yksinhuoltaja+koira!!!
naapurin yh otti koiran, hänen lapsi on 5 vuotias. Nyt äiti ulkoiluttaa koiraa aamu- ja iltapisulla niin että lapsi on yksin kotona sisällä. Mitä nyt ikkunasta olen seurannut niin saattaa yli vartin olla pihalla kun lapsi YKSIN sisällä! 5v!! Ilmotanko heti johonkin vai yritän ensin jutella sen äitin kans??
Kommentit (30)
saattaa kusettaa koiran ja jättää 5 ja 3 vuotiaat hetkeksi, toki mitä vaan voi sattua... Jospa lapsi on jo lähempänä kuutta?
illat ja yötkin yksin kun vanhemmat töissä!Uusavutonta!
naapurin yh otti koiran, hänen lapsi on 5 vuotias. Nyt äiti ulkoiluttaa koiraa aamu- ja iltapisulla niin että lapsi on yksin kotona sisällä. Mitä nyt ikkunasta olen seurannut niin saattaa yli vartin olla pihalla kun lapsi YKSIN sisällä! 5v!! Ilmotanko heti johonkin vai yritän ensin jutella sen äitin kans??
Mä en ole edes yksinhuoltaja. Silti 5-vuotias saattoi jäädä kotiin siksi aikaa kun kävin koiran kanssa pikaisesti lenkillä. Olin ihan siinä kulmilla vaikka aikaa saattoi joskus mennäkin se 15 min.
Lapsella oli puhelin ja naapurin seinäntakana. Tiesi aina mikä oli homman nimi. Katsoi sen aikaa telkkaria tai pelasi, tiesin että ne saa sen pysymään paikoillaan. Ja meillä poika sai tosiaan omasta vapaasta tahdosta odottaa kotona, mukaankin olisi saanut tulla jos olisi halunnut. Aina ei halunnut.
Olet typerä.
ei siitä syystä, että lapsi on hetken yksin vaan siitä, että yh kehtaa ottaa koiran. Meneehän siihen rahaa, jotka ovat lapselta pois. Toisekseen kunnon yh:lla ei ole mitään omaa ja hauskaa elämää, mitä tämä koiran ulkoilutus tietenkin on. Ilmoitus siitäkin. Ja omaa aikaa tulee yh:lle nyt aivan liikaa päivittäin.
ilmoitus että koira pääsee aivan liian lyhyille lenkeille ja häätö kyttääjille!
Siellä on kilttejä valkotakkisia tätejä ja setiä auttamassa.
tuon vartin aikana? etteivät vain jäisi hunningolle, kun vahtaat naapurin yh:ta?
tuon vartin aikana? etteivät vain jäisi hunningolle, kun vahtaat naapurin yh:ta?
ja hänen pienestä lapsestaan! Ja totta: ruokakassien koon perusteella luulisi että olisi tuota koiraa tärkeämpää rahanmenoa ja isäkään ei lapsen luona käy... Mielestäni tuo että hän nyt jättää lapsen vartiksi sisälle yksin voi johtaa kehitykseen että hän jättää lapsen tämän vanhettua tunniksi yksin jne.jne. Ainoana silmin näkijänä koen olevani jollain tavoin vastuussa ja aion puhua kyseiselle äidille.
ja hänen pienestä lapsestaan! Ja totta: ruokakassien koon perusteella luulisi että olisi tuota koiraa tärkeämpää rahanmenoa ja isäkään ei lapsen luona käy... Mielestäni tuo että hän nyt jättää lapsen vartiksi sisälle yksin voi johtaa kehitykseen että hän jättää lapsen tämän vanhettua tunniksi yksin jne.jne. Ainoana silmin näkijänä koen olevani jollain tavoin vastuussa ja aion puhua kyseiselle äidille.
Koska olet ehtinyt niidenkin koon tiirailla. Miten isän tapaamattomuus liittyy ruokakassien kokoon tai koiraan? Taitaa nyt olla ongelmana se, että naapurisi on yh ja sinä elät huonossa suhteessa, kun tekee jatkuvasti huomioita toisista.
Ja kuinka vanhana lapsi saa mielestäsi olla yksin 15 minuuttia?
Ap, mä kyllä ymmärrän sun huolesi. Ihmeellisiä vastauksia olet saanut.
Et sä voi oikein mihinkään ilmoittaa, toi vartti on kuitenkin siinä rajoilla, että se on jokseenkin hyväksyttyä.
Mutta jos lohduttaa, niin ei toi koira tuolla yh:lla välttämättä kauaa ole. Aika pian hän huomaa, että koirasta on paitsi hurjana töitä, se myös sitoo häntä jopa enemmän kuin lapsi. Lapsen saa mummolle tai muualle hoitoon, jos vaikka tapaa uuden miehen ja haluaa käydä treffeillä, mut koiraa et saa mihinkään. Jos hänellä ei ole apujoukkoja koiran hoitamiseen, niin tuskinpa koira heillä kovin pitkään on.
Mä tiedän monta yksinhuoltajaa, jotka on ottaneet koiran. Vain yksi niistä on viipynyt kodissa yli vuoden. Ja tämänkin koiran kohdalla perheen äiti on myöntänyt, että koiran ottaminen oli virhe. Tosin hatunnosto hänelle; hän lähtee lenkittämään koiraa jo viideltä aamulla, kun lapset nukkuvat, vaikka sais muuten nukkua pari tuntia pitempään. Aika harvasta tommoseen on, kun aika on muutenkin kortilla.
Mielestäni tuo että hän nyt jättää lapsen vartiksi sisälle yksin voi johtaa kehitykseen että hän jättää lapsen tämän vanhettua tunniksi yksin jne.jne.
No eikö se ole vaan ihan normaalia, että kun lapsi kasvaa, häntä jätetään pikkuhiljaa pitemmäksi ajaksi yksin? Siis voi hyvänen aika, jos lapsi esim. 8-vuotiaana joutuisi tuon tunnin olemaan yksin kotona!
mutta ilmeisesti yh:den lapset pitää aikuisen kanssa kokoajan.
Mielestäni tuo että hän nyt jättää lapsen vartiksi sisälle yksin voi johtaa kehitykseen että hän jättää lapsen tämän vanhettua tunniksi yksin jne.jne.
No eikö se ole vaan ihan normaalia, että kun lapsi kasvaa, häntä jätetään pikkuhiljaa pitemmäksi ajaksi yksin? Siis voi hyvänen aika, jos lapsi esim. 8-vuotiaana joutuisi tuon tunnin olemaan yksin kotona!
Sä oot täysi ääliö!!
Onneksi meillä ei asu noin vammasia tässä lähistöllä!!
Meillä on 6 hevosta ja ajattele että mä jätin joskus lapsen nukkuun kun menin tekeen tallihommia. Ajattele!
Samoin kun kävin päiväruoat antamassa jätin lapsen sisälle ellei tulut mukaan.
Mun mies on ollut 5 vuotiaana päivät yksin kotona kun vanhempansa kävivät töissä. Aattele! Ja hengissä on edelleen. Se on mun mielestä kyllä jo liikaa, mutta tällasta elämä on joskus ollut.
JA mitä VITTUA sulle kuuluu käykö isä siellä vai ei??
Toivottavasti sairastut johonkin mikä pitää sut sängyn pohjalla ettet pääse toteuttaan tota vinksahtanutta puolta itsestäsi.
Korvaatko näppiksen jolle purskahti hiukan kahvia?
5v voi hyvinkin olla kotonaan 15min yksin, siinä ei ole mitään ihmeellista tai vaarallista. Ja niinhän se normaalikehitys menee, että ajan myötä lapsi on aina pitempiä ja pitempiä aikoja yksin kotona.
Onhan monissa perheissä ekaluokkalainen iltapäivisin jo tunteja yksin kotona.
Sinun kannattaisi nyt tarkastella omaa elämääsi - jotain siinä on vialla/puuttuu kun olet korostuneen kiinnostunut muiden asioista ja kehittelet ongelmia sinne missä niitä ei ole.
En myöskään tunne yhtäkään koirallista yh:ta, joka olisi katunut koiran ottoa myöhemmin - tunnen kyllä monta ydinperhettä, jotka ovat kovastikin katuneet koiran ottamista.
terveisin koiran omistava yh, jolle on vielä toinenkin koira tulossa =)
Minäkin olen yh, ja koiranomistaja. Ja kyllä, jätän kolmivuotiaan yksin kotiin koiran iltapissan ajaksi. Lapsi on silloin nukkumassa ja me koiran kanssa tuossa takapihalla/pellolla. Aamulla tehdäänkin lapsen ja koiran kanssa yhdessä lenkki ja päivällä lapsi on tarhassa joten minä lenkitän koiran silloin yksin. Koira saa tarpeeksi liikuntaa, ja ylläripylläri, on ollut minulla 11 vuotta eikä ole kyllä lähdössä mihinkään... Niin, ja nostetaan nyt vielä sen verran verenpaineita, että toinen lapsikin on tulollaan tuossa kuukauden kuluttua...
Kyllä voi ihmiset olla onnettoman kiinnostuneita toisten asioista, jos aloittajaa asia häritsee niin toki voit puhua naapurisi kanssa.
Jeesus, että tällä palstalla saa kyllä usein päivän parhaat naurut...
timmille ja energiselle yh-äidille :) Onhan se rankkaa huomata sieltä sohvan pohjalta, että se naapurin yh puhkuu energiaa ja touhuaa kaikkea ja sen sijaan, että oma mies katselisi sitä pullaa pussuttavaa vaimoaan sohvan pohjalla niin ukko tähyileekin lenkillä käyvää naapurin yh-äitiä.
koska sulla on mies. Ap:n naapuri on yh.
Sä oot täysi ääliö!!
Onneksi meillä ei asu noin vammasia tässä lähistöllä!!
Meillä on 6 hevosta ja ajattele että mä jätin joskus lapsen nukkuun kun menin tekeen tallihommia. Ajattele!
Samoin kun kävin päiväruoat antamassa jätin lapsen sisälle ellei tulut mukaan.Mun mies on ollut 5 vuotiaana päivät yksin kotona kun vanhempansa kävivät töissä. Aattele! Ja hengissä on edelleen. Se on mun mielestä kyllä jo liikaa, mutta tällasta elämä on joskus ollut.
JA mitä VITTUA sulle kuuluu käykö isä siellä vai ei??
Toivottavasti sairastut johonkin mikä pitää sut sängyn pohjalla ettet pääse toteuttaan tota vinksahtanutta puolta itsestäsi.
ihmeellistä siinä on?