Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka uskoo: vauva äidinmaidolla&ei sairastu mihinkään

Vierailija
26.10.2009 |

Siis miten jotku oikeesti uskoo, että äidinmaidossa tulee vastustuskykyä vauvalle kaikkia influenssoja vastaan????

Jos äidillä ei niitä ole, EI äidinmaidossakaan!!

Haloo!!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kysymys johtaa toiseen. On kiva käydä hämmentämässä korvikeäitien soppaa kun ne tuntuu käyvän niin kuumana täällä. Ei kukaan ole väittänyt että äidinmaidosta saisi vastustuskykyä Sikainfluenssaa vastaan vaan noin niinkuin yleisesti.

OLI puhe, luepa ap:n aloitus uudestaan. Ilmeisesti viittaa muualla av:llä käytyyn keskusteluun, jossa joku uskoo noin.

PS: eiköhän tässä ole moni muukin minun lisäkseni nimenomaan imettänyt lapsiaan pitkään - ja silti ovat sairastelleet.

Vierailija
22/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLI puhe, luepa ap:n aloitus uudestaan. Ilmeisesti viittaa muualla av:llä käytyyn keskusteluun, jossa joku uskoo noin.

PS: eiköhän tässä ole moni muukin minun lisäkseni nimenomaan imettänyt lapsiaan pitkään - ja silti ovat sairastelleet.

Kyllä täällä varmaan saa tuoda asiaa myös vähän laveammin julki? Turhaan nillität jostain dildon ensipostauksesta joka tuntui olevan enemmänkin teinin itku-potku-raivari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kysymys johtaa toiseen. On kiva käydä hämmentämässä korvikeäitien soppaa kun ne tuntuu käyvän niin kuumana täällä.

Ei kukaan ole väittänyt että äidinmaidosta saisi vastustuskykyä Sikainfluenssaa vastaan vaan noin niinkuin yleisesti.

"Miksi maitoa tulee, jos sillä ei ole mitään tarkoitusta?" Voi elämä... :D Miksiköhän?

Vierailija
24/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, onko lapsi eka vai viides. ollaanko paljon kotona vai ei. yms yms. kyllä, uskon imetyksen suojaavan tauteja vastaan mutta rajansa kaikella, tuskin kukaan uskoo että suoja on täydellinen.

Vierailija
25/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän? :)

Vierailija
26/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän? :)

Sehän se päätarkoitus on.

Vierailija
27/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että rintamaito suojaa miltäkään virukselta jos äidillä ei vasta-aineita ole (jos niiltäkään aina) Ja kun täälä nyt tapellaan aiheen vierestä niin sanompa itsekin kantani :D Eli imetys varmasti on ihan hyvä tapa ruokkia lasta, MUTTA itse en nostaisi ketään sen takia jalustalle (kuten eräät jotka kertovat kuinka imettävät ylpeänä vielä eskari-ikäistäkin) enkä tosiaankaan pitäisi lasta nälässä kyseisen toimituksen tähden (näitäkin on nähty esim. imetystukilistalla). Uskon myöskin että korvike on ihan yhtä hyvää ravintoa lapselle kuin rintamaitokin. Ja kyllä, olen ruokkinut omat lapseni imettämällä joten voitte pitää korvike-mutsi kommenttinne itsellänne :)

Vierailija
28/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka googlettaa ihan oikeaa tietoa, eikä riidellä kuka uskoo mitäkin.

Kyllä se äidinmaito on paljon terveellisempää vauvalla kun korvike.

Tietenkään äidinmaito ei suojaa KAIKKIA tauteja vastaan, mutta kyllä siitä hyötyä on.

Jos jonkun vauva on sairastatanut paljon imetysaikana ei se tarkoita sitä ettei äidinmaidolla on terveysvaikutuksia.

Korvike on vauvalle mainiota ruokaa, jos äidinmaitoa ei ole saatavilla. Äidinmaito ei ole mitään ihmeainetta. Mutta aivan takuulla se on terveellisempää kuin korvike!

Vierailija
29/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina jos puolustaa imetystä ja äidinmaitoa on imetysfanaatikko.

Se jos puhuu äidinmaidon puolesta ei tarkoita sitä, että pitäisi korviketta antavia äitejä jotenkin huonompina.

Eikö ole hyvä, että imetyksen eduista puhutaan?

Miksi niin monet ovat imetystä vastaan? siksikö ettei omaa lastaa ole imettänyt? Ei se kaikilta onnistu, eikä se tee kenestäkään huonoa äitiä.

Vierailija
30/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että suojaavuus on vähän sama kuin esim. lehmillä eli ne ihan ensimmäiset viikot vauva saa maidosta normaalia enemmän vastustuskykyä (vrt ns. ternimaito) ja sitten se on ihan puhtaasti ruokaa siinä missä korvikekin. Näin uskon minä.

Rintaruokinta varmasti antaa vauvalle tuttipulloa enemmän läheisyyttä ja "mukavuutta"... ainakin minä huomaan tämän kun molemmat lapseni olleet ns. sekasyötettyjä eli imetän + syö korviketta isänsä antamana kun olen poissa tai mies hoitaa jonkun yösyötön. Eli tissillä viihtyy ja lupsuttelee ihan "aikansa kuluksi" kun taas tuttipullosta selvästi ruoka syödään ja sitten stop.

Esikoinen siis sai tissiä ja korviketta 5kk ikään, josta eteenpäin pelkkää korviketta. Kiinteät aloitettiin 4kk ikäisenä. Tarhan aloitti 10kk ikäisenä. Ei sairastellut juuri lainkaan -ekana tarhavuotena ainoastaan 2 flunssaa, joiden takia 2 sairaspäivää tarhasta -vaikka meitä peloteltiin että sairastaa koko ajan "kun on niiiin pieni" pöh, sanon minä. Ollut terve myös siitä eteenpäin.

