainfluenssan seurauksena aktivoituisi perussairaus joka erittäin suurella todennäköisyydelläa aiheuttausi halvaantumisen. Olen saanut halvausoireita ihan tavallisen nuhakuumeenkin seurauksena (sen v**n perussairauden takia. Ovat onneksi muutamassa kuukaudessa aina menneet ohi. Joka kerta on kuitenkin saanut jännittää meneekö se taas ohi vai jääkö pysyviä vaurioita.
Mikä perussairaus sulla on, joka aiheuttaa halvaantumista? Mäsä?
saa olla pois sen takia että koulussa sikanuhaa. rehtorin lupa tarvitaan pidempiin poissaoloihin ja tuskin tosiaan tämän takia saa.
Ei hän ole lääkäri.
Sen sijaan soitin lasten lääkärille ja otin riskiryhmään kuuluvat lapseni pois koulusta ja päiväkodista.
Nyt odotan rokotusten alkamista ja pidän kotona siihen asti, että rokotus oikeasti pätee.
että jos perheessä on joku riskiryhmään kuuluva, jolle influenssa on oikeasti suuri riski, niin lapset tiedetään ottaa pois koulusta.
Ja tuskin siinä tilanteessa mitään rehtorin lupia kysellään, kun on kyse perheenjäsenen selviämisestä.
ei syynä ole niinkään se, että ihmiset ottaisivat lapset pois koulusta vaan se, että lasten oireita tarkkaillaan paremmin ja flunssaista lasta ei lähetetä kouluun vaan katsotaan kotona mihin tauti etenee.
Siksi koulu infoaa.
t. ope
Ja ei kai kukaan muutenkaan flunssaista lasta kouluun lähetä??
Minulle sanottiin infosta, että ei sitä tautia koulutiloissa millään käsienpesulla pysäytetä. Ainoa keino olla saamatta on olla poissa.
niitä flunssaisia tietysti lähetetään kouluun ja hoitopaikkoihin. joillakin on aina nuhaa, jos vaikka allerginen kotona olevalle homeelle. siis oikeen kunnon räkätauti aina päällä. kyllä vein tällaista lasta hoitoon, välillä pienessä kuumeessakin kun oli kerran koko ajan sairas. pakko oli käydä rahaa tienaamassa.
Asutat lasta homeisessa talossa ja viet sairaana hoitoon.
alkaa jos ilmoitus tulee.
Tää on niin tätä.
kun koteihin tulee tiedote, että koulussa on sikainfluenssatapauksia, vanhemmat jättävät lapsen herkemmin kotiin tarkkaillakseen, pahenevatko oireet, ovatko oireet kenties jotain muuta kuin tavallista lievää flunssaa.
eikös tossa possuflunssassa eka oire ole kuume tai päänsärky, ei niinkään nuha ja yskä?
no en minäkään kyl mitään lupia kyselisi keltään jos henki olisi kyseessä, tai muut vakavat komplikaatiot. vaikka meillä ollaankin perusterveitä niin kuitenkin kun on kaksi alle kolmevuotiasta, niin olisin kyl helisemässä jos koko perhe yhtä aikaa sairastuttais. jos joku lapsista joutuis sairaalaan vaikka, mitäs sit tehtäis. eli todellakin ottaisin ennemmin ekaluokkalaisen koulusta pois pariks viikoks jos sillä vois taudin välttää.
sukulainen vakavasti sairaana tai pieni vauva niin tietää jättää kyläilyt pois vähäksi aikaa.
Voi myös tarkkailla "omia oireita" ja jäädä heti pois koulusta tai töistä.
Ja ei kai kukaan muutenkaan flunssaista lasta kouluun lähetä?? Minulle sanottiin infosta, että ei sitä tautia koulutiloissa millään käsienpesulla pysäytetä. Ainoa keino olla saamatta on olla poissa.
ainakin riskiryhmäläiset voi sitten ottaa koulusta pois
onko kukaan joka ei kuulu riskiryhmään saanut tuota tamifluta?