VAROKAA RASKAANA OLEVAT SI-ROKOTETTA!
http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009103010514652_si.shtml
Vastuuntuntoisen äidin ei kannata ottaa sikaflunssarokotetta!! Kenelläkään ei ole tarpeeksi tietoa rokotteen haittavaikutuksista sikiölle! Ja rokote takuulla vaikuttaa aina jollain lailla sikiöön! Rokotteet eivät koskaan ole hyväksi sikiölle! Itse olen neljännellä kuulla raskaana ja pienne vauvan äiti, enkä todellakaan uskalla riskeerata sikiön terveyttä sikainfluenssa rokotteella! Älkää naiset menkö niin helposti noihin terveysviranomaisten lämpimiin suosituksiin, järjen käyttö on sallittua!
Kommentit (43)
Kyllä minä enemmän uskon Latentautien infektiolääkärin mielipidettä kuin Iltalehteä.
Infektiolääkäri sanoi, että rokotteesta saatavat "myrkyt" ja niiden haitta on paljon pienempi kuin niiden lääkkeiden "myrkyt" ja haitat millä itse tautia hoidetaan. Puhumattakaan niistä muista taudeista joita sikainfluenssan kautta voi saada.
Alle puolivuotiaita ei voi rokottaa, joten vauva saa äidin kautta suojan, jos äiti ottaa rokotteen raskaana ollessa.
Toki ne ottaa riskejä, jotka haluavat leikkiä omalla ja vauvansa hengellä. Itse en niin suurta uhkalpeliä uskalla harrastaa, etenkin kun harrastaisin sitä vielä vauavni hengellä.
Ja itsekin olen sen saanut.
Raskaana ollessani siis.
Päivitä tietosi ennenkuin alat levittää niitä.
Ja itsekin olen sen saanut.
Raskaana ollessani siis.Päivitä tietosi ennenkuin alat levittää niitä.
suomessa perusterveet EIVÄT saa influenssarokotetta. ja tutkimusten mukaan se on turvallinen vaan keskiraskaudessa mutta suomessa edes silloin sitä ei anneta perusterveille.
tietää miten asianlaita todella on ja tämä henkilö on mainitsemasi lastentautien infektiolääkäri. Väliäkö sillä vaikka muut lääketieteen asiantuntijat esim. tutkijat ovat erimielisiä siitä onko rokote turvallinen vai ei ... Tällä lääkärillä täytyy siis olla kotain sellaista varmaa tietoa, johon kukaan muu maailmassa ei ole päässyt käsiksi.
Hohhoijaa... Taitaa olla huono juttu, että Suomessa on niin paljon korkeasti koulutettuja ja asioihin kriittisesti suhtautuvia ihmisiä.
olevansa oikeassa vaan tietää kun on terveysasemalla töissä ja puhunut näistä juuri hoitajien kanssa. ja multakin kysyttiin etten vaan ole raskaana että sitten eivät voi antaa sitä.
MIksi lääkeireiden lausumia pidetään ehdottomana totuutena!?? Itse luottaisin paljon enemmän tutkijoiden puheisiin..
rokotuspaikka oli pari päivää arka, eikä flunssanoireista tietoakaan.
hälyyttävältä jos edes epäillään että onko rokotteesta haittavaikutuksia sikiölle. Pelkästään siksi jo jätän rokotteen väliin.
joku laitosapulainen tai siivooja kun päivität tietojasi "hoitajilta".
Mistä alkaen "hoitaja" on ollut farmakologian asiantuntija?
kausi-influenssa rokotteen saa jokainen haluava. Riskiryhmät saa ilmaiseksi ja alle 3 vuotiaat sekä yli 65 vuotiaat. Muut saa rahalla.
karkeasti yleitettynä vaan ovat niin viranomaisuskovia, että mistään muusta ei välitetä. Kun kerran lääkäri se ja se ja tohtori se ja se on näin sanonut, niin aamen.
hälyyttävältä jos edes epäillään että onko rokotteesta haittavaikutuksia sikiölle. Pelkästään siksi jo jätän rokotteen väliin.
miten rokote on vaikuttanut lapsiin, jotka nyt ovat sikiöitä.. En ihmettele yhtään jos jotain negatiivisia vaikutuksia jossakin kehityksen osa-aluella ilmenee.. ties vaikka se lisäis näiden ihan perusaivotautien määrää huomattavasti..
Ja itsekin olen sen saanut. Raskaana ollessani siis. Päivitä tietosi ennenkuin alat levittää niitä.
suomessa perusterveet EIVÄT saa influenssarokotetta. ja tutkimusten mukaan se on turvallinen vaan keskiraskaudessa mutta suomessa edes silloin sitä ei anneta perusterveille.
Suomessa saa jokainen joka haluaa kausi-influenssa rokotteen. Rokotteeseen täytyy vain saada resepti ja maksaa rokote itse.
Riskiryhmille järjestetään joukkorokotustilaisuuksia. Eikä rokote maksa silloin mitään.
miten rokote on vaikuttanut lapsiin, jotka nyt ovat sikiöitä.. En ihmettele yhtään jos jotain negatiivisia vaikutuksia jossakin kehityksen osa-aluella ilmenee.. ties vaikka se lisäis näiden ihan perusaivotautien määrää huomattavasti..
pienokainen käy psykologilla purkamassa traumaa sikainfluenssaan kuolleen äitinsä menetyksestä.
pienokainen käy psykologilla purkamassa traumaa sikainfluenssaan kuolleen äitinsä menetyksestä.
puhutaan julkisuudessa vasta nyt kun jo liian moni raskaana oleva on rokotteen hankkinut.. Hyvä suomen viranomaiset..
itse sikainfluenssan aiheuttamana kuin siitä rokoitteesta.
niinhän se järkevintä on eikö niin.. Muutama muukin maa on kuulemma kehoittanut raskaana olevia jättämään rokotteen väliin. Mutta silti jotkut sanovat että "mutta suurin osa silti suosittelee" Onkohan kukaan kuullut sanonnasta: "Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä"
suomessa influenssa rokotetta ei anneta raskaanaoleville. naisilta kysytään ennen rokotetta että oletko raskaana, ja jos on niin rokotetta ei saa. ilmeisesti vaarallisempi rokote kuin sikanuharokote.