Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisin yh, lapsemme olisi surkea koulussa, varsinkin matikassa, kemiassa ja fysikassa.

Vierailija
28.10.2009 |

Katselin lapseni koulutehtäviä, kun hän pyysi apua (mies ei ollut kotona). En ymmärtänyt yhtään mitään niistä matikan tehtävistä, kirjainta ja numeroa sekaisin ja niistä olisi pitänyt jotain yhtälöitä tehdä..

Lapset 4:llä ja 6:lla.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: yh, jolla yleissivistys

Vierailija
2/21 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan koko lasteni kouluaikana (ovat nyt lukion 1. ja yläkoulun 8. luokalla)joutunut selittelemään heille mitään läksyjä. Ovat halunneet tehdä kaiken itse ja apua eivät ole tarvinneet, vaikka sitä olen tarjonnutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vanhempien varassa kuitenkaan, muuten kuin ehkä siltä osin että vanhempien tehtävä on vahtia ja vaatia että koulutehtävät tehdään. Itse asioiden opettaminen on koulun tehtävä.

Vierailija
4/21 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliälyinen aikuinen pystyy kyllä omaksumaan nopeasti koulussa opetetut asiat, vaikka ne olisivatkin välillä päässeet unohtumaan. Kuulustelen aina kokeisiin ja autan tarvittaessa läksyissä. Oppikirjoista näkee pikalukemisella olennaiset asiat ja esim. matematiikan asiat on aina selitetty ennen tehtäviä, vaikka lapsi ei selityksiä huomaisikaan.

Vierailija
5/21 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsillani nuo on ysejä. Itse en kyllä ollut matikassa jne kuin 7-8 oppilas.

Vierailija
6/21 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen naimisissa ja meillä on 2 lasta. Mulla on tosi huono matikkapää, sen on perinyt tyttäremme. Poika taas on tullut isäänsä, isällä on ollut matikan numero aina ysi tai kymppi. Se että isä yrittää opettaa ja auttaa tyttöä matikassa ei kyllä auta oikeastaan yhtään, kun ei osaa niin ei osaa. Tukiopetusta on saanut ja helpotuksen.

Vierailija
7/21 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten pitää olla tosi hyvä seksissä. Toisaalta naisen orgasminsaantiherkkyys periytyy tyttärille.

Vierailija
8/21 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudesluokkalaisella on esimerkiksi yli 9 ka ja on huolehtinut itse alusta asti läksyistään.

Vierailija
9/21 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin osaaminen.

Opena toivoisin, että vanhemmat:

Osoittaisivat lapselle pitävänsä koulunkäyntiä ja läksyjentekoa tärkeänä.

Eivät selittäisi, miten eivät itse ole koskaan ymmärtäneet matikasta mitään, joten et sinäkään varmaan siksi ymmärrä.

Rohkaisisivat lasta, ja uskoisivat, että lapsi pystyy oppimaan.

Ennakkoluulottomasti yrittäisivät kirjasta katsoa asioita ja miettiä miten neuvoa lasta ongelmissa.

Ottaisivat yhteyttä opeen ongelmien tullessa, ja sovittaisiin vaikka tukiopetuksesta.

Vierailija
10/21 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi joku aikuinen ihminen olla niin yksinkertainen ettei ymmärrä edes alaluokkien matikkaa? Uskomatonta.

Vierailija
11/21 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi joku aikuinen ihminen olla niin yksinkertainen ettei ymmärrä edes alaluokkien matikkaa? Uskomatonta.

uskomatonta, että noin yksinkertaisia kirjoitat.

pystyisin heittämään sulle alakoulun historiasta ja fys/kemiasta heti muutaman sellasen kysymyksen, että häpeisit, kun et tiedä. olet raukka, kun kuvittelet saavasi iloa toisten pilkaamisesta. ehkä matikkaa osaat, mutta ei kerro yleissivistyksestäsi.

en ollut ap.

Vierailija
12/21 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin ala-asteella (3. ja 4. luokalla), niin isäni joutui useasti laittamaan opettajalle palautetta, että matematiikan koe oli korjattu väärin...

