huono omatunto "väärästä" sukupuolesta..
Olen pienen tytön tyllerön äiti ja nyt toista odotellaan. Rakenneultraa ei vielä ole ollut, mutta pelkään kauheasti että poika tulee. Poden tästä kovasti huonoa omaa tuntoa kun pitäisi olla iloinen että yleensäkkään lapsi on tulossa ja toivoa että olisi vain terve...miksi sitten pelottaa niin kovasti ettemme toista tyttöä saisikaan?
ovatko muut äidit olleet pettyneitä väärästä sukupuolesta.. vai johtuuko tämä vain siitä et ku on jo tyttö niin sitä kuvittelee osaavansa tyttölasta hoitaa jotenki paremmin ku poikaa?
Kommentit (3)
Meillä esikoinen on poika ja olin itse aivan vakuuttunut että tämä toinenkin tulokas olisi. Mutta ultran mukaan onkin tyttö ja olen vielä viikko ultran jälkeenkin ihan hämmentynyt.. :) Onneksi on vielä 4kk aikaa sopeutua ajatukseen. Itse myös ajattelen, etten osaa hoitaa tyttöä ja varsinkin teini-ikä hirvittää jo nyt! Sitten miettii myös kaikkia 'hukkaan' meneviä poikien vaatteita ym. typerää.. :) Suku on kyllä ihan innoissaan, kun olisi eka prinsessa tähän sukupolveen.
B rv 21
Itse olin myös jotenkin aivan varma, että toinen olisi samaa sukupuolta kuin ensimmäinen. Rakenneultrassa näytti kuitenkin siltä, että tulokas olisi toista sukupuolta. Olin jotenkin pettynyt, mikä tuntui aika kurjalta tunteelta.
Ensimmäistä kun odotin, kuvittelin ensin aika pitkään, että poika olisi tulossa ja se tuntui hyvältä. Loppuvaiheessa tuli tyttötunne, taisin nähdä tytöstä untakin, - tyttö syntyi ja sekin tuntui yhtä hyvältä. Nautin äitinä olemisesta, tytön äitinä on ollut ihana olla. Uskon, että jos ensimmäinen olisi ollut poika, olisin kokenut ihan samoin ja nauttinut pojan äitinä olemisesta.
Ehkä tältä pohjalta olen jotenkin ajatellut, että olisi kiva saada toinen tyttö. Ehkä se on sitä onnistuneisuutta ja riemua tytön äitiydestä. Sitä samaa, mitä olisi varmasti ollut myös pojan äitiydestä, mutta siitä ei ole vielä kokemusta. Itsekin ajattelen, mahtaako se olla miten erilaista ja osaako sitä. Toisaalta kun ajattelee niin jokaisen lapsen tärkeimmät tarpeet ovat kuitenkin ihan samat: rajat ja rakkaus. Ja lapsethan eroavat jo persooniltaan niin paljon toisistaan, ettei varmaankaan ole hirveästi lopulta merkitystä kasvatuksen suhteen, onko kyseessä tyttö vai poika.
Itselläni on viimeinen raskauskolmannes alkamassa ja nyt pojan saaminen tuntuu jo varsin hyvältä ajatukselta. Tytölle olisi ollut vaatteet valmiina. Tätä itsekin olen miettinyt. Toisaalta on ihan kiva päästä hankkimaan uusia ja laittaa toiset kiertoon vaikka kirppiksen kautta.
Varmaan johtuu tuostakin. Esikoinen meillä poika ja hiukan salaa toivoin toista poikaa ja poika näillä näkymin tulossa :) Olisin ollut lähinnä hämmentynyt jos tulokas olisikin ollut tyttö.
G rv 23