Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä niitä perheitä jotka eivät vietä joulua

Vierailija
27.10.2009 |

Yksineläjät on ok, tosin en ymmärrä sitäkään et monet esim. ryyppää koko joulun...

Mielestäni varsinkin lapsille "kuuluu" joulu.

Kommentteja?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä joulun tarvitse olla mikään lahjojenjakojuhla, mut lapsille ehdottomasti joulu tulee "antaa"

Vierailija
2/32 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse itse siivoilla ollenkaan. Kätevää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uusi vuosi vietetään lämpimissä paikoissa (lue kaukomatkoilla).

Nimimerkki Langkawi kutsuu 22.12.2009

Vierailija
4/32 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjojen ylitarjonta eli joulunsanoma tulee selväksi niin joulu ihan jees. Mikään pirun kamanhaalintajuhla se ei sais olla.

Vierailija
5/32 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin odotin että tähän vastaa heti joku joka ei vietä joulua, vaikka teitä on varmasti vähemmistö av-lukijoista :)))

Vierailija
6/32 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulua, koska on jeesus juhla. Eikä todellakaan uskota siihen paskaan!! Myös se lahjojen tarjonta ja pakko saaha sitä ja tätä ei oikeen inspaa mua.

Mieluummin vietän hyvässä seurassa kera alkoholin sen "joulun" tai istun vaikka baarissa :)

Vierailija
7/32 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me hyvää ruokaa tehdään, mutta siihen se sitten jääkin. Lapsen isovanhemmat luultavasti ostaa lahjoja lapsellemme ja ehkä meillekkin, mutta meillä ei ollut tarkoitus ostella lahjoja toisillemme.

Lapsikin on niin pieni vielä ettei edes ymmärrä joulusta sen kummemmin perustaa. Ja tuskinpa meillä tämä tapa miksikään muuttuu lapsen kasvaessa.

Vierailija
8/32 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ehkä sinun olisi aika laajentaa näkökantaasi.

Vierailija
9/32 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä, miksi pitäisi sitä viettää. Tai miten?!

Vierailija
10/32 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi kieltää välittömästi. Seuraavat juhlapäivät sallittaisiin:

- äitienpäivä

- isänpäivä

- pääsiäinen

- itsenäisyyspäivä

Vierailija
11/32 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurin osa av-palstalaisista ei vietä joulua? ja miten se tähän liittyy et suurin osa maapallon väestöstä ei vietä joulua...mun käsittääkseni suurin osa suomalaisista viettää. Tai sit vaan periaatteesta kaikkien pitää vastustaa toisten kantaa :D Olis pitäny laittaa kirjoitus niin, et emme vietä joulua ni siihen ois sit tullu päinvastaisia vastauksia.

Outoa sanon minä.

Vierailija
12/32 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan sano että jokaiselle lapselle pitää ostaa 100 pakettia ja pitää kuurata hammasharjalla asunto lattiasta kattoon joulusiivousta tehdessä.

Jouluna ollaan ja vietetään ihanaa perhejuhlaa.

Mä olen yli 10 joulua viettänyt ulkomailla, mm 2 krt Langkawilla kahdesti sukeltamassa, kun niitä paikkoja ei Aasiassa hirveesti ole, jossa on tohon aikaan vuodesta hyvä sukeltaa.

Mutta nyt kun on lapsi, haluan lapselle tarjota sitä joulua, mitä minä sain lapsuuteni viettää.

Vierailija
13/32 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli omasta lapsuudestani/varhaisesta aikuisuudestani olen todella kärsinyt joulusta ihan siitä syystä että itellä ei ole ollut rahaa ostella lahjoja. Vanhemmat tolkuttivat että "ei sun tarvitse ostaakaan, me vanhemmat halutaan ostaa lapsillemme". Ok. Varsin itsekästä mun mielestä ja kyllä vanhempani sitten viimein ymmärsi kun selitin kuin paha mieli mulle tuli joka ikinen kerta kun olisin tietysti halunnut ostaa heille lahjoja vaan kun ei ollut varaa. Että kaikista tärkeintä mulle olis olla yhdessä ja nauttia kiireettömyydestä ja syödä hyvin. Kyllä he sitten jossain vaiheessa tajusivat.. mutta että tällainen näkökulma, en koe joulua mukavaksi juuri sen hössötyksen takia. Kaipaan lomallani rauhaa ja stressitöntä olemista. Ugh.

