Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi yritys: Uskovaiset, mitä mieltä olette intersukupuolisista ihmisistä?

Vierailija
07.01.2010 |

Marja-Sisko Aaltoa koskevassa ketjussa tuomitsette selvästi sukupuolen korjauksen ja sanotte, että ihminen on "oikeasti" sitä sukupuolta, jota hän on fyysisesti.

Entä sitten, jos syntyvällä lapsella on miehen JA naisen elimet? Kumpi hän mielestänne on? Onko hän Jumalan luomistyötä vai luonnonoikku?

Pitäisikö tällainen lapsi leikata jompaan kumpaan sukupuoleen - ja jos pitäisi, niin kumpaan? Miksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en edes tiedä mitä toi tarkoittaa, enkä jaksa googlatakaan. Joka tapauksessa kyse on niin marginaalisista jututuista ettei kaikkeen tarvitse mielipidettä ollakaan.

Jos on kyse uskovasta sellaisesta, niin tutkikoon Raamattua ja rukoilkoon ja pyytäköön Jumalan johdatusta ja siunausta elämäänsä.

Vierailija
2/7 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen paremmin kuin homoja, lesboja, transuja, punapäitä tai muslimeja kohtaan... Miksi pitäisi olla? Mulle kristinuskon sanoman tärkein asia ja sen ydin on RAKKAUS ja se rinnalla kaikki muut asiat on toissijaisia.

En mä tiedä miksi jotkut on sellaisia ja toiset tällaisia enkä välitäkään. Mä arvioin ihmisiä ihan muilla perusteilla. Tämä ei tarkoita etten olisi (ikävä kyllä) kärkäs tuomitsemaan muita. Mulla vaan on paljon enemmän ikävää asennetta esim. kaikenmaailman mukajulkkiksia ja tekopyhiä viisastelijoita kohtaan.

Ja sitäpaitsi: Jumalalla riittää rakkautta ja armoa ihan kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin johonkin vanhan testamentin määritelmiin.

Eli kaiken käsityskykyni mukaan tärkeintä on ihmisen sisin, ei suinkaan se, mitä hän ulkoisesti on, tai rakastaako hän miehiä vai naisia. Sen puoleen Jumalan luomia ne seksuaaliset vähemmistötkin ovat, joten miten kukaan voi heitä tuomita? Tietysti sellaiset, jotka kuvittelevat ihmisen vain teeskentelevän ja haluavan ihan huvikseen olla jotenkin erikoinen.

Vierailija
4/7 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuomitsee, siksi mielestäni ei voi olla mieltä.

Vierailija
5/7 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyseessä on harvinainen ilmiö josta ei puhuta, on helppo elää niin kuin sitä ei olisikaan. Sanotaan ettei mielipidettä ole, mutta kun joku tulee asian kanssa julkisuuteen, yhtäkkiä mielipiteitä onkin ja vahvoja sellaisia.

Ihan sama juttu oli Marja-Siskon kanssa: oli mukavaa elää turvallisessa pikku lintukodossa siihen asti, kun asia oli vaiettu olemattomiin. Sitten kun Marja-Sisko rohkeni tulla esiin, alkoi hirveä tuomitseminen ja halveksunta.

Toivottavasti, toivottavasti myös interseksuaalit uskaltavat tuoda pian äänensä kuuluviin! Kaikille ahdasmielisille tekisi myös todella hyvää, että lähipiiriin syntyisi tällainen lapsi. Silloin asia olisi pakko käsitellä edes jotenkin.

Vierailija
6/7 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen seurakunnasta...

Jotenki niin pikkusieluista:(

Vierailija
7/7 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisuus on usein tarua ihmeellisempää, eikä maailma - eivätkä varsinkaan ihmiset - ole mustavalkoisia. Lisäksi olen sitä mieltä, että ihminen tietää itsensä paremmin kuin muut. Tuskin kukaan vapaaehtoisesti valitsee intersukupuolisuuden. Sen verran vaikeuksia siitä elämään seuraa. Jumala on kiinnostunut siitä, rakastammeko lähimmäisiämme. Rakkaus ajattelee aina toisten parasta ja tulkitsee asiat parhain päin (1 Kor. 13). Sydämessäni siunaan Marja-Sisko Aaltoa ja kaikkia muitakin, joita asia koskee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi