Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NÄRÄSTYSvinkkejä?!!Apua!

10.02.2006 |

Mulla on noin rv26 lähtien närästänyt ihan valtavasti. Käytössä ovat Rennie, Samarin, ruokasooda ja Antepsin sekä kahvin ja voimakkaasti maustettujen ruokien välttäminen. Oikeastaan tilanne on mennyt niin pahasti, että on vaikea syödä juuri mitään, kun kaikesta tuntuu tulevan paha olo. Myös syömättömyys ja tyhjä maha tekevät närästystä. Yöllä nukun lähes istuvassa asennossa, mutta siltikin mahahappoja nousee suuhun asti ja oksettaa :-/

Onko kenelläkään hyviä vinkkejä? Mulla olisi vielä kaksi kuukautta LA:han eikä tästä kerta kaikkiaan tule mitään, kun yöt ovat niin rikkinäisiä. Tiedän, että heti synnytyksen jälkeen kyllä helpottaa, mutta tätä menoa olen niin väsynyt vauvan syntyessä, että en tule varmaan jaksamaan ollenkaan :-(

Kiitos kaikille mahdollisista vinkeistä ja neuvoista!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo ilman raskauttakin närästys aika ajoin riesana ja juon piimää, se rauhoittaa vatsaa kivasti. Joskus juon piimää ihan muutenkin, niin ei pääse se närästys edes alkamaan.

M

Vierailija
2/10 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainaki tehonnu, ku ei enää Renniestä oo auttajaks... Kuorettomat mantelit on muutenki paremman makusia... =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketju, jossa paljon vinkkejä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6175310&t=6175310&appid=&…

-Monkey rv. 34+2-

Vierailija
4/10 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 päivää laskettuun aikaan, närästys on jatkunut suunnilleen viikoilta 20 tähän asti, ja kaikkea olen ehtinyt kokeilemaan.

Joku on täällä huikkaillut apteekista saatavasta Valmarinistä, ja joku oli neuvolassakin kysynyt sen käytöstä ja turvallisesta oli kätilönkin mielestä kuullostanut. Itse olen muutaman pullon parissa kuukaudessa tuota naukkaillut, alkuun meni viikko päästä närästyksettömään tilaan.

Lisäksi ruoka-aineiden emästen tarkkailu auttaa, siitä lisää tietoa http://www.valmarin.fi/emasarvoja.html

Kannattaa huomioida että esim. kaikki sitrushedelmät kirvelevät närästäjää syödessä, mutta palamistuotteena muodostuu paljon emästä, joka auttaa pidemmän päälle. Olen viimeaikoina syönyt ja juonut normaalisti kahvit ja kaikki, illalla pari tuntia ennen nukkuumaanmenoa olen syönyt kunnon satsin hedelmäsalaattia, eikä närästä yöllä YHTÄÄN!!!

Tsemppiä, minulla närästys on ollut molempien raskauksien aikana ihan karmeata.

Vierailija
5/10 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pari viikkoa sitten äityi ruokatorven tulehdukseksi asti. Rennietä ja Balancid Novumia olen syönyt alkuraskaudesta asti, mutta viime aikoina ei ole enää tehonnut. Neuvolalääkäri suositteli Gavisconia, jota saa apteekista ilman reseptiä, ja siitä on ollut apua. Iltaisin otan 1-2 juuri ennen nukkumaanmenoa ja muuten tarvittaessa.

riax rv 30+0

Vierailija
6/10 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon edelliseen vielä lisäisin, että yöksi on vielä tehokkaampi Gavisconin " nestemäinen" versio. Se toimi parhaiten esikoista odottaessa loppumetreillä.....

Vierailija
7/10 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Ihme ettei neuvolalääkärisi ole kirjoittanut sinulle mitään reseptillä saatavaa lääkettä vaivaan!Itseni ollut vuosia vaivana refluksitauti,joka ajoittain aiheuttaa närästystä ja ennen raskautta säännöllisesti olen joutunut syömään happolääke kuureja,kun närästys mennyt todella pahaksi.

Nyt kun olen raskaana,neuvolan lääkäri kirjoitti jo etukäteen reseptillä saatavaa säännöllisesti otettavaa lääkettä närästysvaivan ennalta ehkäisyyn/helpottamiseen,lääke on Omepratsol ratiopharm 20mg 1-2tbl/vrk. Vielä en ole kyseistä lääkettä tarvinnut, mutta varmuuden varalle olen se jo hankkinut.

Tuah rv 20+3

Vierailija
8/10 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäystä edelliseen....

Minulle neuvolassa sanoivat ettei Rennietä tulisi raskauden aikana käyttää,koska siinä niin runsaasti sokeria! Ja älä missään nimessä käytä ruokasoodaa!!!Olen nähnyt opiskeluaikana kuvia ruokasoodalla lääkitystä vatsalaukusta ja sen aikaan saamat tuhovaikutukset olivat järkyttävää katsottavaa!!tosin kyseessä oli ollut vuosikymmenien ruokasoodan käyttö..mutta kuitenkin!

Vierailija
9/10 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on paras ja nopein apu kun alkaa närästään... ja pidän sitä aina mukana...

Siitä on vain yksi sivuoire: ilmavaivat, jos niitä joutuu syömään valtavasti...

Vierailija
10/10 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täällä käyny liputtamassa sen puolesta, kun tuntuu olevan aika huonosti tunnettu litku.

Ja kuten joku jo kirjoittaneista mainitsikin, niin kävin pullon kätilöltä ja lääkäriltä tarkistuttamassa ja totesivat sen olevan ihan hyvä muidenkin ainesosien puolesta, esim. sisältää magnesiumia joka sit taas auttaa mm. siihen jos jalat kramppaa.

Halpaa tavaraa, ei ole lääkkeen kaltainen valmiste ja voi huoletta käyttää säännöllisesti, niin ei vaivaa se närästys, jos nyt ei ehdoin tahdoin syö sellasta mikä väkisinkin pistää hapot kurkkuun. Suosittelen!