Kauanko kelalta kestää antaa eläkepäätös?
Kommentit (14)
Riittääkö syy: kuollut?
Et taida olla oikea kelan täti (siis sellainen, joka tiskissä istuu), taidat olla "kelan täti" - eli siis se, joka käskee peruuttaa hautajaiset sillä perusteella, kun kelan mielestä "ei ole tarpeeksi kuollut".
syy: toistuva masennus, epävakaa persoonallisuushäiriö, bulimia. Ikää 38. Työhistoriaa ei ole.
Ei ihme, jos masentaa. Olet vasta 38-vuotias, eläkeläinen eikä mitään työhistoriaa???!!! Yhteiskunnan elätti. Eikö sinua hävetä? Tuollaisia me sitten elätetään verorahoillamme. Ei kiitos. Muutan Ugandaan.
Mullakin on masennus, syön kahta masennuslääkettä. Mullakin on bulimia. Itseni kanssa on vaikeaa, mulla on kaksi lasta. Pidän kuitenkin itsestäni huolta eli säännöllinen ja raitis elämä, liikunta, hyvä ruoka, lepo, uni (lääkkeillä, jos ei muuten) ja KÄYN TÖISSÄ. Työ nostaa itsetuntoa ja koen olevani osa yhteiskuntaa. Masentuneenakin voi elää ja sen kanssa oppii elämään. Bulimiaan voi vaikuttaa itse.
Jos ei muuta, niin mene edes osa-aikatyöhön tai jonnekin työpajalle. Opiskelemaan? Kansanopistoissa on linjoja myös erityisoppilaille.
Mutta älä nyt hyvä ihminen jää eläkkeelle 38-vuotiaana!
Olipas jollakin nyt hieno kommentti. Tässä maailman tilanteessa kaikkien pitäisi yrittää pitämään pystyssä tätä meidän yhteiskuntaamme eikä itkeä jonku pikku masennuksen takia.
Hop Hop TÖIHIN !!!!
Ps. Joka työpaikalla on myös vessa missä voi käydä oksentamassa.
Tässä maassa eläkerahoja (työkyvyttömyys-) jaetaan eniten masennuksen perusteella.
Ja jos jo 6 vuotta olet ollut määräaikaisella ilman työhistoriaa, niin todennäköisesti saat jo toistaiseksi. Sitä en osaa sanoa kauanko siihen menee, tällä hetkellä on ruuhkaa noiden eläkkeelle pyrkivien työttömien takia. Joten kärsivällisyyttä.
Saihan se Nykäsen rouvakin pelkän alkoholismin takia eläkkeen.
Eikö se jo kerro, että kyse on sairaasta, työkyvyttömästä ihmisestä?
Esim työpajat, jonkinlainen tukihenkilö työpaikalla tms... Masennusta ei paranna yhtään se, että ollaan vaan kotona. Se vain huonontaa tilannetta ja lamauttaa lisää.
Esim työpajat, jonkinlainen tukihenkilö työpaikalla tms... Masennusta ei paranna yhtään se, että ollaan vaan kotona. Se vain huonontaa tilannetta ja lamauttaa lisää.
mutta kerro se Vanhaselle.
mutta silloin kun on kyse oikeasta masennuksesta, niin siinä ei paljon auta "hyvien" ihmisten patistelut töihin menosta tai lenkkeilystä.
Masentunut ei kykene "lenkkeilemään" - ne ovat niitä tekomasentuneita, ne. Masennus on lamaa. Jos joku "masentunut" pystyy täällä huutamaan, että ei halua lääkettä, haluaa vain lenkkeillä, niin kyse ei ole masentuneesta. Tällöin puhutaan mukaivuudenhaluisesta, ihan siis tyypillisestä ihmisestä.
Masentunut ei pahemmin kirjoittele, lenkkeile, saatikka päätä haluaako syödä lääkkeitä.
Älkää siis sekoittako masennusta sairautena ja masennusta mukavuudenhaluna?
T: itse helvetin läpikäynyt ja kolmen lapsen äiti. Ja mukavuudenhalusta ei tietoakaan ollut, toivoin vain että tulisi se pilleri, joka tästä tuskasta päästäisi.
varautumaan n. 3kk käsittelyaikaan.
Olin erittäin hämmästynyt, kun tekivät myönteisen eläkepäätöksen mulle keväällä, olisiko ollut noin viikossa.
Taisi olla niin paha lääkärinlausunto..
???
Sairauden perusteella on oikeus työkyvyttömyyseläkkeeseen. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Vai oletko sinä kenties ymmärtänyt jotain väärin? Sinun mielestäsi ilmeisesti eläkkeelle voi hakeutua vain ruumiillisen sairauden kautta? Oletko tyhmä vai esitätkö vain?
??? Sairauden perusteella on oikeus työkyvyttömyyseläkkeeseen. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Vai oletko sinä kenties ymmärtänyt jotain väärin? Sinun mielestäsi ilmeisesti eläkkeelle voi hakeutua vain ruumiillisen sairauden kautta? Oletko tyhmä vai esitätkö vain?
Luuletko tosiaan, että HALU ajaa minua 38 v. eläkkeelle? Et taida koskaan ollut masentunut... Jos tosiaan halusta puhut.
syy: toistuva masennus, epävakaa persoonallisuushäiriö, bulimia. Ikää 38. Työhistoriaa ei ole.
Ei ihme, jos masentaa. Olet vasta 38-vuotias, eläkeläinen eikä mitään työhistoriaa???!!! Yhteiskunnan elätti. Eikö sinua hävetä? Tuollaisia me sitten elätetään verorahoillamme. Ei kiitos. Muutan Ugandaan. Mullakin on masennus, syön kahta masennuslääkettä. Mullakin on bulimia. Itseni kanssa on vaikeaa, mulla on kaksi lasta. Pidän kuitenkin itsestäni huolta eli säännöllinen ja raitis elämä, liikunta, hyvä ruoka, lepo, uni (lääkkeillä, jos ei muuten) ja KÄYN TÖISSÄ. Työ nostaa itsetuntoa ja koen olevani osa yhteiskuntaa. Masentuneenakin voi elää ja sen kanssa oppii elämään. Bulimiaan voi vaikuttaa itse. Jos ei muuta, niin mene edes osa-aikatyöhön tai jonnekin työpajalle. Opiskelemaan? Kansanopistoissa on linjoja myös erityisoppilaille. Mutta älä nyt hyvä ihminen jää eläkkeelle 38-vuotiaana!
Ei se minun halustani ole kiinni olenko sairas ja oikeuttettu työkyvyttömyyseläkkeeseen.
Ja en häpeä enkä muuta Ugandaan. Minulla on täysi oikeus elää ja saada korvausta (psyykkisestä sairaudestani - sitä sinä et taida sulattaa??) Suomessa.
Ja jos minä saisin päättää, en jäisi eläkkeelle 38-vuotiaana. Mutta tämä sairaus ei kysy minulta lupaa. Valitan.
??? Sairauden perusteella on oikeus työkyvyttömyyseläkkeeseen. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Vai oletko sinä kenties ymmärtänyt jotain väärin? Sinun mielestäsi ilmeisesti eläkkeelle voi hakeutua vain ruumiillisen sairauden kautta? Oletko tyhmä vai esitätkö vain?
Luuletko tosiaan, että HALU ajaa minua 38 v. eläkkeelle? Et taida koskaan ollut masentunut... Jos tosiaan halusta puhut.
14 jatkaa.. Olen myös 38. Enkä tosiaan olisi halunnut jäädä loppuiäkseni pelkälle kansaneläkkeelle.
Olen yrittänyt tehdä töitä jopa seksipuhelimessa, koska sitä pystyi tekemään kotoa käsin. Mutta voimat siihenkin loppuivat. Toivoisin silti jonain päivänä kenties pystyväni tienaamaan jotenkin. Eläkkeen voi jättää työkokeilun ajaksi lepäämään, ja siitä pääsee myös kokonaan eroon, jos pystyy töihin. Toisaalta, ei täällä töitä ole juuri koskaan ollut, kaikki työpätkäni ovat olleet työllistämistukitöitä. Ja kukas nyt sairaan palkkaisi..