Pömppömasuiset nuoret naiset
ootteko huomanneet miten 15-20 vuotiaat neidit on lihoneet? vai johtuukohan se muodista, jossa rintojen ja pömpöttävän masun väliin kiristetään leveä vyö?
tai sit kuljetaan 3-4 numeroo liian pienissä farkuissa...
10 vuotta sitten kun olin itse tuon ikäinen ei ois kyllä tullu kuuloonkaan esitellä läskejään noin.
Kommentit (39)
lihava (numero 8) ja puolustelin hiukan tuota teiniaikojen muotia. Tosin kyllähän ne porkkanan malliset farkut vaativat jonkinlaisen vyötärön. Takamusta sitten saikin olla enemmän. Collegepaidat ja paitapuserot olivat armeliaampia vatsamakkaroille. Joo, enkä mahdi äitin 60-luvun kuteisiin. Oli tikkulaiha :-9
24: sanoinko, että en ole ylipainoinen? Mun kirjoituksen pointtihan on se, että vaikka olen nuoruusvuosista selvästi lihonut, mahdun silti noihin vaatteisiin (ok, en farkkuihin mut paitoihin) joten ne on aikoinaan olleet todella suuria. Ja silti muotia.
Mua ärsytti tuossa kommentoimassani tekstissä toi kirjoittajan juoruava ja taivasteleva sävy, että hän ihan oikeasti on nähnyt lihavan ihmisen. Ja vielä ip-kerhossa! Ja lapsetkin on hänet nähneet! Voi kamalaa. Kyllä nyt sai lapset hirveät traumat. :P
Myös kaveripiirini naiset mahtuisivat yhä.
Millaisia valaita te oikein olette olleet ja olette nyt?
22: luuliko sitten sun lapset, että lihavat ei syö ollenkaan? Vai miksi oli jotenkin järkytys nähdä, että ihminen syö? ;) Se johtuu kuulkaa muodista toi vatsamakkaroiden korostaminen. Mä mahdun vieläkin 80-90-luvun vaatteisiin, koska silloin se muoti oli jättimäistä, vaatteet oli isoja, farkut ylsi kainaloon ja sieltä alta ei nähty muotoja minkäänlaisia. Kaivakaapa esiin ne nostalgiavaatteet, ja verratkaa nykyvaatteiden kokoihin. 80-luvun paita kokoa s vastaa tämän päivän vaatetta kokoa L. Mä olen tosi kiitollinen, että sain elää herkät kasvuvuodet niitten isojen paitojen piilossa. Sain rauhassa kehittyä, eikä kukaan ap:n kaltainen päässyt pahoittamaan mieltä tiirailemalla ja arvostelemalla.
puolustelemaan omia makkaroitaan! Eivätköhän kuule tilastotkin ihan kerro että nuorten aikuisten BMI on tasaisesti noussut?
Itse en mahdu äitini 60-luvulla käyttämiin mekkoihin, sama pätee kaikkiin ystäviini. Eli jo me olimme isompia kuin äitimme vastaavassa iässä. Ovatko tyttäremmekin siis isompia kuin me? Toivon että eivät ole.
Pömppikset on söpöjä. Ootte vaan kateellisia kun itseltänne ei löydy naisellisia muotoja!
Pömppikset on söpöjä. Ootte vaan kateellisia kun itseltänne ei löydy naisellisia muotoja!
luvun mekkoon siltäkään osin, että olen 5cm pidempi kuin hän ja myös vaatekooltani hiukan suurempi.
ja naisten läskit on kaksi ihan eri asiaa... Naisellinen pyöreä nainen on esim Brigitte Bardot ja Marilyn Monroe. Molemmat taatusti alle 60 kilon aikoinaan.
Kyllä ylipaino on ihan eri asia kuin hienoinen pyöreys.
170cm ja 53 kg enkä mahdu 60-luvun vaatteisiin (paitsi tietenkin johon xl-kokoisiin), enkä taatusti äitini vanhoihin.
Ihmiset olivat silloin hieman lyhyempiä ja vaatteiden mitoitus oli aivan erilaista kuin nykyään
170cm ja 53 kg enkä mahdu 60-luvun vaatteisiin (paitsi tietenkin johon xl-kokoisiin), enkä taatusti äitini vanhoihin. Ihmiset olivat silloin hieman lyhyempiä ja vaatteiden mitoitus oli aivan erilaista kuin nykyään
Itse olen 170 cm ja äitini on 160 cm. Nuorena hän on ollut todella pieni ja hento. Minäkin OLIN nuorena tosi tikku, painoin vain vähän yli 50 kg, nykyään melkeini 70:). En ole koskaan mahtunut äitini mekkoihin! Sama koski muita ystäviäni, kaikki ystäväni olivat pidempiä kuin äitinsä, siitäkö sitten johtuu? Mitään valaita emme olleet 16-vuotiaina.
huomiota nuorten ihmisten lihavuuteen ja ennen kaikkea syömistottumuksiin. Taas alkoi kauhea poru ja vähättely tästä aiheesta. Sehän on selvää, että ylipainosta koituu paljon erilaisia sairauksia ennemmin tai myöhemmin.