Toinen on nyt vasta 2kk, joten en osaa sanoa mitään hänen sairastelustaan -toistaiseksi ei mitään.

Minä uskon, että rintamaitoani parempi terveyssuoja on koiramme. Lukaiskaapa muuten uusimmasta Koiramme-lehdestä juttu koiran positiivisesta vaikutuksesta allergioiden ehkäisyssä (haastateltuna allergia- ja astmaliiton ihmisiä). Että itse uskon kyllä siihen, että kun sopivasti on pöpöjä koko ajan nenässä (koiran mukana kulkee) niin saa paremmat elämän eliksiirit kuin minun rintamaidosta.

Vierailija
31/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen imetysnatsin lempinimen saanut ja irl kun olen yhtä jos toista ystävää tukenut kun ovat valinneet korvikkeen :) mulle on oikeasti yksi lysti mitä muut tekevät omiensa kanssa, antakaa minun tehdä omat valinnat ja tehkää te omanne.

Vierailija
32/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi lasta, ekasta päivästä asti molemmat korvikkeella olleet. Nuoremmalla (8kk) ei mitään sairauksia, ei kuumetauteja, ei rokkoja ei korvatulehduksia, ei kertaakaan ole ollut kipeänä.

Esikoinen on pian 3v ja hänellä on ollut yksi kuumetauti ja kerran on ollut nuhassa. En tiedä miten terveitä rintamaidolla ruokitut ovat, mutta korvikevauvat sairastavat laskujeni mukaan korkeintaan kerran vuodessa. Pieni, pari päivää kestävä nuha tai kuume.

Vierailija
33/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta usein olen nähnyt kuinka sitä imetystä jatketaan hinnalla millä hyvänsä! Juuri nämä henkilöt myöskin puhuvat imetyksen puolesta. Olen myös itse imettänyt, mutta puhtaasti taloudellisen hyödyn takia....

Vierailija
34/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä mielessä että se ei tuhoa suoliston nukkkaa kuten korvike ja suolistossahan muodostuu ihmisen vasta-aineetkin...

Imetin siksi koska se sujui, koska äidinmaito on parempaa kuin korvike ja koska pidin imettämisestä. Minun mielipiteeni on että aivan liian monet luovuttavat liian nopeasti ja samalla uskovat jotain propagandaa että muka korvike on YHTÄ HYVÄÄ kuin äidinmaito.

Voi kuulkaa kullat olla sillä tavoin että ne terveydelliset vaikutukset näkyvät sillä lapsella vasta vuosikymmenten päästä!

Vierailija
35/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monilla on varmaan vaikeaa luottaa imetyksen riittävyyteen kun neuvolastakin liian helposti ohjataan antamaan lisämaitoa ja hyvin pian peli on menetetty.

Vierailija
36/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korvike ajaa saman asian kuin rintamaito niin miksi synnäreillä otetaan mieluusti vastaan rintamaitoa äideiltä joilta maitoa tulee yli oman vauvan tarpeen.

Vierailija
37/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla uskovat jotain propagandaa että muka korvike on YHTÄ HYVÄÄ kuin äidinmaito.

Voi kuulkaa kullat olla sillä tavoin että ne terveydelliset vaikutukset näkyvät sillä lapsella vasta vuosikymmenten päästä!

Ne vaikutukset on kuule niiiiiin pieniä, että se nyt on ihan yks hailee elääkö se sun kakarasi 74- vai 83-vuotiaaksi...

Itse olet vähän hyväuskoinen jos luulet, että sillä on jotain ihme vaikutuksia, tyyliin ei tule syöpää, ei jää auton alle, ei tule työttömäksi, ei tule reikiä hampaisiin jne. Ihan samalla tavalla ne sun kakarasi on alttiita kaikenlaisille sairauksille kuin ne pulloruokitutkin.

Vierailija
38/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän on niin helppo sanoa, että monet luovuttavat liian helposti imettämisen...pientä vauvaa ei voi pitää nälässäkään montaa päivää, saatika viikkoja...pakko korviketta antaa.

siinä mielessä että se ei tuhoa suoliston nukkkaa kuten korvike ja suolistossahan muodostuu ihmisen vasta-aineetkin...

Imetin siksi koska se sujui, koska äidinmaito on parempaa kuin korvike ja koska pidin imettämisestä. Minun mielipiteeni on että aivan liian monet luovuttavat liian nopeasti ja samalla uskovat jotain propagandaa että muka korvike on YHTÄ HYVÄÄ kuin äidinmaito.

Vierailija
39/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korvike ajaa saman asian kuin rintamaito niin miksi synnäreillä otetaan mieluusti vastaan rintamaitoa äideiltä joilta maitoa tulee yli oman vauvan tarpeen.

Missä synnärillä muka otetaan?

Vierailija
40/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintamaitoilijat niitä samoja jotka on kotona kunnes lapsi on 3 vuotta ja kaikki tietysti pyytettömästi lapsen hyväksi. Ei tietenkään sen takia, että sitten kun hoitaa lasta, ei tarvii mennä töihin, kun imettää sohvalla, niin katsos, ruoka valmistuu itsestään ja tiskikone tyhjenee hujauksessa. Eiköhän sitä ole näillä imettäjillä vähän omakin lehmä ojassa. Saa istuskella ja laiskotella rauhassa, kun ei voi tehdä sitä ja tätä kun on tämä vauva tässä tissillä. No, jääpä sitten energiaa haukkua meitä pulloäitejä, jotka joudutaan tekemään kaikki itse...