Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako kukaan 60-luvulla syntynyt

Vierailija
24.10.2009 |

kun oli sellainen epidemia kuin hongkongilainen. Karmee tauti ja kesti monta viikkoa. Olisiko siitä jäänyt immuniteetti tähän sikulenssuun, joka nyt yrittää puskea päälle?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Pansiossa laivastosssa ja koko voimistelusali oli täynnä aasialaista sairastavia. 2 viikkoa meni maatessa eikä juuri muistikuvaa, koska kova kuume koko ajan. Muistaako kukaan?

Vierailija
2/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 2kk ikäinen vauva joka oli myös kipeänä. Aina yskiesssään tuntui kuin vauvan keuhkot repeäisivät.

Kurkkuni oli tposi kipeä, kuin tulta ja viiltoa. Siihen aikaan sai Helsingissä lääkärin kotikäynnille ihan parilla markalla joten lääkäri tuli.

Kerroin kivuliaasta kurkustani lääkärille, kerroin etten voi juoda mitään lamminta tai kuumaa, kurkku on aivan tulessa.

Lääkäri vastasi ettei tähän victoria-virukseen sovikaan kuumaa, vaan mieluimmin kylmää.

Katsoin googlaamalla victoria-virusta,ja jotenkin yhdistin sen H1N1:een.? Amerikassa presidentti Ford sairasti helmik.1976 ja rokotukset olivat pielessä.

Aasialainen ja hongkongilainen sairastettu. Lääkäri Heikkilä TV:ssä mainitsi että meidän ikäiset ovat käyneet kolme virustautia, aasialaisen ja hongkongilaisen, mutta hän ei maininnut mikä on kolmas? Olisiko se tuo victoriaviruksen aiheuttama tauti joka minullakin oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kai käytettiin jotain huonoa rokotetta, joka oli vielä vaarallisempi kuin itse tauti. En osaa sanoa tuliko tauti koskaan Suomeen asti (70-luvulla maailma oli vähän erilainen kuin tänään).

Katsoin googlaamalla victoria-virusta,ja jotenkin yhdistin sen H1N1:een.? Amerikassa presidentti Ford sairasti helmik.1976 ja rokotukset olivat pielessä.

Vierailija
4/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti oli normaalia ärhäkömpi kausi-influenssa.

Vierailija
5/9 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttävät olevan ikäryhmä jolla on kaikista pienin sairastumisriski aiemmin influenssojen sairastamisen vuoksi, eli siis porukalla joka on syntynyt 1940-luvulla ja sitä ennen. Eli näin ollen en usko että tuo 60-luvun influenssa auttaa tähän hätään.

Vierailija
6/9 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita sikainfluenssa vähiten koskettaa.

Vierailija
7/9 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omaa muistikuvaa kuitekaan, että minulla olisi se ollut.Uskon kaikkien näiden tautien vahvistaneen vastustuskykyä. Ainakin toivon.

Vierailija
8/9 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Honkogilainen ja muut pöpöt vahvistivat ihmisiä ja antoivat immuniteettia myös nykyisiä influenssoja vastaan. Siksi vanhemmat ihmiset eivät ole riskiryhmässä nyt. Vaikka eri virushan se joka influenssassa jyllääkin.

Vierailija
9/9 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aasialaisen influenssan oli 1956-1958 A H2N2

ja hongkongilaisen 1968-1969 A H3N2

Muistan aikuisten juttelevan näistä, tätinikin

kertoi kuinka oli "honkonkissa" ja oli kova tauti. Aasialainen oli myös rankka koettelemus. Saa nähdä kun olen nämä molemmat sairastanut, kuinka käy.

Oli varmaan vanhemmillekin aika rankkaa kun perheessä oli sairaita vauvasta vaariin. Olin aloittanut koulun aasialaisen alkaessa leviämään ja sain vielä hongkongilaisenkin ennen naimisiin menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän