Pikkusiskolle ei kelpaa veljen vanhat luistimet
Meidän 4-v. neidillä on menossa oikea neiti-ikä (ja jatkuu varmaan tästä eteenpäin). Kaikki pitäisi olla vaaleanpunaista, punaista, kimaltelevaa jne.
Ongelmaksi meinaa nyt tulla veljen vanhat luistimet. Päiväkodissa yksi tyttökaveri on kehunut saaneensa kokonaan hopean väriset uudet luistimet ja mm. tästä syystä meidän tyttö pitää aivan kamalana ajatusta, että pitää luistella poikien luistimilla. Itse asiassa juuri samoilla luistimilla oppi viime talvena jo vähän luistelemaankin, vaikka olivat hiukan liian isot.
Voi tyttö vielä heittäytyä niin jääräpääksi, ettei suostu yhtään luistelemaan päiväkodin ryhmän kanssa. Uusia en halua ostaa, eikä ole rahaakaan. Mutta oliskohan jossain esim. pinkkejä nauhoja, joilla somistaa luistimet vai millä ihmeellä ylipuhun neidin? Uudet pinkit luistimen suojat ostettiin jo muutamalla eurolla.
Kommentit (39)
niin oikeasti älkää tulko tänne mammat kirjoittelemaan asioista joista ette mitään tiedä.
Taitoluistimilla luisteleminen ei ole mitenkään vaikeampaa tai erilaisempaa kuin hokkareillakaan. Eikä hokkareilla luistelu tee kenestäkään parempaa luistelijaa. Jos ostatte tytölle 8tai pojalle) taitoluistimet, niin ostakaa kunnolliset ja kovavartiset, silloin niillä oppii taatusti luistelemaan hyvin. Jos ostatte jotain tarjoustalojen lötkövarsia, niin niillä nyt ei pystyisi kukaan luistelemaan.
Ja ihan vaan tiedoksi, että kiekkokoluistakin lähetetään poikia taitoluistelukouluihin harjoittelemaan luistelutaitoja kun ne taidot tuppaa olemaan paremmat nimenomaan taitoluistimilla luistelevilla harrastajilla :)
t. taitoluisteluvalmentaja
isosiskon sievillä vaaleanpunaisilla kaunoluistimilla?
kauniit kaunoluistimet? Olisi minusta ihan reilua, että molempien lasten toiveita otettaisiin huomioon, jos samoilla luistimilla pitää luistella. Vai onko tämä edelleen miesten maailma ja sellaisena myös pysyköön?
Pidä vain pääsi.
Ensinnäkin hokkareilla OPPII oikeasti paremmin luistelemaan.Mäkin hankin juuri sellaiset itselleni!
Ja toiseksi tässä on periaate, että lapsi ei määrittele, mitä ostetaan ja mitä ei!
Olet niin oikeessa, pidä vaan pääs. Ennättää tyttö saada ne omat luistimet myöhemminkin.
Veikkaan, että käy oikein hyvin, kun ei ole muuta vaihtoehtoa.
t. Äiti, lastentarhanope sekä luokanope samassa persoonassa
poikien hokkarit ja tyttöjen kaunokit. Juu juu onhan ne kaunokit ja taitoluistimet yleensä niitä valkoisia ja hokkarit mustia mutta näin lähtökohtaisesti. Kaunokeille/taitoluistimilla luistellaan eri tavalla (sivupotkullakin hieman eri tyyli) kuin hokkareilla. Luistelemaanopetteluvaiheessa kuitenkin hokkarit tai piikittömät luistimet ovat paremmat koska sillä oppii sivupotkun väkisinkin: ei ole niitä piikkejä millä potkia. Itse ostin 5v tytölle juuri uudet luistimet, ja hokkarit sai taas. Sitten kun tuo luistelupotku on varma, saa kaunokit jos niin tahtoo. Saa nyt sitten vaan nähdä kuinka käy, huomenaamuna on menossa jääpalloseuran luistelukouluun. Itse olen luistellut pitkään hokkareilla enkä enää taitoluistimilla/kaunokeilla pysyisi pystyssä... se terän profiili on sen verran erilainen että ei sovi mun luistelutyylille: olen nenälläni vaikka piikitkään ei tökkäis.
Kyllä se potku on ihan samanlainen molemmilla luistimilla...sillon ainakin jos sen tekee oikein!
Joo tiedän että luistelupotku on samanlainen molemmilla luistimilla, itse opettelin kaunokeilla luistelemaan ja jääkiekkoa ikänsä pelannut ja valmentanut isäni piti kunnia-asianaan opettaa oikean sivupotkun. En ole ikinä oppinut potkimaan piikeillä vaikka vasta teininä sainkin hokkarit.
MUTTA olen nähnyt hyvin paljon luistelua opettelevia tyttöjä jotka helppouden vuoksi potkivat piikeillä eivätkä ikinä sivupotkua opi.
Lisäksi, vaikka potku molemmilla luistimilla on sama, ei hokkareilla ja kaunokeilla voi luistella samalla tyylillä. Ja tässä viittaan enemmän vartalonasentoon kuin potkun suuntaan. Huom. olen luistellut pitkään molemmilla luistimilla, teini-ikään asti kaunokeilla, sen jälkeen hokkareilla.
Olen sen verran laiska opetaaan etä oli helpompi opettaa hokkareilla niin pakko opetella heti sivupotku eikä voi täkkiä piikeilla vauhtia. Sittemmin tyttö saanut valkoisia tyttöjen luistimia mutta edelleen haluaa pikitömät luikkarit. Ja kyllä voisin antaa poikieni luistella yös noilla valkoisilla luistimilla jos niitä siskolta jäisi pieneksi. Itse luistelen hokkareilla.
saa opetella luistelemaan isosiskon punaisilla luistimilla:) Ellei jollain ole vaihtaa luistimia poikien luistimiin.
Mahtaako ap enää lukea tätä, mutta mä voisin vaihtaa sun poikien luistimet meidän tyttöjen luistimiin:) Meillä on harjoitusluistimet kokoa 29.
Tyttö kanssa 4 v. Nyt menee aika peilistä ihastellessa kypärää, ettei ehdi kiinnittää huomiota, kun vetästään isoveljen vanhat luistimet jalkaan.
Ja hyvä vinkki, taidan itsekin ostaa pinkit nauhat, jos sellaiset löydän.
mitäs jos tytärtäsi kiusataan, vähäisempikin syy riittää lapsen kiusaamiselle päikkärissä tai koulussa, parin tupakkiaskin hinnalla saisit ihan siistit käytetyt luistimet kirpparista.
Osta sille ne hopean väriset luistimet!
Älä tapata lapsen luistelu intoa.
vanhin tyttö ja sitten 2 poikaa..esikoiselta en kierrätä mitään muuta kun sukset pienenmille.Vanhemmalle ostetaan tyttömäisiä juuttuja,enkä niitä vaatteita pojille pistäisi.Pojilla sitten kierrätän enenmän,mutta vanhempi poika tuhoaa vaatteet aika huonoiksi eikä niistä jää=)
aina kun näkee tytön luistelevan poikien luistimilla, käy jotenkin sääliksi kun heti tulee mieleen ettei ole ollut varaa omiin luistimiin, vaan joutuu luistelemaan veljen vanhoilla.
niin tyttäresi saa sitten vuorostaan hänestä kauniit ja sopivat luistimet.
Hei, haloo, ihan tyhmää laittaa lapsi luistelemaan jollain isoveljen vanhoilla luistimilla. En suostuis minäkään niillä luistelemaan ja jos pakotettaisiin, niin tuskin luistelisin koskaan vapaaehtoisesti.
Mua ällöttää, että vieläkin tämä maailma menee poikien ehdoilla! Ja tytöt väistää ja sopeutuu kiltisti.
mitähän mieltä te olette minusta (äiti) joka ostin tyttärelle tarkoituksella käytetyt (hui) hokkarit (kamalaa poikien luistimet) ja joka luistelee itsekin hokkareilla...
mitähän mieltä te olette minusta (äiti) joka ostin tyttärelle tarkoituksella käytetyt (hui) hokkarit (kamalaa poikien luistimet) ja joka luistelee itsekin hokkareilla...
Taidat olla pohjimmiltasi samaa mieltä kun pitää kauhistella?
Kyllä sunlaises tiedetään... Olihan niitä koululuokassa aina muutama. "Urheilullinen", hyvä jätkä tai erikoisuuden tavoittelija. Aina muutamalla tytöllä oli hokkarit ja säälittiin lähinnä sitä kyseisten tyttöjen kuvitelmaa kuinka kaikki mukamas pitää sitä niin erikoisena... Huoh.
Just tuo asenne, että "mitähän musta ajatellaan kun mulla on hokkarit".. Ja just toivotaan että ajateltais jotain tai ihmeteltäis. Sori, säälin vaan. Itse ne tarvitse hokkareita egoani pönkittämään.
erikoisuuden tavoittelua. Ellet sitten ole oikeasti niin huono luistelemaan, että pökit väkisin piikeillä, jos sellaiset on. Ja luotat tyttäresi lustelutaitoihin yhtä vähän.
Ai niin, tai voithan olla itse (entinen) lätkänpelaaja...
Just tuo asenne, että "mitähän musta ajatellaan kun mulla on hokkarit".. Ja just toivotaan että ajateltais jotain tai ihmeteltäis. Sori, säälin vaan. Itse ne tarvitse hokkareita egoani pönkittämään.mitähän mieltä te olette minusta (äiti) joka ostin tyttärelle tarkoituksella käytetyt (hui) hokkarit (kamalaa poikien luistimet) ja joka luistelee itsekin hokkareilla...
mutta en vaan voi oikeasti käsittää tuota tyttöjen luistimet / poikien luistimet jaottelua. Millä ne pojat taitoluistelee, hokkareillako?
Risport, Edea, Graf, Wida...
Takaan ettet oikeita taitoluistimia näe kentällä oikeastaan KOSKAAN. Sen paremmin tytöllä kuin pojillakaan...
Kaunokit on sitten ihan eri asia.
mutta en vaan voi oikeasti käsittää tuota tyttöjen luistimet / poikien luistimet jaottelua. Millä ne pojat taitoluistelee, hokkareillako?
Kyllä se potku on ihan samanlainen molemmilla luistimilla...sillon ainakin jos sen tekee oikein!