Musta on jotenkin pöyristyttävää, että nykyään kouluissa on näitä välipala-automaatteja, pullollaan rasvaisia ja sokerisia herkkuja. Muutenkin pikaruoka tuntuu olevan lasten ja nuorten aikuisten arkipäivää.
Ihan turha syyttää muotia keskivartalolihavuudesta, kyllähän selkeän ylipainon erottaa normaalijärkinen.
että me EMME enää erota ylipainoa normaalipainosta. Pidämme kai päinvastoin normaalipainoista "laihana". Silmämme ovat sokeutuneet. Uskon kyllä tuota.
liian pieniin farkkuihin?? Siis jos mahdun nipinnapin 38 farkkuihin, niin onko mun "oikea koko" sitten 44 tai 46:o Siis jotkut hiphopparifarkut vai pitäis olla?
ootteko huomanneet miten 15-20 vuotiaat neidit on lihoneet? vai johtuukohan se muodista, jossa rintojen ja pömpöttävän masun väliin kiristetään leveä vyö?
tai sit kuljetaan 3-4 numeroo liian pienissä farkuissa...
10 vuotta sitten kun olin itse tuon ikäinen ei ois kyllä tullu kuuloonkaan esitellä läskejään noin.
Millaisia niiden farkkujen pitäisi olla? Ei voi olla liian pieniä farkkuja naisilla, liian pienet on ne jotka ei mahdu päälle.
että me EMME enää erota ylipainoa normaalipainosta. Pidämme kai päinvastoin normaalipainoista "laihana". Silmämme ovat sokeutuneet. Uskon kyllä tuota.
Lihoin raskauden aikana aika reippaasti. Valitin anopille asiasta että pitäis laihduttaa sellaiset 25 kiloa pois. Anoppi aidosti kauhistui ja kysyi, että mistä oikein meinaat laihduttaa? Sähän olet ihan normaalipainoinen?
Ja vaatekokoni on 46... En todellakaan pidä itseäni normaalikokoisena, vaan lihavana. Mutta totta on, että ei kaikki tunnista läskiä kun sellaisen näkevät.
Kyllä aion laihduttaa itseni takaisin kokoon 38. Nyt olen jo päässyt kokoihin 42/44, enkä ole alkuunkaan tyytyväinen!
Nyt ei taida oikein onnistua, kun minusta on tullut aikuinen =), äitini oli lapsi 60-luvulla
Myös kaveripiirini naiset mahtuisivat yhä.
Millaisia valaita te oikein olette olleet ja olette nyt?22: luuliko sitten sun lapset, että lihavat ei syö ollenkaan? Vai miksi oli jotenkin järkytys nähdä, että ihminen syö? ;) Se johtuu kuulkaa muodista toi vatsamakkaroiden korostaminen. Mä mahdun vieläkin 80-90-luvun vaatteisiin, koska silloin se muoti oli jättimäistä, vaatteet oli isoja, farkut ylsi kainaloon ja sieltä alta ei nähty muotoja minkäänlaisia. Kaivakaapa esiin ne nostalgiavaatteet, ja verratkaa nykyvaatteiden kokoihin. 80-luvun paita kokoa s vastaa tämän päivän vaatetta kokoa L. Mä olen tosi kiitollinen, että sain elää herkät kasvuvuodet niitten isojen paitojen piilossa. Sain rauhassa kehittyä, eikä kukaan ap:n kaltainen päässyt pahoittamaan mieltä tiirailemalla ja arvostelemalla.
puolustelemaan omia makkaroitaan! Eivätköhän kuule tilastotkin ihan kerro että nuorten aikuisten BMI on tasaisesti noussut?
Itse en mahdu äitini 60-luvulla käyttämiin mekkoihin, sama pätee kaikkiin ystäviini. Eli jo me olimme isompia kuin äitimme vastaavassa iässä. Ovatko tyttäremmekin siis isompia kuin me? Toivon että eivät ole.
Itse pidän kyllä normaalipainoista pikemminkin lihavana (itse olen BMI 20 ja mielstäni aivan liian pyöreä). Äärimmäisen harvoin näen mielestäni todella hoikan/laihan ihmisen.