Pikkusiskolle ei kelpaa veljen vanhat luistimet
Meidän 4-v. neidillä on menossa oikea neiti-ikä (ja jatkuu varmaan tästä eteenpäin). Kaikki pitäisi olla vaaleanpunaista, punaista, kimaltelevaa jne.
Ongelmaksi meinaa nyt tulla veljen vanhat luistimet. Päiväkodissa yksi tyttökaveri on kehunut saaneensa kokonaan hopean väriset uudet luistimet ja mm. tästä syystä meidän tyttö pitää aivan kamalana ajatusta, että pitää luistella poikien luistimilla. Itse asiassa juuri samoilla luistimilla oppi viime talvena jo vähän luistelemaankin, vaikka olivat hiukan liian isot.
Voi tyttö vielä heittäytyä niin jääräpääksi, ettei suostu yhtään luistelemaan päiväkodin ryhmän kanssa. Uusia en halua ostaa, eikä ole rahaakaan. Mutta oliskohan jossain esim. pinkkejä nauhoja, joilla somistaa luistimet vai millä ihmeellä ylipuhun neidin? Uudet pinkit luistimen suojat ostettiin jo muutamalla eurolla.
Kommentit (39)
minä varmaan ostaisin kuitenkin uudet luistimet. Eivät ole kalliita tyttöjen luistimet ja kirppariltakin löytyy välillä hyviä. Itselläni isommat lapset ovat tyttöjä ja pienin on poika. En usko, että poika suostuu laittamaan tyttöjen luistimia jalkaansa.
Tyylitajua jo pienestä pitäen. Itse olin niin kiltti, että laitoin veljen vanhat vaatteet päälle ja harmittelin, ettei mulla ollut yhtä sieviä vaatteita ja tarvikkeita kuin kavereillani.
Laittaisitko pojan luistelemaan tyttöjen kaunoluistimilla? Niin, miksi tytön pitää luistella poikien luistimilla?
Siis että laittaisinko minä oman veljeni paidan päälleni? Tottakai. Ja lapsena muutenkin tuli käytettyä aina veljien vanhat vaatteet. Joitakin vaatteita oikein odotin, milloin jäävät veljille pieniksi. Olen varmaan sitten outo.
ja 4-vuotias tyttäreni käyttää ihan varmasti tiettyjä veljeltänsä perittyjä vaatteita tai urheiluvälineitä. Näitä ovat mm. villapuvut- ja sukat, luistimet. poolopaidat yms.
Ja toki tyttö saa myös tyttövaatetta, ja veljensä kanssa juuri äsken ennen nukkumaanmenoa leikkivät nukeilla.
Uusia luistimia en osta. Nättejä tyttöjen vaatteita kyllä ostan monestikin.
Meillä olisi tyttöjen todella hyväkuntoiset kaunoluistimet (valkoset kylläkin), enkä aio niitä laittaa pojalleni (4v) käyttöön.
Joten hokkarit meille, kaunarit teille?
Laittaisitko pojan luistelemaan tyttöjen kaunoluistimilla? Niin, miksi tytön pitää luistella poikien luistimilla?
tulee parempia luistelijoita.
Vaihdetaan luistimia, missäs vaikutat?
Olen sitä mieltä, että kyllä sitä tyttöyttä voi ilmaista muillakin asioilla kuin esim luistimilla. Meillä on neljä lasta, eikä ole mitään järkeä ostaa joka tenavalle uutta pyörää, luistimia, suksia yms urheiluvälineitä ulkoilupukuja vaatteita jne. Tyttöjen vaatteista valitsen pojille poikamaismmat, mutta kyllä siellä punaistakin jopa vaaleanpunaraitaisen paidan poika itse itselleen hyväksyi. Jotenkin ajattelen, että nyt se on teidänkin perheessä suunta väännettävä, että joskus voi saada uutta, joskus vaan pitää ottaa vastaan se mitä tarjotaan.