Vierailija
14/32 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lopetin joulunviettämisen siihen koska se tuo mieleeni vain surullisia asioita. Minulla ei ole myöskään mitään hyviä muistoja lapsuusjouluista, koska niihin liittyi vanhempien alkoholismia ja köyhyyttä.

Nyt kun olen aikuinen, minulla on oikeus olla viettämättä joulua,vaikka koko Suomi yrittää pakottaa kaikkia siihen ihan väkisin. Meillä on tapana paeta joulua mieheni kotimaahan,jossa onneksi pystymme unohtamaan koko vastenmielisen juhlan. Vauva ei vielä tajua joulusta mitään,mutta emme aio ruveta myöhemminkään hänelle järjestämään mitään tekokivaa lahjapakettijuhlaa. Synttäreitä, nimipäiviä yms. juhlitaan sitten senkin edestä!

Vierailija
15/32 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille joulu tulee "antaa" ???

Meillä ei joulua vietetä, ei itse eikä lapset, aikuisena he tekevät omat päätöksensä. Me ostamme lapsille lahjoja pitkin vuotta, vietämme aikaa perheenä koko vuoden ympäri, pidämme juhlia ystäville sekä omille että lasten ystäville, teemme herkkuruokia.

Miksi tämä pitäisi tehdä vain kerran vuodessa velvollisuudesta ja pakosta??

Miksi monet jotka viettää joulua tuomitsee ne jotka ei vietä? Emmehän mekään tuomitse niitä jotka viettää.

Vierailija
16/32 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun meille tuli omia lapsia,murehti ekat joulut kuinka joulu on joillekin ankeaa aikaa. Onneksi pystyy nykyään nauttimaan joulusta.

Vierailija
17/32 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksineläjät on ok, tosin en ymmärrä sitäkään et monet esim. ryyppää koko joulun...

Mielestäni varsinkin lapsille "kuuluu" joulu.

Kommentteja?

Vai vietätkö itse Ramadania tai Hanukkaa? Jehovantodistajat ei esim. usko Jeesukseen. Ja Joulu on Jeesuksen syntymäpäivä, eikö vähän outoa olisi joulua heidän viettää...

Vierailija
18/32 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu on mielestäni kristillinen juhla, ja jos kristillisyys ei kuulu elämään, miksi viettäisi Jeesuksen syntymäjuhlaakaan. Meillä sitä vietetään omin jouluperintein, ja se on koko perheelle paitsi juuri kristillinen juhla, myös yhdessäolon ja rauhoittumisen juhla, tärkeä hetki.

Vierailija
19/32 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ateistiperhe, ja yleensä olemmekin joulun tienoilla matkoilla, kuten tänäkin vuonna.

Vierailija
20/32 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Japanissa ja Kiinassa vietetään joulua, vaikka kummassakaan maassa ei juuri kristittyjä ole. Ja kyllä joulua vietetään hyvin suuressa osassa maailmaa, olen työskennellyt kansainvälisissä tehtävissä, joihin kuului päivittäistä yhteydenpitoa eri puolille maailmaa ja silloin huomasi, kuinka yleismaailmallinen juhla joulu on. Joulun aika oli ainoa todella hiljainen aika vuodesta, jolloin ei tullut sähköpostia (paitsi tulvimalla hyvän joulun toivotuksia joulun alla), eikä puhelimet soineet, vaan todella tuntui siltä, että koko maailma on hiljentynyt joulun viettoon.

Minusta joulussa upeinta onkin se, kuinka iso juttu se yhä edelleen on, hektisessä työelämässäkin hiljennytään jouluksi, työpaikoilla jaetaan joululahjoja ja järjestetään glögihetkiä ja suurin osa ihmisistä on hyvällä joulumielellä. Vaikka elämä on maallistunutta ja kiireistä, niin silti joululla on edelleen iso ja yhteinen merkitys meille (melkein) kaikille, ja se tuntuu sykähdyttävältä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän