voinko käyttää kuukuppia joka jäi desinfioimatta muutama kuukausi sitten
muutama kuukausi sitten oli tosi runsaat menkat ja ostin kuukupin. Pesin sen silloin sillä omalla pesuaineellaan mutta en ole jaksanut/viitsinyt keittää. On ollut usean kerran sen jälkeen mielessä, mutta keittäminen tuntuu niin työläältä prosessilta etten ole saanut aikaiseksi. Onko se nyt jo ehtinyt mennä pilalle. voinko vielä ottaa käyttöön keiton jälkeen?
Kommentit (10)
Puhtaampi se on nyt desinfioinnin jälkeen, kuin jos olisit tehnyt sen pari kuukautta sitten ja käyttäisit sitä nyt.
Hyi varmaan alkaa joku sieni kasvamaan.
vai heitänkö koko kupin roskikseen?
Itse en jaksa koko ajan keitellä sitä..pesen sen aina sillä aineella ja keitän silloin, kun jaksan.
Eiköhän se ole ihan ok, jos pesit sen kunnolla edellisen käytön jälkeen. Kai sä joskus olet pessyt kuukautisverta esim. pikkupöksyistä, ja käyttänyt niitä sen jälkeen? Ei se sen kummempi juttu ole.
kun panen sen pois kuukautisten jälkeen, ainoastaan pesen hyvin Avecydillä ja harjalla. Keitän sitten, kun otan käyttöön, kun menkat alkaa.
Maalaisjärki käteen, jos ne pöpöt ei kuole nyt, kun se on ollut käyttämättä pari kuukautta, miten ne kuolee silloin, kun menkat loppuu ja otat kupin pois käytöstä? Samoja pöpöjä ne on. Pese kuppi hyvin ja keitä, se on siinä. Mä ainakin suosittelisin keittämään sen muutenkin silloin, kun otat sen menkkojen alkaessa käyttöön.
Sama kuppi on ollut käytössä jo viitisen vuotta.
Sama kuppi on ollut käytössä jo viitisen vuotta.
Mä en oo keittänyt omaani kuin kerran. Sama kuppi on ollut käytössä jo viitisen vuotta.
Varmasti emättimen lämpötila on omiaan kaikenlaisten bakteerien kasvamiseen, ja joskus sinne saattaa päätyä sellainenkin bakteeri, joka ei ole sinulle hyväksi.
En mäkään keittele muutoin kun silloin, kun otan kupin käyttöön, mutta tunnen ihmisiä, jotka keittävät päivittäin...no mikäs siinä, ei siitä varmaan haittaakaan ole.
siinä kupinkeitossa on työlästä?
huuhdotun kupin ksnssa kävellään keittiöön
isketään se lähimpään kattilaan hellalle. vettä kattilaan kraanasta tai vedenkeittitä ja hella päälle.....
hohhoi kun onki työlästä....
ap