kuuluuko 8v lapseni riskiryhmään joka rokotetaan (siis sikaflu
kun hänellä on astma ja kuumeen/flunssan aikana henki menee helposti ahtaalle?
Kommentit (15)
koska hänellä on astmaa, saa sen jo aiemmin.
astmaatikoille. Tiesit varmaan sen ap?
Mihin perustatte nämä tiedot? Mihin kohtaan astmaatikot sijoittuvat riskiryhmälistalla? Laittakaa linkkiä, jos tiedätte, kiitos.
Ihmettelen kovasti, jos astmaatikko/astmaatikon vanhempi ei tiedä olevansa oikeutettu saamaan ilmaiset influenssarokotteet. Minäkin otan sen joka vuosi.
Astmaatikot eivät kuulu automaattisesti riskiryhmään
Eivät kuulukaan, koska kaikilla ei ole säännöllistä lääkitystä.
Ihmettelen kovasti, jos astmaatikko/astmaatikon vanhempi ei tiedä olevansa oikeutettu saamaan ilmaiset influenssarokotteet. Minäkin otan sen joka vuosi.
Olen itse astmaatikko, lapsellani on infektioastma, enkä tiennyt tuota.
saa rokotuksen. Ja yleensä kyllä on lääkitys, jos astma on todettu.
säännöllistä lääkitystä tarvitsevat sydän ja keuhkosairaat kuuluvat riskiryhmään.
elikkäs kuuluuko mieheni jolla on verenpaine lääkitys ja vuosi sitten joutui syödä rytmihäiriö lääkkeitä pidemmän aikaa. nykään vain harvoin.
saa rokotuksen. Ja yleensä kyllä on lääkitys, jos astma on todettu.
Joo kyllä meillä on astma todettu, en tee itse diagnooseja :) Minä en tarvitse säännöllistä lääkitystä, joten ei ole kela-kortissa merkintää. Lapsella on, mutta lääkitys ei ole tällä hetkellä säännöllinen, vain tarvittaessa. Enkä tosiaan tiennyt tosta rokoteasiasta.
Lapsi sai lopullisen diagnoosin vasta tänä vuonna, säännöllinen lääkitys on ja koodi löytyy kela-kortista.
Sairasti kyllä jo sikainfluenssan että ei enää rokotuksia tarvi.
t. hoitoalalla työskentelevä astmaatikko-pojan äiti
kuuluvana hengissä. :)
Sai toki Tamiflu-kuurin mutta se auttoi melko nopeasti eikä aiheuttanut sivuvaikutuksia.
ja on allerginen astma ja infektioastma ja hoitava lääkitys käytössä keväisin, alkukesisin ja avaava tarvittaessa esim. infektioiden aikaan.
Ja hän saa ilmaiset influenssarokotteet, niin kausi- kuin sikainfluenssarokotteen. Soitin erikseen asiasta kun ei nyt jo 3v täytettyään enää kuulu ikänsä puolesta automaattisesti kausi-infuenssa ilmaiseksi saaviin, mutta sanoivat että astman takia saa ja pelkkä infektioastma riittää ja ei tartte olla säännöllistä lääkitystä.
Astmaatikot eivät kuulu automaattisesti riskiryhmään