Tuskinpa luistelutaitojen takia kukaan jättää antamatta tyttöjen luistimia pojalle. Pojille ei anneta selvästi tyttömäisiä vaatteita ja tarvikkeita mutta tyttöjen pitäisi mukisematta kelpuuttaa poikien.
http://kirppis.yle.fi/node/295 tai vaikka fleecestä
Ei Laura Lepistö kyllä tainnut hokkareilla aloittaa :-)
Kiitos, näissä lämmittimissä on ideaa. Tätä pitää harkita.
että likalle vaan hokkarit jalkaan, niin oppii oikeesti luistelemaan. osta niihin vaikka kimaltavat nauhat ja jotain tarroja. oikeesti kannattaa, jos haluat, että tyttö oppii kunnolla luistelemaan.
Joten ymmärrän hyvin tytärtäsi!
Ja juu, ei aloittanut Laura Lepistökään hokkareilla. Jos haluaa ringeten pelaajaksi, niin sitten hokkarit on hyvät ja kuulema joillekin erityisryhmille myös paremmat kuin kaunoluistimet (ja piikit).
Minä kiitän parista hyvästä ideasta ja poistun töiden pariin. Minun puolestani voitte jatkaa täällä mielipiteiden vaihtelua siitä, onko tyttöluistimet vai poikaluistimet paremmat. Kuten jo aiemmin sanoin, en uusia luistimia osta. Ensinnäkin, kuten jo sanoin tällä hetkellä siihen ei ole rahaa, toiseksi tyttöilyä ei ole tarpeen ulottaa joka asiaan. Kolmanneksi, noilla luistimilla tulee olemaan niin vähän käyttöä, ettei ole mitään järkeä taas uusia ostaa. Neljänneksi, emme ole tekemässä meidän tytöstä taitoluistelun uutta maailmanmestaria tai jääkiekkoilijaa. Kunhan nyt oppii luistelemaan ja hokkarit siinä toimii oikein mainiosti, oli väri mikä tahansa. Ensi syksynä saa sitten sievät tyttöluistimet. Nyt mennään näillä jo olemassa olevilla.
poikien hokkarit ja tyttöjen kaunokit. Juu juu onhan ne kaunokit ja taitoluistimet yleensä niitä valkoisia ja hokkarit mustia mutta näin lähtökohtaisesti. Kaunokeille/taitoluistimilla luistellaan eri tavalla (sivupotkullakin hieman eri tyyli) kuin hokkareilla. Luistelemaanopetteluvaiheessa kuitenkin hokkarit tai piikittömät luistimet ovat paremmat koska sillä oppii sivupotkun väkisinkin: ei ole niitä piikkejä millä potkia.
Itse ostin 5v tytölle juuri uudet luistimet, ja hokkarit sai taas. Sitten kun tuo luistelupotku on varma, saa kaunokit jos niin tahtoo. Saa nyt sitten vaan nähdä kuinka käy, huomenaamuna on menossa jääpalloseuran luistelukouluun.
Itse olen luistellut pitkään hokkareilla enkä enää taitoluistimilla/kaunokeilla pysyisi pystyssä... se terän profiili on sen verran erilainen että ei sovi mun luistelutyylille: olen nenälläni vaikka piikitkään ei tökkäis.
kauniit kaunoluistimet? Olisi minusta ihan reilua, että molempien lasten toiveita otettaisiin huomioon, jos samoilla luistimilla pitää luistella.
Vai onko tämä edelleen miesten maailma ja sellaisena myös pysyköön?
vaikka oli pelkkiä tyttöjä.Hyvin osaavat luistella,tyttöjuttuja voi luistellessa olla vaatteissa.
Jos tytön opettaa kunnolla luistelemaan taitoluistimilla, niin ihan yhtä hyvin oppii, ellei paremminkin.
Nauhat tms. voisin ostaa, jos se asiaa auttais.
Tosin meidän tytöt on aina luistelleet hokkareilla, jotka on heille ostettu ja joita saa poika käyttää myös aikanaan.