Yli 5000 euroa/kk tienaavat NAISET, mitä teette työksenne?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun tuntuu, että vielä neljän tonnin pintaan tienaavia naisia on paljon, mutta en tunne kuin yhden alle 45-vuotiaan naisen, joka tienaa yli 5000 eur/kk.
Puhutaan tällä kertaa vain naisista, joten älkää laittako miestenne palkkoja tähän ketjuun.
Kommentit (131)
Hoitelen taloushallintoa kv yrityksessä. Ikää 35.
kun lukee näitä.
Mä teen työtä joka vaatii pitkän koulutuksen ja työssä oppimisen lisäksi h-tisti kielitaitoa, useiden alojen ITSE HANKITTUA tuntemusta (koska koulutusta ei makseta), pinnaa, ihmissuhdetaitoja ja on lisäksi äärimmäisen vastuullista. Ja käteen jää nippa nappa 1600€.
Jos puoletkaan teistä 5000€:n tyypeistä pärjäis mun työssä olisin ihmeissäni.
Ja ei, en ole sairaanhoitaja.
Suurehko yritys. Taustalla akateeminen koulutus ja 20 vuoden laaja työkokemus. Palkkani mielestäni sopivalla tasolla mutta suuri vääryys sensijaan on että mieheni tienaa opistotason koulutuksella ja yhtä pitkällä työkokemuksella 7000 euroa. Väärin mutta onneksi meillä rahat menee yhteiseen kassaan.
Tässä varmaan työkokemuskin on aika vaikuttava tekijä.
Harvalla 22-vuotiaalla on viiden tonnin palkka, mutta kun ikää alkaa olemaan lähemmän 40, niin se ei ole ollenkaan tavaton liksa.
Mä saan reilun 5000 euroa, pikkupäällikkönä olen IT-firmassa. Yliopistotutkinto ja reilut 10 v työkokemusta. Bonareita saan noin 10 -20 % vuosipalkasta.
Palkkaa saa pyytämällä jos osaa hommansa. Jos osaa hommansa ja maksetaan huonosti, niin sitten kannattaa vaihtaa firmaa. Esimies ja työnantaja, joka ei arvosta osaavan ihmisen työpanosta, on kyllä pahin uratukos.
Niin: munkaan mielestä viiden tonnin palkka ei ole tavaton päällikkötehtävistä. Ei siis todellakaan tarvitse olla mikään iso johtaja.
Juristi, pk-seudulla, palkka pikkasen vajaa 7.000. Työkokemusta 10 vuotta.
Tässä varmaan työkokemuskin on aika vaikuttava tekijä.
Harvalla 22-vuotiaalla on viiden tonnin palkka, mutta kun ikää alkaa olemaan lähemmän 40, niin se ei ole ollenkaan tavaton liksa.
Mä saan reilun 5000 euroa, pikkupäällikkönä olen IT-firmassa. Yliopistotutkinto ja reilut 10 v työkokemusta. Bonareita saan noin 10 -20 % vuosipalkasta.
Palkkaa saa pyytämällä jos osaa hommansa. Jos osaa hommansa ja maksetaan huonosti, niin sitten kannattaa vaihtaa firmaa. Esimies ja työnantaja, joka ei arvosta osaavan ihmisen työpanosta, on kyllä pahin uratukos.
Niin: munkaan mielestä viiden tonnin palkka ei ole tavaton päällikkötehtävistä. Ei siis todellakaan tarvitse olla mikään iso johtaja.
eikä siivoojalle makseta viittä tonnia kuussa vaikka siivoaisit 50v samaa puljua. Pientä suhteellisuudentajua kehiin.
missä olet töissä. t.muutkin asuvat Espoossa.
riippuen asuinpaikasta?? Ei ainakaan meillä Nokialla tai NSN:llä...
Juurikin ainakin NSN:llä näin on tehty.
Palkathan ovat pitkälti neuvottelukysymys ja palkkataso riippuu monesta tekijästä.
minun yrittäjäntuloni ovatkaan...
Esimiestehtävissä IT-alalla. Alaisia Suomessa 60, joista suoria alaisia 7 plus vaihtuva määrä ulkomaisia konsultteja.
yrityksessä. Palkka n.6500€/kk+yleensä n. 10000-20000€ bonus vuodessa
Olen 33-vuotias valtion virkamies, tohtorin tutkinto, 17 alaista.
Tampereellakin NSN. Muistaakseni myös Salossa (?) missä olet töissä. t.muutkin asuvat Espoossa.
Juurihan tässä keskustelussa todettiin, että hyvää palkkaa saa sellaisista töistä, joissa vaaditaan vastuunkantoa ja paineidensietokykyä enemmän kuin "keskimääräisessä työssä".
Sen lisäksi ala vaikuttaa paljon. Toisilla aloilla maksetaan lähtökohtaisesti parempia palkkoja kuin toisilla.
Ja sitten mun lisäargumentti on se työkokemuksen määrä. Edelleenkin harva vastavalmistunut tai ilman koulutusta oleva nuori tienaa noinkaan hyvin, mutta kun sitä kokemusta alkaa olemaan, niin palkka ei ole tavaton, kuten sanoin. En tietenkään tarkoittanut, että jokainen 40-vuotias nainen sen tienaa, mutta ei se mikään huippujohtajan liksa joten oikealla alalla ja riittävällä työkokemuksella siihen pääsee.
Stereotypiahan kääntäjistä on se, että ovat kammioissaan pelkällä hengellä ja työn ilolla eläviä, toimeentulon rajoilla kiikkuvia harmaita nutturapäisiä hiirulaisia, mutta se ei pidä paikkaansa ainakaan asiatekstien kääntäjien kohdalla. Kyllä nopea ja erikoisalansa tunteva kääntäjä tekee helposti vähintään tuollaisen tilin. Jos ei tee, on syytä tarkistella vähän veloittamiaan taksoja ja/tai työnsä tehokkuutta.
Johtotehtävä yrityksessä. Palkka n.6500€/kk+yleensä n. 10000-20000€ bonus vuodessa
12 kk:lla, niin 5000€ ylittyy. Teen myyntityötä lääkealalla. Koulutus farmaseutti ja merkonomi. Olen tyytyväinen työhöni. Välillä pitkiä päiviä, mutta normaalisti aivan kohtuullisia.
ja kertoa miten saavutti palkkatasonsa lähinnä juonittelemalla ja esimiestensä liehittelyllä?