Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VIHDOIN kummilapseni sai sijaisperheen!!

Vierailija
28.10.2009 |

Vuosia katselin sitä touhua.. yhden äidin väkivaltaista miestä.. alkoholismia.. sosiaalihuolto oli mukana 5 vuoden ajan. Nyt kummilapseni on sijoitettu uuteen perheeseen, on aivan ihanaa!

Olen ollut tekemisissä sijaisperheen kanssa - te jotka tiedätte enemmän, saako sijaisperhe kertoa lapsen kuulumisista sukulasilleen ja kummeille?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään aavistusta, miksi kirjoitin tytöksi.No joka tapauksessa, kiva kun kummilapsi pääsee sijaisperheeseen.

Tarkennan vielä edellistä tekstiä sen verran, että lastensuojelullisten toimenpiteiden tarkoitus ei missään tapauksessa ole erottaa lasta vanhemmmistaan tai muista läheisistä aikuisista. Näitä suhteita vaalitaan niin laitoksissa kuin sijaisperheissäkin mahdollistamalla (koti)lomia, tapaamisia ja muuta yhteydenpitoa (puhelut, kortit, kirjeet) jne, niin paljon kuin mahdollista.

Kehotan siis ap olemaan mahdollisimman paljon yhteydessä kummilapseensa nyt sijoituksen aikana, se on hyvin merkityksellistä lapselle.

Vierailija
2/4 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisäiti puhui vaitiolovelvollisuudesta ja ottaa selvää, millaisista asioista hän voi kertoa minulle. Pidän tärkeänä että kontaktit säilyy.

Muutama kysyi, miksi en ottanut itse sijaislapseksi. Minulla on itselläni 2 lasta pienellä ikäerolla, toinen vielä kehitysviiveinen. Eli ei olisi ollut mahdollista mitenkään, valitettevasti :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteydenpito kaikkiin läheisiin aikuisiin/sukulaisiin on mahdollista! Kannattaa olla yhteydessä tytön sosiaalityöntekijään, ja "ilmoittautua" hänelle. Näin sijaisperheeseen välittyy tieto sinusta, ja voit alkaa tehdä yhteistyötä sijaisperheen kanssa.

Vierailija
4/4 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteydenpito kaikkiin läheisiin aikuisiin/sukulaisiin on mahdollista! Kannattaa olla yhteydessä tytön sosiaalityöntekijään, ja "ilmoittautua" hänelle. Näin sijaisperheeseen välittyy tieto sinusta, ja voit alkaa tehdä yhteistyötä sijaisperheen kanssa.