VR:lle pitäisi monopoliyhtiönä asettaa hintakatto. Makuuvaunuhyttien hinnat ovat karanneet täysin käsistä.
Ei mitään tolkkua, että lentäen pääsee halvemmalla.
Kommentit (25)
Ne hinnat on aivan järjettömiä. Lentäen pääsee tosiaan halvemmalla.
Samaa mieltä. Halvemmalla ja samassa ajassa ajaa ja nukkuu yön Torniossa hotellissa.
Tämä on taas tätä kun leikitään oikeaa yritystä, mutta ilman kilpailua...
Yhtä reilua kuin sähkön siirtohinnat.
Ei ole tappiota tekevällä firmalla oikein mahdollisuutta hintoja tiputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Lentäen olisit jo perillä
Lentäen olisit jo aiheuttanut enemmän päästöjä, ja seissyt tuntikausia jossain turvatarkastusjonossa.
Eli yksi valtionyhtiö (VR) kannustaa matkustajia käyttämään toista valtionyhtiötä (Finnair).
Päinvastoin, VR:n toimintaa tuetaan niin paljon että junalipuilla pitäisi olla minimihinta,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentäen olisit jo perillä
Lentäen olisit jo aiheuttanut enemmän päästöjä, ja seissyt tuntikausia jossain turvatarkastusjonossa.
Päästös saat työntää sinne minne ei aurinko paista ja mitä turvatarkastuksiin tulee niin ei ole ongelma minulle.
Vierailija kirjoitti:
Ne hinnat on aivan järjettömiä. Lentäen pääsee tosiaan halvemmalla.
Lentoliikenne on täysin aliverotettua ottaen huomioon sen aiheuttamat päästöt, lentomelun ym.
Ottaen huomioon, mitä sikailijoita suomalaiset ovat matkustaessaan, pitäähän se raha jostain löytää, että saadaan pidettyä ne vaunut kunnossa. Lähijunissakin penkit niin likaisia, että istumapaikkaa vaikea löytää täysin tyhjässäkin vaunussa.
Ei VR:llä ole ollut monopolia enää vuosiin.
Raideliikenne avattiin kilpailulle tavaraliikenteen osalta 2007 ja kaukoliikenteen henkilöliikenteen osalta 2021.
Henkilöliikenteessä ei vielä ole pahemmin kilpailijoita näkynyt koska junayhtiötä ei perusteta ihan yhtä nopeasti kuin jäätelökioskia, mutta Suomen Lähijunat Oy ainakin aloittaa VR:n kilpailijana 2025.
Itse myös ihmetellyt, miten voi olla, että lentämällä voi hinta olla puolet halvempi kuin junalla. Matka-aika murto-osa, ei oikein mitään järkeä ottaa yöjunaa, ellei halua sitten nautiskella matkasta. Ja ei VR:n junissa juuri nautiskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentäen olisit jo perillä
Lentäen olisit jo aiheuttanut enemmän päästöjä, ja seissyt tuntikausia jossain turvatarkastusjonossa.
Päästös saat työntää sinne minne ei aurinko paista ja mitä turvatarkastuksiin tulee niin ei ole ongelma minulle.
No jos ei Maapallon tulevaisuus kiinnosta, eikä ole kiire mihinkään, niin siitä vain!
Jep. Sikakallista mennä yöjunalla yksin kun tyhmä korona-ajan sääntö vaatii ostamaan koko hytin itselleen eikä saa enää pelkkää makuupaikkaa. Mieluummin sitä menee lentokoneella kuin yöjunalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei VR:llä ole ollut monopolia enää vuosiin.
Raideliikenne avattiin kilpailulle tavaraliikenteen osalta 2007 ja kaukoliikenteen henkilöliikenteen osalta 2021.
Henkilöliikenteessä ei vielä ole pahemmin kilpailijoita näkynyt koska junayhtiötä ei perusteta ihan yhtä nopeasti kuin jäätelökioskia, mutta Suomen Lähijunat Oy ainakin aloittaa VR:n kilpailijana 2025.
Ymmärtääkseni VR:llä on edelleen matkustajaliikenteessä monopoli (tässä oli jokin siirtymäaika tms).
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon, mitä sikailijoita suomalaiset ovat matkustaessaan, pitäähän se raha jostain löytää, että saadaan pidettyä ne vaunut kunnossa. Lähijunissakin penkit niin likaisia, että istumapaikkaa vaikea löytää täysin tyhjässäkin vaunussa.
Lähijunat asia erikseen. Niissä matkusta paljon narkkeja ja hiekkaväkeä ym. Kaukojunat aivan eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei VR:llä ole ollut monopolia enää vuosiin.
Raideliikenne avattiin kilpailulle tavaraliikenteen osalta 2007 ja kaukoliikenteen henkilöliikenteen osalta 2021.
Henkilöliikenteessä ei vielä ole pahemmin kilpailijoita näkynyt koska junayhtiötä ei perusteta ihan yhtä nopeasti kuin jäätelökioskia, mutta Suomen Lähijunat Oy ainakin aloittaa VR:n kilpailijana 2025.
Ymmärtääkseni VR:llä on edelleen matkustajaliikenteessä monopoli (tässä oli jokin siirtymäaika tms).
Siis kaukoliikennettä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Itse myös ihmetellyt, miten voi olla, että lentämällä voi hinta olla puolet halvempi kuin junalla. Matka-aika murto-osa, ei oikein mitään järkeä ottaa yöjunaa, ellei halua sitten nautiskella matkasta. Ja ei VR:n junissa juuri nautiskella.
VR:n kaukojunat ovat erinomaisia mukavuustasoltaan. Saavat jatkuvaa ylistystä ulkomaisilta turisteilta. Suomalaiselle ei tietenkään kelpaa mikään, varsinkaan kotimainen.
Ota istumapaikka. Niitä saa halvalla kun varaa hyvissä ajoin.