Miten voitte syödä e-pillereitä monta liuskaa putkeen?
Mulla olo jo sen ekankin liuskan viimesen viikon ajan niin turvonnut, etten millään pystyisi jättämään taukoa väliin. Painokin nousee sen vikan viikon aikana helposti kaks kiloa, joka tosin poistuu sen väliviikon aikana itsekseen.
Kommentit (19)
Eli mulla jatkui sen koko toisen liuskan ajan PMS oireet :(
ja paljon mukavampi kun ei tuu menkkoja niin usein. Mulla ei aiheuta mitään oireita, olo koko ajan mukava.
kokeilla 3 putkeen, kun lääkäri sanoi ettei ole mitään haittaa. Mulla ei ole mitään oireita olut, ihan normaali olo koko ajan.
Yasmineja en voinutkaan syödä putkeen, mut Diane Novaa voin ihan helposti. Ei mitään oireita. Joten pillerimerkistä riippuu paljon!
että syön 3-5 liuskaa putkeen. Kuukautisia vuodessa olen pitänyt 3 ja se on ihan riittävästi. Joka vuosi olen reseptiä uusiessani kysynyt lääkäriltä ja aina hän sanoo, ettei siitä ole mitään haittaa eikä ole ollutkaan.
ja sama vaiva kaikista. Rinnat turpoo ja tulee kipeeks ja muutenkin koko nainen turpoo liuskan loppuvaiheessa. Itse asiassa rinnat tulee niin kipeeks, että muutamaan vikaan päivään pienikin liike sattuu tosi paljon :( Tän takia en voisi jatkaa toisesta liuskasta. Oon kyllä kokeillut, mutta se oli hirveetä tuskaa.
ap
Yasmineissa menkat alko kesken sen ekankin liuskan, joten oli sitten kaks kertaa kuussa menkat :(
ap
Yasmineissa menkat alko kesken sen ekankin liuskan, joten oli sitten kaks kertaa kuussa menkat :( ap
Eikös ne pidä ottaa aina jokseenkin samaan aikaan? Se tuntuu hankalalta.
ap
menee kun syö putkeen? Kasaantuu sinne rööreihin?
Minusta ajatus tuntuu jotenkin inhalta, kun on jo sellainen olo, että nyt ne alkaa ja oikein tuntee vatsassa sen olon, ja sitten syökin pillerit putkeen ja ne jää tulematta...
Sitten jossain vaiheessa liika on liikaa ja alkaa tiputtelu.
Täällä on ollut jonkin verran puhetta tuosta Cerazetesta ja siihen liittyvistä epäsäännöllisistä vuodoista. Aluksi mullakin oli hyvin "hassuja" kuukautisia, esim. vuotoa 2 vk putkeen mutta alun jälkeen on sopinut oikein hyvin.
pari ekaa "kahden liuskan kiertoa" turvotti ihan kamalasti, hirveät ilmavaivat ym. mukavaa. Mutta sitten elimistö kai tottui, sillä nyt menee ongelmitta kahta liuskaa. Kuukautisvuoto on vähän vähäisempää kuin silloin kun söin vain yhtä liuskaa ja pidin tauon, epäloogista mutta totta minun kohdallani.
Taidanpa ruveta kokeilemaan kolmea liuskaa, jos teillä muillakin menee sillä tavoin ok. Mulle ei oo edes mitään väliä vaikka heittäis hormonitoiminta ihan kuperkeikkaa, en halua enää edes lapsia, kolme on ja se riittää.
että aina kun oon vaihtanut pillerit ja ne on pitänyt aloittaa ekana vuotopäivänä, on mun menkat jatkunu koko liuskan ajan ja osittain vielä sen taukoviikonkin. Sen jälkeen on vasta loppuneet. Kävisiköhän minipillereissä sitten niin, että vuoto jatkuisi vaan, kun ei tulisi sitä taukoviikkoakaan, joka ikään kuin katkaisisi vuodon?
ap
että aina kun oon vaihtanut pillerit ja ne on pitänyt aloittaa ekana vuotopäivänä, on mun menkat jatkunu koko liuskan ajan ja osittain vielä sen taukoviikonkin. Sen jälkeen on vasta loppuneet. Kävisiköhän minipillereissä sitten niin, että vuoto jatkuisi vaan, kun ei tulisi sitä taukoviikkoakaan, joka ikään kuin katkaisisi vuodon? ap
minipillereistä ettei ne menkat jää pois jne. mutta toisimpa kävi ei menkan menkkoja ja todella tyytyväinen olen ja omalta kohdata tota samaa aikaa ei kyllä aina ihan nappii oo mennyt mutta enpä ole raskaaksi tullut, siis sama on kuin jos muistaa ottaa 12 tunnin sisällä ei pitäs vaikuttaa mitenkään ja vain "aloitus" (uusi liuska)viikolla jos menee yli 12 tunnin niin sitten lisäehkäisyä.
eikä mulla ole mitäänväli tiputtelujakaan.
kysy lääkäriltä, ja kokeile sillähän sen tietää
Ei kyllä onnistu useamman liuskan syönti, tiputtelu alkaa kun toista alkaa syömään...
Toisekseen kaikille ei sovi oikein mitkään ehkäisypillerit. Sivuvaikutukset kun tuppaa olemaan
erilaisia. Onhan kuukautiskierto ja esim PMS-oireet täysin erilaisia naiselta toiselle. Joku , mitä sopii toiselle, ei taas käy muille. Ihmiset eivät ole koneita.
Cerazettessa on muistaakseni kyllä niin, että väliä saa olla useampi tuntikin eikä vaikuta ehkäisytehoon.
Lääkäri lupas että saan syödä 3 putkeen . Minulla on todella runsaat kuukautiset, laitan lapsen liberon 9-16kg tarkoitetun yöksi. En ole huommannut turvotusta ja aivan sama vaikka turvottais, parempi se kun kuukautiset.