Mitä ajattelet "yksinkertaisista" ihmisistä? Esim. sellaisista,
jotka eivät ole oikein perillä ajankohtaisista uutisista tai eivät ymmärrä niitä. Höpisevät omaan elämäänsä liittyviä arkisia juttujaan.
Tykkäätkö ystävänä?
Kommentit (24)
sosiaalisen statuksen, koulutuksen, omaisuuden tai älykkyyden mukaan, vaan ystäviä minulla on mitä moninmoisia - toisten kanssa on nautinnollista käydä säkenöiviä historiallisia, poliittisia, filosofisia keskusteluja, toisten kanssa pikemminkin harrastamme - milloin fyysisiä, milloin muita käsityötaitoa vaativia juttuja, kolmansien kanssa pohdimme tunteitamme, neljänsien kanssa meillä on smanlainen outo musiikkimaku, jne, jne....
Minusta olisi kamalan surullista ja tyhjää, jos ystäväni ja tuttavani koostuisivat kaikki samankaltaisen sivistyksen kanssani saaneista henkilöistä. HUH
ja anoppisi 40. Lapsenko kanssa menit naimisiin? Tai saiko anoppisi poikansa lapsena? Milloin hän ehti siihen älylliseen vaiheeseensa, mietinpä vain.
Vaan mitä tulee isääsi ja hänen ikäänsä, niin lähinnä naurattaa. Mitä helkkarin tekemistä älyllisyydellä ja iällä on? En oikein ota uskoakseni, että tällaisen ikärasismin kannattaja kuin sinä osaat edes puhua saatika ajatella älyllisiä asioita.
ja joo, en oikein mielelläni kaveeraa yksinkertaisen ihmisen kanssa. Yksinkertaiseksi lasken ihmisen, joka on kuin puusta pudonnut, joka ei ymmärrä asiayhteyksiä. En sellaista joka ei osaa keskustella älykkäästi Lähi-Idän tilanteesta... Kaikkia ei nyt välttämättä politiikka kiinnosta, ei se yksinkertaisuudesta kerro.
Sen sijaan sellainen kertoo yksinkertaisuudesta ettei ihminen oikei pysy keskustelussa mukana, putoaa kärryiltä tai on jotenkin poissaolevan oloinen.
Itse ainakin vaadin jonkinlaista älykkyyttä ystäviltäni. Kyllähän sen äkkiä huomaa onko valoa! Itsekin saan väittelyistä virtaa, enkä halua sellaisia joo joo ystäviä:).
Mä oon 34 v. ja olen edelleen erittäin kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista, seuraan uutisia ja keskustelen ihmisten kanssa asioista. Usein vaan tuntuu että ihmisillä ei ole aikaa syventyä mihinkään, vaikka kiinnostustakin olisi. Ja monet on jotenkin tosi epävarmoja ja haluttomia muodostamaan mielipiteitä mistään eivätkä varsinkaan kestä mitään väittelyitä, joita minä taas rakastan! Eri mieltä olevan ihmisen kanssa on just kaikkein antoisinta keskustella!