Kun vaihtui koulu (ja opettaja sen mukana), niin opettaja ja isä olivat samaa mieltä kokeiden oikeista vastauksista. Eli oikeasti se eka opettaja ei osannut itsekään laskea niitä laskuja!

Voi tuntua huvittavalta, mutta ei varmasti ollut huvittavaa niiden lasten kannalta. No, minua ei haitannut, osasin silloin ja edelleen laskea ilman ongelmia vaikkei opetuksen taso olisi hurrannutkaan, mutta entä ne, jotka oikeasti olisivat tarvinneet opetusta ja tukea matematiikassa?

Vierailija
13/21 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset jotka pärjää ilman äidin apua koulutehtävissään.

Lapset käy koulua en minä, ovat kutosella ja kasilla. Pärjäävät todella hyvin.

Vierailija
14/21 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että joku ymmärtää, ettei kaikilla ole matikkapäätä! Ja on se kiva huomata miten fiksuja ihmisiä täällä taas onkaan.

ap

Vierailija
15/21 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella matikka oli 6 tai 7. Keskiarvo kuudennelta lähtiessä 7,9. Joten en ollut huippuoppilas, mutten nyt ihan surkeakaan. ap

Vierailija
16/21 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne alkoi seiskalla silloin joskus

uskomatonta, että noin yksinkertaisia kirjoitat. pystyisin heittämään sulle alakoulun historiasta ja fys/kemiasta heti muutaman sellasen kysymyksen, että häpeisit, kun et tiedä. olet raukka, kun kuvittelet saavasi iloa toisten pilkaamisesta. ehkä matikkaa osaat, mutta ei kerro yleissivistyksestäsi. en ollut ap.

Vierailija
17/21 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne alkoi seiskalla silloin joskus

uskomatonta, että noin yksinkertaisia kirjoitat. pystyisin heittämään sulle alakoulun historiasta ja fys/kemiasta heti muutaman sellasen kysymyksen, että häpeisit, kun et tiedä. olet raukka, kun kuvittelet saavasi iloa toisten pilkaamisesta. ehkä matikkaa osaat, mutta ei kerro yleissivistyksestäsi. en ollut ap.

Vierailija
18/21 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joillain ei oikeasti vain ole matikkapäätä, eli joutuvat miettimään hetken yksinkertaistakin laskua, esim. 9+7. Joillakin sitten on taas kielipäätä, eli eivät joudu opiskelemaan kielioppia juurikaan, kun "korva" sanoo, miten lause rakentuu. Itse olen nyt valmistumassa juuri FM:ksi ja haaveilen tutkijan urasta, ja tämä ei olisi ollut minulle mahdollista ellen olisi lukiossa parissa matikan tentissä saanut hiukan "apua" vierustoverilta. En vain KÄSITTÄNYT matikkaa, vaikka ahkerasti yritin: osallistuin esim. vapaaehtoisille kursseille jne. jo yläasteella.

Vierailija
19/21 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaja voi olla varma ettei av-palstalla oleileva ihminen sitä voi tietää?

Vierailija
20/21 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perslihaksia, sillä toi on harjoituksen myötä automatisoituva rutiini joka kuuluu osata ulkoa, ei matikkapäällä miettiä että mitenkäs tämä nyt lasketaan

että joillain ei oikeasti vain ole matikkapäätä, eli joutuvat miettimään hetken yksinkertaistakin laskua, esim. 9+7. Joillakin sitten on taas kielipäätä, eli eivät joudu opiskelemaan kielioppia juurikaan, kun "korva" sanoo, miten lause rakentuu. Itse olen nyt valmistumassa juuri FM:ksi ja haaveilen tutkijan urasta, ja tämä ei olisi ollut minulle mahdollista ellen olisi lukiossa parissa matikan tentissä saanut hiukan "apua" vierustoverilta. En vain KÄSITTÄNYT matikkaa, vaikka ahkerasti yritin: osallistuin esim. vapaaehtoisille kursseille jne. jo yläasteella.