Huh, syksyn lihashow nyt ohi!
Sain juuri valmiiksi jokasyksyisen urakan! Jauhoin, pakkasin, pakastin noin 29 kiloa peuran lihaa. Onneksi mies hoitaa kaiken muun ampumisesta nylkemisen kautta ruhon "paloitteluun"... Jaa niin, täytyyhän ne vielä ruoaksikin laittaa :D Tietenkään miehen metsälläkäynti ei lopu ainakaan ennen joulua... Onko muita metsästäjien puolisoita? Minkälaista riistaa saatte laittaa?
Kommentit (65)
Eikös tuohon kyllästy jos joka viikko syö peuranlihaa?
Musta on upeaa, että AP osaa laittaa riistaa.
Minäkin tykkäisin, mutta harvemmin saan sitä käsiini. Jostain syystä hirvet ei kaadu mun metsässäni vaan aina naapurin puolella. :-)
Itse tehty hirvikäristys tai hirvenjauhelihasta tehty lasagne on kerta kaikkisen hyvää.
Ja jos on peuraa, niin kannattaa sekottaa siihen vähän possua niin ei ole niin kuivaa. Lpasetkin tykkää riistasta aina tosi paljon!
Miten te voitte syödä sitä peuraressukkaa? Niillä on niin kauniit isot ruskeat silmät, viattomat. Bambi-raukka. Olikohan jonkun pentu ja äiti jäi suremaan murhattua lastaan vai mahtoiko olla itse äiti, jolta jäi murhanhimon takia orvot kauriinpennut. :-(
ja maitoa saa kaupasta sinisessä purkissa, mitä sitä lemmuraukan tissistä kiskomaan!
Minä pyöritän lihasirkusta lähinnä allergiselle koiralle, nyljen ja pilkon semmoisia söpöjä suloisia pupuja :D
jonka mies onneksi käsittelee (minä vain pussitan ja pakastan). Mies myös valmistaa ruoaksi.
Meillä syödään hirveä käristyksinä, lihapatoina, paisteina, pihveinä, kaikissa muodoissa mitä jauhelihasta voi tehdä (keitot, kastikkeet, murekkeet, lihapullat jne.) eli aika lailla naudan lihan asemasta.
Miten te voitte syödä sitä peuraressukkaa? Niillä on niin kauniit isot ruskeat silmät, viattomat. Bambi-raukka. Olikohan jonkun pentu ja äiti jäi suremaan murhattua lastaan vai mahtoiko olla itse äiti, jolta jäi murhanhimon takia orvot kauriinpennut. :-(
Lehmällä on vielä isommat silmät :)
Ihan tiedoksi, vasa ammutaan aina ensin, eli ei jää orpoja vasoja tietenkään. ap
Riista muuten sopii yleensä allergiaperheille tosi hyvin. Kun itse vielä käsittelee lihat hyvin ja säilöö pakkaseen valmiiksi sopiviin annoksiin, hirvi ja peura tulee käytettyä taatusti.
Miettikääpä paljonko teidän perheet käyttää naudan ja possun jauhelihaa vuodessa. Naudanlihan voisi suoraan korvata hirven jauhelihalla. Vähemmän rasvaa eikä liian riistainen maku tottumattomallekaan.
meillä katkaisi juur teuraaksi lähdössä olevast porukast ayshiresonni jalkansa. kun ei ollut muuta tekemistä, laitettiin se lihoiksi, muuten ois lähtenny raatoautoon.
pakastettiin, purkitettiin, savustettiin yhteensä 420 kiloa sonninlihaa, sisäelimet laitoin talteen koirille.
poika kulkee hirviporukan mukana, herra tietää mitä teen jos sieltä vielä hirveä meille tuo, ei mahu, kun pakkasessa on vielä pari rusakkoa ja muutama sorsa. pitää lähteä ostamaan yks pakastin lisää varmaankin.
Ihan tietoisesti murhataan ensin lapset....
