Mies suuttui siitä, kun lapset eivät siivonneet lautasia ruokapöydästä =(
Tällainen mukava lauantai-ilta meillä. Ukko riehaantui täysin, kun ketään ei huvittanut alkaa siivoomaan heti sitä ruokapöytää...nyt meni hiljaisuuden vallitessa nukkumaan, kunhan oli ensin kieltänyt meitä muita edes avaamasta telkkaria enää tänään em.syystä! Mikä sitä oikein vaivaa?? Onko teidän miehet yhtä dillejä, vai onko tää se fucking poikkeusyksilö?!? VV:taa tollanen käytös!!!!!!!!!!!
Kommentit (21)
Mitä ihmeen väliä kerätäänkö ne asita 10 min kuluttua vai vasta 2h:n päästä. Mikä hiton kiire niillä on.
Onneksi meidän perheessä ei kukaan raivoa jostain noin älyttömätä.
mutta kyllä normaaliin siisteyteen kuuluu että ruokapöytä korjataan, ja mieluiten nimenomaan yhdessä, eikä jätetä jonkun (yleensä se on kyllä äiti) yksin siiviottavaksi.
mutta kyllä normaaliin siisteyteen kuuluu että ruokapöytä korjataan, ja mieluiten nimenomaan yhdessä, eikä jätetä jonkun (yleensä se on kyllä äiti) yksin siiviottavaksi.
tuo mun mielestä kuulostaa aivan kamalalta vallankäytöltä, siis esim. että muut ei voi katsoa tv:tä. Saatan itsekin suutahtaa väsyneenä, jos ensin olen laittanut ruuan, ja sitten kukaan ei eväänsä lotkauta auttaakseen siivouksessa, mutta hyvin äkkiä siinä sitten pyydetään anteeksi puolin ja toisin. Eikä todellakaan tuollaisesta asiasta tehdä mitään mykkäkouluja.
Jos meillä tapahtuisi vastaavaa, se olisi merkki jostain vakavammasta kriisistä.
Totta hitossa on väliä kuivuuko ne kaksi tuntia pöydässä vai vielä kun ne on huuhdeltavissa. En mäkään niitä aina heti välttämättä koneeseen asti jaksa nostaa, mutta eihän siihen pöytään voi pariksi tunniksi muutakaan jättää, esim maitoa.
jos ei puhtaaksi saa.
Meillä on hyvinkin puolipäivää-vuorokauden astiat koneessa ennen pesua ja puhtaaksi tulevat.
Totta hitossa on väliä kuivuuko ne kaksi tuntia pöydässä vai vielä kun ne on huuhdeltavissa. En mäkään niitä aina heti välttämättä koneeseen asti jaksa nostaa, mutta eihän siihen pöytään voi pariksi tunniksi muutakaan jättää, esim maitoa.
jos ei puhtaaksi saa.
Meillä on hyvinkin puolipäivää-vuorokauden astiat koneessa ennen pesua ja puhtaaksi tulevat.
Kuivuneet puol päivää ja likasena takas kaappiin suoraan koneesta. Onneks en käy teillä kylässä.
korjaa pöydän, siihen menee kaksi minuuttia - onko se siisteysfriikkiyttä? Usein pöydässä on lisäksi maitoa, margariinia jne, jotka pitää laittaa heti kaappiin.
Mutta telkkarin kieltäminen kaikilta moisesta on tyhmää, despoottimaista suorastaan.
Raivoaa stressiään muille pienimmilleen.
Sitten kun joku sanoo vastaan niin huutaa:
Minä maksan tämänkin veroeuroillani!!!
Toivottavasti lapsenne pääsevät äkkiä pois kotoa opiskelemaan muualle.
"akkojen töitä" vai oliko sovittu, että on lasten vuoro korjata astiat?
Joka tapauksessa melkoisen kusipäiselle äijälle kuulostaa.
Auttaisko kylmä ulkoruokinta mitään?
tekeekö se ite mitään kotitöitä.
meillä korjaa se pöydän joka ehtii ja jaksaa. yleensä yhdessä siivotaan paikat ja keittiö /pöytä ruokailun jälkeen heti.
Just Tähän sävyyn: "Miks tää on tässä???", "Kuka jätti lehden tähän?" ym.ym. Sit painuu ite pois sanomatta sanaakaan yhtään kenellekään! Mulle ainakin jäi aika inhottava fiilis!!
aihe, mutta haluaisin vähän peilata fiiliksiäni..ap
Olikohan sillä kuitenkin joku muu, mikä vaivas? Onko se ollut muulloin tollanen?
Nythän se siis käytti aika rankasti valtaa ja pilasi lauantai-illan lapsilta ja sulta ihan vaan siksi, kun sillä oli paha olo.
Lapsillakin tulee monesti paha olo ja kiukuttelevat, mutta niillä ei ole samanlaista valtaa muihin...sun miehesi kiukutteli, mutta ikävä juttu, että sillä todella on valtaa..
Keksitkö tilannetta edeltäneessä vuorovaikutuksessa jotakin, mikä olisi pistänyt tuon "ison pyörän heittämään"
Minkä ikäiset lapset? Onko vika siinä että olet myös itsekin laiska?
No, koko päivä oli aika pielessä, koska mä olin väsynyt, nukuin liian pitkään ja sain aikataulut näin ihan sekaisin ja muutenkin meni vähän pieleen...kaikki. Mutta ei sekään oikeuta tuollaiseen ylimieliseen käyttäytymiseen! Olet oikeassa, että minun pitäisi olla antautumatta pahaan olooni, mutta en jaksa kun olen niin väsynyt..
Miten se telkkarin katsominen edes liittyy siihen astioiden viemiseen. Ehkä ukolla vähän huono päivä tänään?
Saattoi kotona saada raivarin ihan mistä tahansa. Vaikka juuri siitä ettei astioita korjata pöydästä. Ja äidin mielestä syy isän suuttumiseen oli tietysti yleensä meissä.
En pidä isääni nykyään juuri mitään yhteyttä.
asian erittäin vihaisesti huutaen ilmoittanut. Kaikki liukenevat vähin äänin huoneisiinsa. Mulla ei ole aina hirveä kiire alkaa siivoomaan raivolla, kun vatsa on juuri täytetty hyvällä ruualla, olen varmasti laiska, mutta mulla on vapaapäivä ja teen asiat kun haluan ja jaksan silloin.
käyttää valtaansa vielä nytkin kun olemme aikuisia, esim. on jättänyt tulematta lapsenlastensa ristiäisiin ihan vaan siksi että minä pahoitan siitä mieleni.
(samoin muut häiriötekijät, kuten esim. melu.) Elikun mies "pyytää" jotain tekemään, hän KÄSKEE AINA. Eikä se tehoa, vaan alkaa ärsyttää jne.