Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä sunnuntai viimeinen pyhitetty normaali pyhäpäivä Suomen historiassa

Vierailija
25.10.2009 |

Onko niin että tämä sunnuntai on tosiaan viimeinen tavallinen sunnuntai jolloin marketit joutuvat pitämään ovensa kiinni. Surullista. Suomen kansa maallistuu ja hylkää Jumalan. Jumalan palvomisen sijaan ollaan alettu palvoa mammonaa. Pahoinvointi, avioerot ja alkoholinkäyttö. Perheiden yhdessä viettämä aika vähenee.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen 24/7/365 paikassa, jossa on sekä kauppa että ravintola, joten meilä "pyhitetään" lepopäivä silloin kuin työvuorolista määrää ;)

Mutta oen kyllä itsekin sitä mieltä että ihmiset on tottuneet liian hyvälle. Miksi kauppaan pitää päästä jouluaatto-iltana tai keskellä yötä?

Vierailija
22/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan yhteiskunta toimisi jos sairaalat, poliisilaitos, palo/pelastuslaitos suljettaisiin sunnuntaiksi?

Mitenkäs muuten on kun itse papitkin ovat töissä sunnuntaisin? Omia sääntöjä poljetaan kuinka sattuu kirkolle sopimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen 24/7/365 paikassa, jossa on sekä kauppa että ravintola, joten meilä "pyhitetään" lepopäivä silloin kuin työvuorolista määrää ;)

Mutta oen kyllä itsekin sitä mieltä että ihmiset on tottuneet liian hyvälle. Miksi kauppaan pitää päästä jouluaatto-iltana tai keskellä yötä?

Vierailija
24/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en sen lepopäivän tarpeellisuuden eteen vetoakaan raamattuun. Mutta itse kun asun maantien varressa, ja tässä liikenne on hyvin suurelta osin nimenomaan kauppaliikennettä, niin kyllä se sunnuntaiaukiolo vie pyhärauhan meidän kodista, vaikka itse pysyttäisikin kaupasta poissa. Olisi se tosi hienoa, jos sunnuntait olisivat pyhiä siinä mielessä, että ihmiset ottaisivat iisimmin ja rauhoittuisivat vähän. Mutta oon sen kyllä huomannut, että sellainen nyt vaan ei toteudu nykyään. Siksi ollaankin muuttamassa pois tästä, kun tuo liikennemelu selvästi häiritsee.

Vierailija
25/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä pääsee kauppaan 24/7/365.