Ihan tiedoksi, vasa ammutaan aina ensin, eli ei jää orpoja vasoja tietenkään. ap
meillä katkaisi juur teuraaksi lähdössä olevast porukast ayshiresonni jalkansa. kun ei ollut muuta tekemistä, laitettiin se lihoiksi, muuten ois lähtenny raatoautoon.
pakastettiin, purkitettiin, savustettiin yhteensä 420 kiloa sonninlihaa, sisäelimet laitoin talteen koirille.
poika kulkee hirviporukan mukana, herra tietää mitä teen jos sieltä vielä hirveä meille tuo, ei mahu, kun pakkasessa on vielä pari rusakkoa ja muutama sorsa. pitää lähteä ostamaan yks pakastin lisää varmaankin.
Eikös tuohon kyllästy jos joka viikko syö peuranlihaa?
Meillä syödään peuraa joka viikko. Mutta yritän tehdä niin vaihtelevia ruokia, ettei tunnu että samaa pitää aina syödä. Esim. jauhelihasta, kokolihasta, peuranmakkarasta, säilykkeestä jne. Peura on tosi vähärasvasta ja hyvähän se tavallaan on, mutta kyllä maku paranee jos joskus paistaa esim. pekonia ruoan joukkoon! Ja ostan kyllä broitsua joskus, mutta punasta lihaa en oo kymmeneen vuoteen ainakaan kaupasta ostanu... ap
Ihan tietoisesti murhataan ensin lapset...
Joo ei siellä tiedottomana kukaan ole peuraan osunut :D ap
ensimmäinen hirvi pomppari pakkaseen eilen. Mieheni kuuluu hirviporukkaan ja hirveä tuli eri muodossa eilen vajaa 40 kiloa. Oli paistia ja jauhelihana. Vielä olisi tulossa varmaan 4 hirven lihaa. Pakkasessa pötköttää jo muutama sorsa ja hanhi.
Ihan tietoisesti murhataan ensin lapset...
Joo ei siellä tiedottomana kukaan ole peuraan osunut :D ap
ensimmäinen hirvi pomppari pakkaseen eilen. Mieheni kuuluu hirviporukkaan ja hirveä tuli eri muodossa eilen vajaa 40 kiloa. Oli paistia ja jauhelihana. Vielä olisi tulossa varmaan 4 hirven lihaa. Pakkasessa pötköttää jo muutama sorsa ja hanhi.
Riista muuten sopii yleensä allergiaperheille tosi hyvin.Naudanlihan voisi suoraan korvata hirven jauhelihalla. Vähemmän rasvaa eikä liian riistainen maku tottumattomallekaan.
Monille allergisille ois ehkä hyvä ruoka. Meiltä menee siskon perheeseen kans peuraa, kun siellä lapset tosi allergisia... Hirvenliha on mun mielestä kans vähemmän riistaisen makuinen kuin peura, hyvin menee "keinotekoisesti" kasvatetun naudan sijasta! ap
ostaa varmaan kaikki lihat kaupasta ja ajattelee että eivät ne koskaan ole olleet elävästä eläimestä. Eiköhän villinä ja vapaana eläneen eläimen syöminen ole parempi teko kuin ostaa tehokasvatettua nautaa ja broiskua.
näitä aivottomana- juttuja provoileva, että minkälaisella kokemuksella / otannalla voit näitä päätelmiä vetää? Että suomessakin olisi 500 000 aivotonta :DDDDD Ap
Metsästäjät usein vetoavat siihen, että metsästäjät ovat myös "hyväntekijöitä", koska esim. peuranmetsästys vähentää tehokkaasti peurakantaa ja siten peurakolareita.
Kuitenkin peurakanta selviää talvesta suurena metsästäjien suorittaman talviruokinnan avulla. Ruokintapaikkoja on peräti niin paljon, että niitä riittää yksi/3 peuraa.
Eikö tässä nyt ole joku ristiriita?
Miten te voitte syödä sitä peuraressukkaa?
Niillä on niin kauniit isot ruskeat silmät, viattomat. Bambi-raukka. Olikohan jonkun pentu ja äiti jäi suremaan murhattua lastaan vai mahtoiko olla itse äiti, jolta jäi murhanhimon takia orvot kauriinpennut.
:-(